Inlägg från: En manlig man |Visa alla inlägg
  • En manlig man

Kvinnor, känner ni skuld?

Anonym (nje) skrev 2021-10-19 14:38:36 följande:

Orsaken till den tappade sexlusten var att han aldrig lyfte ett finger för att avlasta eller bidra till resten av livet med hem, barn, mat, tvätt och annat. Samt att han oftast inte brydde sig om sin hygien heller utan trodde att han kunde komma till med sin sura kropp och unkna andedräkt. Så nä, jag känner ingen direkt skuld. Han tillfredsställde inte mig och jag tillfredsställde inte honom. Känner han skuld för hur hans beteende ledde till att vår relation rasade? Nä, tror inte det, han ser sällan sig egen del i nåt scenario, utan ser sig som ett offer och att andra (kvinnan) ska ta hand om honom som en bebis. Tyvärr ännu en av hans mindre attraktiva egenskaper. 

Att jag sen träffade en fantastisk man som både inser att vi är två vuxna som hjälps åt i hemmet och familjen samt sköter sin kropp och hygien så att jag blir sugen är väl bara att gratulera mig? 

Ja, grattis då!

Har han en ny kvinna?

Varför blev det han från början? Och stod du ut länge?
  • En manlig man
    Mandel skrev 2021-10-19 14:06:25 följande:

Eftersom han blev väldigt kränkt när jag lämnade så har han faktiskt ändrat på en hel del beteenden.

Varför det var tvunget att bråkas med mig i många år kring dessa saker som nu flyter på bra mycket bättre än när vi levde tillsammans är för mig oklart, men orkar inte bry mig. Han fick chansen i många, många år och tog den inte förens papprena var påskrivna.

Han skaffade sig omgående en ny kvinna som sköter hem, hushåll och ungdomarna, men han verkar lite bättre på att prioritera dem nu än vad han prioriterade oss. Mig pratar han fortfarande inte med. Inte ens det som rör barnen.

Och jag är superglad för hans och barnens skull att de har denna fantastiska kvinna i sitt liv och jag håller tummarna för att han ändrat sig så mycket att hon ska vilja vara kvar. Hon passar honom mycket bättre än vad jag gjorde.

Lite kul ändå att han skaffade eller gör sådant som jag önskade i flera år, men han inte hade tid för/med eller intresse av. 

Senaste som jag skrattade åt när barnen berättade var att han ville ha en katt av den kattras jag pratat om i flera år. 

Hans nya kvinns låter ju som när du beskriver dig själv. Tror du inte risken finns att hon som du (och många andra) tappar lusten och blir bittra efter några år? Kan det vara så att kvinnor med sin omhändertagna sida skämmer bort männen men på det sättet på sikt förlorar på det?
  • En manlig man
    Anonym (Jaget) skrev 2021-10-19 14:43:02 följande:

Jag försökte så länge få han att förstå att det behövs ändring men det såg han aldrig, och sen när jag blev uppvaktad av någon annan "var inte otrogen" men beslutade mig då att dra, då skulle allt ändras han skulle göra allt, sen när jag stod på mig så tog nävarna över.

Jag kan bara prata för mig själv och jo det var mannens fel, han hade så många chanser att rycka upp sitt sätt.

Bra att du avslutade.

Är du ihop med den som uppvaktade dig?
  • En manlig man
    Anonym (Jaget) skrev 2021-10-19 14:43:45 följande:

Kommer vara singel resten av livet så inga problem :)

Singel som helt själv eller ordnar du sexpartners på nätet när andan faller på. Beror ditt beslut på ditt ex?
  • En manlig man
    Anonym (Lotta) skrev 2021-10-19 14:54:57 följande:

"Tror du det beror på att de tappar intresset för dig?"

Anser din kommentar till en annan kvinnlig skribent hårresande. Du spekulerar vitt och brett utan vetskap om förhållanden eller om orsak och verkan. Din andra passus kan väl visa sig korrekt för många.    

Nu överdrev du väl lite iallafall. Jag har träffat kvinnor som är värdelösa i sängen. Helt tafatta och tycker det är äckligt att suga. Jag personligen skulle tröttna på sex då och tydligen många kvinnor här också då många har skrivit om hur mediokra deras män är i sängen. Men att en kvinna skriver så kanske är ok?
  • En manlig man
    Anonym (nje) skrev 2021-10-19 14:57:50 följande:

Han slappade av med tiden, och med barnen blev det alltmer tydligt hur lite han bidrog.

Stod ut alldeles för länge.

Han har haft flera genom åren, men ingen har stannat så länge. Verkar inte vara så poppis med en latmask som luktar illa. 

Haha, ja så är det nog. Eller så upptäckte han att det är praktiskt att byta regelbundet då kvinnorna gillar att skämma bort i början och även vill knulla mycket i början.
  • En manlig man
    Mandel skrev 2021-10-19 15:00:59 följande:

Det är mycket troligt att hon kanske tröttnar, men jag upplever det ändå som att han ändrat på sig och hade han varit mot mig och oss och familjen AB som jag nu upplever att han är så hade jag kanske inte lämnat honom. 

Sedan vet jag inte om man kan frånta en annan vuxen normalintelligent människan sin del av ansvaret genom att försöka skylla på att kvinnan ev skämt bort honom. 

Att utnyttja en annan människa är aldrig okej oavsett om det är en partner hemma eller en kollega på jobbet eller en vän osv. 

Och varför tar många män inte tag i ansvaret när de märker att kvinnorna tröttnar på dem? Varför ser de inte?

Jag vet faktiskt inte. Jag funderar rätt ofta på det. Min kvinna gör i princip allt hemma. Men hon säger att hon vill det. Jag är mannen och hon kvinnan och enligt henne har vi olika roller. Det verkar som den typen av kvinnor faller för mig. Jag har även en kvinnlig arbetskamrat som har samma värderingar.

Kan man lits på kvinnor när de säger sånt?
  • En manlig man
    Anonym (Jaget) skrev 2021-10-19 15:01:14 följande:

Nej det enda han gjorde var att få mig att inse att jag klarar mig bäst själv utan män. 

Har min Magic wand och den slår alla män ;)

Så det bev inget alls mellan er?

Låter lite tråkigt men om du är nöjd så är det bra.
  • En manlig man
    Anonym (Lotta) skrev 2021-10-19 15:19:49 följande:

Vill gärna upplysa herrn om att det finns lika många män med omhändertagande sidor som kvinnor med egenskapen. De männen pysslar om sin kvinna med fantastiska kulinariska maträtter i köket, tar hand om hemmet, är utmärkta pappor, familjeförsörjare och med glimten i ögat hela vägen. Den vägen leder ofta till lika fantastiska upplevelser i sovrummet eller var man planerar för kvällen.

Bäst för en relation är när män och kvinnor skämmer bort varandra ömsesidigt. Vem förlorar på win win??? Delad glädje är som det heter dubbel glädje. Vi kvinnor älskar mycket när männen är omhändertagande mot oss på alla områden.  

Så när kvinnor skämmer bort blir det ingen sexlust, men när mannen skämmer bort då blir det sexlust. Är det inte märkligt att männen i båda fallen vill ha sex men kvinnan bara i ena fallet?
  • En manlig man
    Anonym (Lotta) skrev 2021-10-19 15:26:43 följande:

Om den typen av kvinnor "faller för dig" kan det hänga ihop med att de indirekt känner dina krav på dem? Innebär de att de efter ett tag känner ett starkt behov av att bry sig om sig själva, separera och flytta till egen bostad? För att till sist känna att de äger sin tid, och slipper stå givakt så snart du är hemma? I synnerhet när du blir pensionär och de ingen egentid ges?

Den rollfördelning du beskriver leder ofelbart till inställt samliv. 

Hur vet du något om att din kvinnliga kollega har samma egenskaper i praktiken?   

Det är faktiskt jag som lämnat i samtliga fall. Jag gör en del hemma men det blir mindre och mindre då hon tagit över. Jag betalar istället och ordnar trevliga resor och upplevelser.

Varför skulle arbetskamraten ljuga. Vi känner varandra bra och jag vet att hennes man inte är någon latmask. Han gör manliga sysslor istället och drar in pengar.
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?