Jag dricker inte alkohol, blir konstigt bemött
Hej alla.
Måste bara fråga er andra både ni som brukar dricka och ni som inte dricker alls.
Ni som dricker, hur ser ni på människor som mig som tackar nej till ett glas på afterworken eller liknande?
Jag dricker inte av anledningen att jag ser nackdelarna, bakfull, säger saker man inte menar, vikten, träningen blir inte bra och listan kan göras lång med annat.
Detta är ju mitt eget val och jag klankar inte på folk som dricker, däremot så upplever jag att jag blir behandlad som att jag är felande. Folk börjar tala om före detta missbrukare och antyder att det är därför jag tackar nej. Ska jag ens behöva förklara att jag faktiskt inte är före detta narkoman bara för att jag inte vill dricka?
Vill jag inte hänga med på en öl så frågar ingen om jag vill hänga med alls, hänger jag väl med men då tar en cola,är det då fel på mig? Att jag inte dricker blir ett stort samtalsämne liksom. Jag upplever det verkligen så och tycker att det är så tråkigt att känna såhär. Ensamt känns det!
Ni som inte dricker, upplever ni detta eller hanterar ni det på något sätt så att dessa frågor om varför ni inte dricker blir så jobbiga?