Barnlösheten tar över mitt liv
Hej!
Jag vet inte vad jag vill med denna tråd, jag tror jag behöver skriva av mig lite..
Jag och min sambo har kört utan skydd sedan i juli 2020, Vi är 33 och 35, inga barn sedan tidigare, sunda, röker eller dricker inte, det känns som att vi gör alla rätt men ändå händer det ingenting. De senaste 11 försöken har jag använt mig av Ovia för att kartlägga mens och ägglossning etc. Vi har jobbat väldigt aktivt för att pricka in ägglossning både före, under och efter för att båda ska känna att bebisverkstaden inte ska bli ett schemalagt tvång. Samtidigt har vi ett otroligt rikt liv och gör många saker som vi tycker om och vi lägger mycket tid på att uppskatta och ta hand om varandra.
De första cyklerna när mensen kom blev jag otroligt ledsen och besviken men nu senaste 3(?) cyklerna har jag känt mig helt likgiltig, känner inte ens efter om jag har några graviditetstecken, har redan haft alla tecken men det visade sig ändå till slut att jag inte var gravid.
Vi fick remiss från läkare idag till fertilitetssektionen på sjukhuset. Jag trodde jag skulle bli glad att komma framåt i utredningen men jag känner mig fortfarande helt bortkopplad. De senaste veckorna har jag nästan blivit som besatt av att försöka få reda på hur vanligt det är att inte ha blivit gravid efter så lång tid, vad är det vanligaste felet, hur ser prognosen ut. hur lång tid måste vi vänta etc. Det tar upp i stort sett all min vakna tid.
Ni får gärna dela med er av era tankar och erfarenheter, både bra och dåliga. Behöver bara få höra att vi inte är ensamma