• Anonym (TS)

Abort eller behålla. Mannen vill helst inte

Jag behöver solskenshistorier!

Är gravid, och mannen önskar abort,

men han säger också att han inte är 100% säker. Han har inga barn,

och är 40 år. Vi blev gravida trots p medel.

Jag är i chok,

men abort orsakar stark ångest och panik.

Vi har bara deittat i ett halvår. Hur fan överlever man detta? Vill inte heller bli ensam med barnet.

Samtidigt som han e för abort, är han orolig att fostret tagit skada av p pillrena, och pratar stundvis om bebisen,

och att jag nog inte kan äta sushi.

Hur har andra som behållits situation blivit?

Graviditeten e tidig, men känner av den. Vill verkligen inte avbryta. Så himla jobbigt. Han

är väldigt snäll och lyssnar och vill prata. Men han har svårt att se att det är ett barn,

inte bara en situation som kommit av misstag.

Hjälp mig att fundera på en bra

lösning.

• Svar på tråden Abort eller behålla. Mannen vill helst inte
  • Anonym (TS)

att det vore logisk lösning eftersom det inte var planerat. Men sen när jag talar om det som ett blivande barn tycker han det blir svårt.

• Miss Skywalker

Behåll. Du vill inte abort. Gör inte abort för hans skull.

• Anonym (Moa)
    Anonym (TS) skrev 2021-09-29 19:40:17 följande:

att det vore logisk lösning eftersom det inte var planerat. Men sen när jag talar om det som ett blivande barn tycker han det blir svårt.

Det allra bästa vore ju om ni på något sätt kunde komma fram tillsammans att ni ska behålla barnet. Och det verkar ju som att det skulle kunna gå i den riktningen? Om du fortsätter prata på samma sätt med honom. Berätta hur du känner inför barnet och en ev. abort.

Men annars ska du göra som du själv vill. Det är ju du som ska behöva gå igenom antingen ingreppet eller graviditet och födsel.
  • Anonym (TS)

Ikväll nämnde han inte abort. Vi har nu vetat om detta i två dygn. Han smölter det sakta men säkert,

är

jätte

kärleksfull mot mig. Han behöver antagligen nu ta in detta? Jag tänker iaf inte ta upp abort diskussionen självmant. Ikväll talade

vi mest om annat. Vilket var skönt.

• Anonym (Been there..)

Tror han bara är programmerad att tänka oplanerat = abort. Vilket är helt absurdt! Klarn ni ska behålla ert barn. Tror du på allvar han kommer tänka- önskar du var död, när barnet väl är här? Men däremot kommer noc du tänka önskar du levde om barnet dog. Grattis till er! Hoppas allt går bra ! :)

• Anonym (Been there..)

Ps. Och han kommer nog också tänka önskar du levde om barnet dog. Iaf om han inte är helt avtrubbad, i vilket fall han ändå inte bör tas på något som helst allvar :) men tror ss han vill ha det, gan är bara feg. I vilket fall som helst förtjänar barnet inte dö för det. Det är rätt ts, prata inte ens om abort. Ifall han skulle ha mage att begära det, säg bara, tror du på allvar jag skulle göra det? Nee du. ;))

• Anonym (Been there..)

Ps. Och han kommer nog också tänka önskar du levde om barnet dog. Iaf om han inte är helt avtrubbad, i vilket fall han ändå inte bör tas på något som helst allvar :) men tror ss han vill ha det, gan är bara feg. I vilket fall som helst förtjänar barnet inte dö för det. Det är rätt ts, prata inte ens om abort. Ifall han skulle ha mage att begära det, säg bara, tror du på allvar jag skulle göra det? Nee du. ;))

• Anonym (A)
    Miss Skywalker skrev 2021-09-29 20:31:46 följande:
    Behåll. Du vill inte abort. Gör inte abort för hans skull.
    Håller med
  • Anonym (L)
    Anonym (Been there..) skrev 2021-09-29 18:16:53 följande:

Snälla behåll barnet. Du kommer ångra aborten mer än något annat som kan hända till följd av att du behåller. Tänk 10 år framåt. Du lär nog inte bry dig om han som hade sex med dig men lämnade dig o barnet. Men du lär sörja barnet som du ville ha men dödade pga en mansbebis, för att vara krass.

Varför är han en mansbebis bara för att han kanske inte vill behålla barnet? Hans åsikt gör honom inte till en mansbebis.
  • Anonym (L)

Försök komma fram till ett beslut gemensamt, om det går. Fundera i någon vecka till men fundera inte för länge. Om du skulle komma fram till att det blir abort så vill du inte göra det när du är långt gången, då är det bara ännu jobbigare..

I slutändan är det ditt beslut. Vill du ha barnet men inte han så ska du behålla det, men räkna med att du kanske blir ensam med barnet. Ni har inte känt varandra så länge så risken är stor att förhållandet tar slut. Vill du inte vara ensam med barnet så bör du inte behålla

Svar på tråden Abort eller behålla. Mannen vill helst inte