Inlägg från: En manlig man |Visa alla inlägg
  • En manlig man

Kvinnor, känner ni skuld?

New Dawn skrev 2021-10-19 16:30:05 följande:

Jasså så du har svängt. Hittills har du skrivit om män i relationer som försökt på alla de sätt, men att kvinnan tappat sexlusten. Då har du inte alls fokuserat på att mannen varit "dålig", utan på kvinnans lust.

Jag tyckte det var passande då nästan alla här säger hur dåliga deras män var. Männen de nu dumpat...
  • En manlig man
    Anonym (Lotta) skrev 2021-10-19 16:28:28 följande:

En man som i samtliga fall varit den som lämnat relationer upprättar inte en sådan här tråd. Det går jag i god för. En man som öppnar typen av tråd blöder av hjärtesorg, är besviken och känner sig ensam när erotiken inte kommer till så ofta som han önskar/behöver/kräver. Därför tar mannen helt mänskligt emot minsta skärva av mänsklig uppmärksamhet och tar även tacksamt emot ledtrådar till hur återställa samlivet med kvinnan han är gift med/sambo med/skild ifrån/särbo med. Inputen är god och det finns en uppsjö av tankar om hur göra relationen mer balanserad. Frågan handlar mer om att göra avkall på sin egen bekvämlighet och få fatt i sin vilja till kompromisser. Därtill bör man av stolthet eller av högmod inte värja sig från sessioner tillsammans med sin partner i terapirummet. Där kan kvinnan, i det här fallet, mer obehindrat ge sin syn på samlevnaden och sexet.

Du har fel där Lotta. Ingen hjärtesorg. Dessutom var ju två av de förhållanden som jag avslutat så länge sen att jag knappt minns dem. Men både de och jag gick vidare.
  • En manlig man
    Anonym (Lotta) skrev 2021-10-19 16:34:31 följande:

Det finns lika många "dåliga kvinnor" som "dåliga män" när vi alla är only human beings. Dras män till "dåliga kvinnor"? Kvinnor kan oxå skippa betala räkningar, vara otrogna, oärliga och misshandla sina män både psykiskt och fysiskt. Hur många bevis behöver du (en manlig man). Eller besitter du redan erfarenheter men är osäker på dina upplevelser? Varifrån har du fått att allt den enes fel? Sker inte allt relaterande i samspel?

Skulle vara kul om någon av de "dåliga" kvinnorna och männen kunde skriva här.
  • En manlig man
    Anonym (Lotta) skrev 2021-10-19 16:40:16 följande:

När du fabulerar så mycket om dig själv i ditt manusförfattande är jag på vippen att lämna tråden. Lycka till! Alltid lurar du någon/några.

Det är ingen omöjlighet även för dem som är spinkiga, otränade med glasögon på näsan att hook up på nätet när ensamheten är väldigt utbredd i vårt land. Det är väldigt omdömeslöst av dig att påstå annat.

Självklart kan alla få napp och speciellt kvinnor. Men det finns män som kämpat i 10 år på nätet och inte fått något.

Det brukar ju skrivas att 20% av männen ligger med 80% av kvinnorna. Lite sanning finns nog i det.
  • En manlig man
    Anonym (Jaget) skrev 2021-10-19 16:51:31 följande:

Jag är ju en av dom dåliga kvinnorna, jag lämnade min man.

Är du lat, ohygienisk och medioker i sängen?
  • En manlig man
    Anonym (Jaget) skrev 2021-10-19 17:03:13 följande:

Det var det dummaste jag hört :D

Så du tror inte det finns ett uns av sanning i det påståendet?
  • En manlig man
    Anonym (Jaget) skrev 2021-10-19 17:06:36 följande:

Japp enligt mitt ex, plus att jag är vanställd i ansiktet tack vare han.

Vad tycker du själv?
  • En manlig man
    Anonym (Dåtid) skrev 2021-10-19 17:08:50 följande:

Hur är man som "medioker" enligt dig?

Vad krävs för att du ska tycka att det är bra?

Jag tog uttrycket från kvinnor som skrev så om sina män.
  • En manlig man
    Anonym (Dumpad) skrev 2021-10-19 17:11:15 följande:

Vi får väl hoppas att dina yttre kvaliteter är i linje med dina inre.  Personligen är jag lite tveksam där....

Jag passar inte alla men är omtyckt av kvinnor. Dominant och bestämd och ingen mes. Ordning och reda och tar hand om min kvinna. Bra pappa. Det är egenskaper som tilltalar många kvinnor.
  • En manlig man
    Anonym (Dåtid) skrev 2021-10-19 17:16:52 följande:

Fast du menar väl ändå något med det du skriver?

Det var en enkel fråga bara.
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?