• Anonym (TS)

Abort eller behålla. Mannen vill helst inte

Jag behöver solskenshistorier!

Är gravid, och mannen önskar abort,

men han säger också att han inte är 100% säker. Han har inga barn,

och är 40 år. Vi blev gravida trots p medel.

Jag är i chok,

men abort orsakar stark ångest och panik.

Vi har bara deittat i ett halvår. Hur fan överlever man detta? Vill inte heller bli ensam med barnet.

Samtidigt som han e för abort, är han orolig att fostret tagit skada av p pillrena, och pratar stundvis om bebisen,

och att jag nog inte kan äta sushi.

Hur har andra som behållits situation blivit?

Graviditeten e tidig, men känner av den. Vill verkligen inte avbryta. Så himla jobbigt. Han

är väldigt snäll och lyssnar och vill prata. Men han har svårt att se att det är ett barn,

inte bara en situation som kommit av misstag.

Hjälp mig att fundera på en bra

lösning.

• Svar på tråden Abort eller behålla. Mannen vill helst inte
  • Anonym (K)
    Anonym (Tja) skrev 2021-10-03 00:14:45 följande:

Vi måste införa samtycke till barn. När man är i ett förhållande

Hur tänker du detta skulle fungera i praktiken?

Som i Kina?

? ? Kvinnor blev bundna och släpades till oss som grisar, säger barnmorskan Huaru Yuan i dokumentären Ettbarnslandet.

www.svt.se/nyheter/utrikes/barnmorska-om-ettbarnspolitik-och-tvangsaborter-i-kina-jag-dodade-foster-pa-7-8-manader

Har du inte tänkt på möjligheten att män kan skydda sig?
  • Anonym (Been there..)
    Anonym (TS) skrev 2021-10-03 12:01:40 följande:

Jag tänker som du. Han har ju stunder när han e positiv om barnet. Men vill helt enkelt inte ensam vara den som säger att jag kommer behålla. Önskar att vi tillsammans skulle komma fram till det, då är nog förutsättningarna för ett förhållande oss emellan bättre. Abort är en nöd lösning, inget man skall ta lätt på.

Ah ok, nu förstår jag. Då är ditt bästa kort att inte pusha honom till att vara glad över graviditeten utan bara vara en så bra flickvän du bara kan. Försök vara romantisk och kärleksfull och visa din feminina och moderliga sida så han ser vilken underbar flickvän och blivande mamma du är! Och funkar inte det så är felet inte hos dig utan hos honom! Har ärligt talat rätt svårt för män som inte har problem med att ha sex men inte tar sitt ansvar. Jag ger denna man benefit of the doubt och isf tycker jag ss du bara ska vara lugn trygg och kärleksfull och utan att pusha honom stå fast vid ditt val.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Been there..) skrev 2021-10-03 12:32:41 följande:
    Ah ok, nu förstår jag. Då är ditt bästa kort att inte pusha honom till att vara glad över graviditeten utan bara vara en så bra flickvän du bara kan. Försök vara romantisk och kärleksfull och visa din feminina och moderliga sida så han ser vilken underbar flickvän och blivande mamma du är! Och funkar inte det så är felet inte hos dig utan hos honom! Har ärligt talat rätt svårt för män som inte har problem med att ha sex men inte tar sitt ansvar. Jag ger denna man benefit of the doubt och isf tycker jag ss du bara ska vara lugn trygg och kärleksfull och utan att pusha honom stå fast vid ditt val.
    Låter som en bra plan. Tänker lite i samma banor. Vi har obs skyddat oss, och varit 100% ordentliga med det. Jag tycks vara den 1% som inte blir skyddad av hormonella preventivmedel...
  • Anonym (svar)
    Anonym (TS) skrev 2021-10-03 07:45:16 följande:
    Tack för svar. Gav ni någonsin familjelivet och parförhållandet en chans, eller

beslöt ni genast att inte vara ett par? Vi funkar fint som ?par? tillsvidare iaf. Men han har varit singel länge, och omställningen orsakat nog lite panik för

honom i tankarna.
    Ja vi gav familjelivets en chans men det var inte bra (är man för olika från början och har massor med konflikter är bättre att inte ge en chans om man inte är beredd att kompromissa) i efterhand det hade nog varit mycket bättre för oss att fortsätta bo separat/servos i så fall, det kan ni försöka??,  vi levde i 1,5 år tillsammans men det fungerade aldrig som sagt.  Man kan inte tro att en relation ska fungera bara för att man ha en barn ihop. Du kan räkna med att det kanske bli så att du själv får ta hand om barnen med hans hjälp från andra håll dvs växelvis boende när barnen blir mogen nog.  Även om det gick dåligt för mig jag vägrar inte en sekund att jag fick min lilla pojke, han ger mig en mening med livet, hans skratt är som musik för min själ, när han kallar min pappa och stampar sig fram är så underbart..
  • Anonym (Tja)
    Anonym (K) skrev 2021-10-03 12:31:59 följande:
    Hur tänker du detta skulle fungera i praktiken?

Som i Kina?

? ? Kvinnor blev bundna och släpades till oss som grisar, säger barnmorskan Huaru Yuan i dokumentären Ettbarnslandet.

www.svt.se/nyheter/utrikes/barnmorska-om-ettbarnspolitik-och-tvangsaborter-i-kina-jag-dodade-foster-pa-7-8-manader

Har du inte tänkt på möjligheten att män kan skydda sig?
    ja. män kan skydda sig och vill de inte ha barn så få de använda sig av kondom resten av deras liv. De flesta skyddar sig på ett annat sätt. Det är ju just detta. En person kan inte helt plötsligt sluta skydda sig och skita i vad den andra tycker och låta denna personen ha ett barn som den inte ville ha resten av sitt liv. Det finns samtycke till sex så ska det finnas samtycke till barn när man är i ett förhållande.
  • Anonym (Been there..)
    Anonym (Tja) skrev 2021-10-03 17:03:55 följande:
    ja. män kan skydda sig och vill de inte ha barn så få de använda sig av kondom resten av deras liv. De flesta skyddar sig på ett annat sätt. Det är ju just detta. En person kan inte helt plötsligt sluta skydda sig och skita i vad den andra tycker och låta denna personen ha ett barn som den inte ville ha resten av sitt liv. Det finns samtycke till sex så ska det finnas samtycke till barn när man är i ett förhålland
    Just det faktum att det råder samtycke till sex är en av de största argumenten till att ditt förslag är vedervärt rent ut sagt. 
    Är det inte en bättre idé att män bara har sexuella relationer med kvinnor de kan tänka sig "råka" få barn med? Tycker det är vettigare än att tvinga kvinnan avsluta "fostrets" liv bara för att mannen inte är med på att "fostret" ska få fortsätta leva. 
  • Anonym (Juni)
    Anonym (Tja) skrev 2021-10-03 00:14:45 följande:

Vi måste införa samtycke till barn. När man är i ett förhållande

Hur tänkte du att det skulle fungera utan att inskränka på en persons rätt till sin egen kropp?
  • Anonym (TS)

Kan detta sluta

bli en debatt tråd?

Var idag på ultaljud och hjärtat slog fint. Vi skall

disskutera ikväll. Han velar fram och tillbaka,

men jag är

rätt

lugn och trygg i situationen och att allt

löser sig.

• Anonym (TS)

Kan detta sluta

bli en debatt tråd?

Var idag på ultaljud och hjärtat slog fint. Vi skall

disskutera ikväll. Han velar fram och tillbaka,

men jag är

rätt

lugn och trygg i situationen och att allt

löser sig.

• Anonym (Tja)
    Anonym (Juni) skrev 2021-10-05 16:11:41 följande:

Hur tänkte du att det skulle fungera utan att inskränka på en persons rätt till sin egen kropp?

Vet inte riktigt. Man har rätt till en egen kropp, men jag tycker att man själv ska bestämma om man ska bli pappa. En person kan inte bara sluta med ppiller helt plötsligt och säga. Jag har rätt till min egna kropp. Så är man pappa resten av sitt liv.
  • Anonym (Juni)
    Anonym (Tja) skrev 2021-10-05 17:03:09 följande:
    Vet inte riktigt. Man har rätt till en egen kropp, men jag tycker att man själv ska bestämma om man ska bli pappa. En person kan inte bara sluta med ppiller helt plötsligt och säga. Jag har rätt till min egna kropp. Så är man pappa resten av sitt liv.
    Nu är det ju dock så det är. Vi kommer ju självklart aldrig kunna tvinga en kvinna att göra abort eller behålla mot hennes vilja och blir det en bebis är ju killen biologisk pappa oavsett om han vill eller inte. Det går ju liksom inte att komma ifrån.
  • Anonym (TS)

Uppdate. Vi kommer behålla. Nu hoppas vi allt gåt vägen. Har sett ett levande mini foster på ul :).

Svar på tråden Abort eller behålla. Mannen vill helst inte