• Anonym (TS)

Abort eller behålla. Mannen vill helst inte

Jag behöver solskenshistorier!

Är gravid, och mannen önskar abort,

men han säger också att han inte är 100% säker. Han har inga barn,

och är 40 år. Vi blev gravida trots p medel.

Jag är i chok,

men abort orsakar stark ångest och panik.

Vi har bara deittat i ett halvår. Hur fan överlever man detta? Vill inte heller bli ensam med barnet.

Samtidigt som han e för abort, är han orolig att fostret tagit skada av p pillrena, och pratar stundvis om bebisen,

och att jag nog inte kan äta sushi.

Hur har andra som behållits situation blivit?

Graviditeten e tidig, men känner av den. Vill verkligen inte avbryta. Så himla jobbigt. Han

är väldigt snäll och lyssnar och vill prata. Men han har svårt att se att det är ett barn,

inte bara en situation som kommit av misstag.

Hjälp mig att fundera på en bra

lösning.

• Svar på tråden Abort eller behålla. Mannen vill helst inte
  • Anonym (Så där ja)
    Anonym (L) skrev 2021-09-30 18:33:38 följande:

Varför är han en mansbebis bara för att han kanske inte vill behålla barnet? Hans åsikt gör honom inte till en mansbebis.

Men det är inte han som bestämmer det heller.Han är ju skyldig för graviditet.
  • Anonym (L)
    Anonym (Så där ja) skrev 2021-09-30 19:07:40 följande:

Men det är inte han som bestämmer det heller.Han är ju skyldig för graviditet.

Men han har väl inte påstått att det är hans beslut? Han har ändå rätt till en åsikt och det är ju inte konstigt att ts och mannen pratar om det tillsammans. Ts har ju till och med poängterat att han inte försöker pressa henne till något.
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (L) skrev 2021-09-30 18:36:41 följande:

Försök komma fram till ett beslut gemensamt, om det går. Fundera i någon vecka till men fundera inte för länge. Om du skulle komma fram till att det blir abort så vill du inte göra det när du är långt gången, då är det bara ännu jobbigare..

I slutändan är det ditt beslut. Vill du ha barnet men inte han så ska du behålla det, men räkna med att du kanske blir ensam med barnet. Ni har inte känt varandra så länge så risken är stor att förhållandet tar slut. Vill du inte vara ensam med barnet så bör du inte behålla

Även om de går isär så betyder det väl inte att det måste bli så att hon ensam måste ta allt ansvar över deras barn? Tror att utifrån TS beskrivning av mannens reaktioner så är risken att han inte kommer ta barnet till sig inte så stor. Han hade ju inte barn sen innan heller så detta är kanske hans chans att bli pappa. Jag tror snarare att han skulle ångra att han ens föreslog abort med facit i hand sen.. Just nu är han väl bara lite chockad och överraskad.
  • Anonym (TS)

Senasta dagarna har vi mest umgåts och försökt varva ner. Han skall

prata med nån kompis, och ventilera. Abort har inte nämnts, men han säger att vi skall försöka bestämma

en tid när vi disskuterar och försöker se olika perspektiv.

Men samtidigt pratar han som om graviditeten skall

fortsätta. Pratade om restaurangbesök- men du kan ju inte dricka vin säger han.

Han hde köpt glass, jag skämtade

om att inte äta socker varje dag, att jag blir fet. Han sade att ja men det

blir du ju snart iaf. Se verkar som om han processerar?

Jag hoppas att vi lyckas tillsammans komma fram

till att behålla, och ge oss alla tre en chans. Se vet vi ju inte vad som händer längre fram i livet.

• Miss Skywalker
    Anonym (TS) skrev 2021-10-01 07:01:57 följande:

prata med nån kompis, och ventilera. Abort har inte nämnts, men han säger att vi skall försöka bestämma

till att behålla, och ge oss alla tre en chans. Se vet vi ju inte vad som händer längre fram i livet.

Oavsett vad han säger eller hans polare? så ska du inte göra abort eftersom du inte vill. Vet han vad du känner om abort?
  • Anonym (Prata på riktigt!)
    Anonym (TS) skrev 2021-10-01 07:01:57 följande:

Jag tycker det låter som om han vill påpeka allt negativt med en graviditet.

Det är inte bra att undvika att prata om det. Du tror att han börjar vilja behålla. Han kanske tror att du börjar vilja göra abort? Dålig kommunikation är aldrig bra i en relation och katastrofalt i en relation med barn.

Plötsligt så undrar han varför du inte bokat tid för abort ännu medan du tror att ni är påväg att bli en lycklig familj..,
  • Anonym (TS)

Klart han vet vad jag vill, jag har sagt att jag absolut inte vill göra abort. Upplever att vi nu får

smälta detta lite.

• Anonym (K)
    Anonym skrev 2021-09-29 18:19:39 följande:

Sluta upp med att kalla foster för barn. Bara sluta.

Vad får dig att tro att du bestämmer vilka ord andra får använda eller ej?
  • Anonym (Prata på riktigt!)
    Anonym (TS) skrev 2021-10-02 12:08:46 följande:

Klart han vet vad jag vill, jag har sagt att jag absolut inte vill göra abort. Upplever att vi nu får

smälta detta lite.

Men han har sagt att han vill abort och du tolkar ändå honom som att han nog börjar vilja ha barn. Han kanske tycker att det är klart att du vet vad han vill?
  • Anonym (Been there..)
    Anonym (Prata på riktigt!) skrev 2021-10-02 12:26:17 följande:

Men han har sagt att han vill abort och du tolkar ändå honom som att han nog börjar vilja ha barn. Han kanske tycker att det är klart att du vet vad han vill?

Jag kan hålla med om att det låter som om ts är väldigt vag i sin kommunikation med denna man. Iaf så låter det här. MEN detta förändrar inte det faktum att de är med barn! Det är skitsamma vad han vill kan jag verklihmen tycka. Det är HAN som borde veta att hon vill ha barnet. Vill han att hon gör abort så är det något TS gott kan överse anser jag. Det är något han BORDE vara vag om! Helst aldrig nämna. Såhär är det:

Ts vill INTE göra abort och grattis till henne för det! Jag hoppas ts och hennes kille båda fattar hur lyckligt lottade de är och blir en lycklig kiten familj. Men om inte det händer så är frågan helt enkelt var vill TS hellre vara i framtiden - ensamstående mamma eller singel med ett dött barn? Jo, en tredje utväg är ju i relation med mannen som influerade henne till att döda barnet hon egentligen ville ha men ngt säger mig att den relationen ändå kommer att spricka ;) Jag vet iaf vad jag skulle välja. :)
Svar på tråden Abort eller behålla. Mannen vill helst inte