Inlägg från: En manlig man |Visa alla inlägg
  • En manlig man

Kvinnor, känner ni skuld?

Anonym (min tanke) skrev 2021-10-17 07:56:06 följande:

Frågan om varför man stannar kvar så länge kan ju lika gärna ställas till mannen i så fall. Varför stannar han kvar hos någon som han inte är attraherad av bara för att få tömma?

Trolige sv ssmma orsak som att kvinnor stannar kvar. Bekvämlighet, rädsla, ekonomi...
  • En manlig man
    Anonym (Nej) skrev 2021-10-17 12:13:53 följande:

Män skärper sig oftast i början och är lyhörd, sedan latar de till sig. 

Har det hänt dig flera gånger i förhållanden?

Tror du att det är den vanligaste orsaken till att kvinnor tappar sexlusten i ett förhållande?
  • En manlig man
    Anonym (Snäckan) skrev 2021-10-17 12:18:06 följande:

Ofta har sexet varit mediokert. Med den nya partnern är det något helt annat ...

Vet ett par kvinnor som detta hänt. Sen har de sex konstant...beror på om kvinnor får orgasmer vid sex. Tänk att du får 5-15 orgasmer varje gång. Klart du vill ha mer sen...kvinnnor blir lyckliga av detta.

I dessa fall beror det på killens kapacitet och förmåga att tillfredsställa

Menar du att sexet alltid varit mediokert eller det har gått från bra till mediokert i förhållandet?

Jag tror som du att kvinnor som får orgasm gillar sex mer än de som inte får det.
  • En manlig man
    Anonym (HH) skrev 2021-10-17 13:36:25 följande:

Nu var detta inte till mig, men det har hänt i 3 av 4 stabila relationer för mig. Och eftersom jag inte vill ligga med människor som irriterar mig så har det absolut påverkat sexlivet.

Tror du det beror på att de tappar intresset för dig?

Eller är de bara trötta på sex i allmänhet. Kanske roligare att runka till porr där de gör saker som du kanske inte vill?
  • En manlig man
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-10-17 13:51:35 följande:

De är mer intresserade av att bli tillfredställda än att tillfredställa efter ett tag. Tar en för givet. När de blir ego blir de dåliga i sängen. Och kvinnan tappar lusten för honom tillslut.

Ok, så enligt dig är det oftast mannens fel att kvinnan tappar sexlusten i ett förhållande.
  • En manlig man
    Anonym (Noppan) skrev 2021-10-17 14:36:14 följande:

För mig så var det inte därför jag tappade lusten till min ex-man. Vi hade bra sex när det väl hände.

Men orken och tankarna på sex fanns helt enkelt inte där då jag var tvungen att ta allt som hade med barn, hem och ansvar, även gällande hans jobb. Alla mina tankar kretsade runt livet och hur jag skulle få det att fungera. Samtidigt växte bitterheten på att han hade mage att sitta och klaga över sexlivet när han inte fanns där i övrigt för mig eller familjen. Gick i flera år och mådde dåligt och hoppades på att det skulle bli bättre.

Nu är jag lyckligt skild och singel. Ångrar mig att jag inte lämnade tidigare, men oron över barnen och allt gemensamt gjorde att jag dröjde mig kvar alldeles för länge.

I grunden är jag väldigt sexuell, så saknaden efter fysisk kontakt och närhet som singel är stor och dejting är svårt. Men hellre ensam än att bli utnyttjad.

Det verkar vara en vanlig anledning. Att det ska vara så fortfarande är märkligt. Kanske var det bättre på 70-talet när män arbetade och kvinnor var hemmafruar. Då visse man sin roll.
  • En manlig man
    Anonym (Skulden är inte din) skrev 2021-10-17 15:00:29 följande:

För att mannen kan bli en slusk under förhållandet. Varför blir en man ihop med en kvinna som efter några år tappar sexlusten?

Som flera skrivit tidigare. Mannen förändras till det sämre men kvinnan består. Så det är altså männen som är skulden till kvinnans tappade sexlust?

Har det hänt dig flera gånger?
  • En manlig man
    Anonym (Vem fel egentligen?) skrev 2021-10-17 15:12:48 följande:

Jag förstår ditt resonemang men du måste se det större perspektivet här. Det är ofta männen som inte tar hand om barn och hushållssysslor, hur tror du det känns som kvinna då? När han inte tar det ansvaret han varit med att besluta om utan istället jobbar, umgås med vänner och får massa egen tid och sover hela nätter. Det är ett enormt svek om nått att inte ta sin del av arbetet och ansvaret. Hur kul tror du då det är när kvinnan är helt slut och känner sig sviken, ledsen och ensam av sin man när han då vill ha sex? Vems fel är det då att det inte blir sex?

Varför sex med ny partner är en annan sak är för att han ser henne, uppvaktar henne och sviker inte henne varje dag.

En sak som jsg inte förstår är varför kvinnorna inte lämnar direkt när de är så svikna av sin partner. Det finns ju hur många kvinnor som helst som tappar lusten.
  • En manlig man
    Anonym (No) skrev 2021-10-17 15:27:53 följande:

Nej då stannade man med varandra för att man hade svårare att komma ifrån. Det finns många studier som visar på att jämlika par har starkast relationer. Jag har aldrig känt mig så långt ifrån min man som när jag var mammaledig. Kändes som vi var på olika planeter. När båda jobbade och skötte allt lika hade vi ett gemensamt språk.

Ja så kul är det inte med småbarn även om det är härligt när de är små. Men tror det är olika där. Känner till många som gärna skulle vara hemmafruar och sköta hushållet.
  • En manlig man
    Anonym (Hgld) skrev 2021-10-17 15:40:45 följande:

Som hemmafru blir kvinnan ekonomiskt beroende av mannen så att hon inte KAN lämna. Är det verkligen en bra idé tycker du?

Nej jag föredrar en kvinna som jobbar och hon fick gärna tjäna mer än mig. Det skulle inte vara fel.

Men om kvinnan och mannen trivs med att kvinnan går hemma så är det bra tycker jag. Tvärt om också såklart.
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?