• Onemore2018

BF juni 2022

Hej!

Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

• Svar på tråden BF juni 2022
  • hurtänktedunu
    betula skrev 2022-01-26 19:41:35 följande:
    Ja verkligen! Jag känner en liten rörelse och sen nästan aldrig nåt mer, så känns sjukt frustrerande. SLäpper liksom allt för att få känna nåt mer, men det blir helt stilla då (eller iaf så jag inte känner). Misstänker att jag har moderkakan i frmavägg då jag bara känner bök riktigt långt ner elller i högra övre hörnet typ. RUL imorgon. Längtar nåt enormt samtidigt som det känns sjukt läskigt att göra det ensam. Kommer vara så nervös och ångestfylld innan vi ser att allt är ok m liten. :/
    Och lycka till i morgon
  • hurtänktedunu
    pinkrain skrev 2022-01-27 11:15:06 följande:

Fick covid förra veckan och var rätt dålig trots 3 doser. Började i samband med det få mycket sammandragningar. Var inne på kontroll nu och bm tror att covid påverkat att jag får så mycket sammandragningar :/ fanns inte läkartider men ska åka in akut och kolla tappen om  det fortsätter. Jag hade sammandragningar i mina tidigare aktiviteter men inte såhär ofta i v. 22. Igår kväll hade jag 20 stycken och sen tillslut slutade det. Är hemskt jobbigt och kan knappt göra något, minsta ansträngning kommer det. :( har någon av er erfarenhet av detta och ni behövt kolla tappen? 

Tyvärr ingen erfarenhet då jag sällan fått SD innan slutet. Men det är nog klokt att mäta tappen skulle jag säga. Så den inte är påverkad.
  • betula
    hurtänktedunu skrev 2022-01-27 16:29:19 följande:
    Och lycka till i morgon
    Tack. Det gick bra <3 Började gråta av ångesten så fort jag kom in, men bm var supergullig o förstående. Letade snabbt upp hjärtat o gav mig en "helbild" av liten innan hon tog tag i att mäta o kolla alla detaljer. Berättade vad hon gjorde, såg o kändes väldigt noggrann o kunnig.  Moderkakan i bakvägg vilket förvånande,  men denna parvel är nog bara betydligt lugnare än sin storasyster.  :)
  • hurtänktedunu
    betula skrev 2022-01-27 16:53:07 följande:
    Tack. Det gick bra <3 Började gråta av ångesten så fort jag kom in, men bm var supergullig o förstående. Letade snabbt upp hjärtat o gav mig en "helbild" av liten innan hon tog tag i att mäta o kolla alla detaljer. Berättade vad hon gjorde, såg o kändes väldigt noggrann o kunnig.  Moderkakan i bakvägg vilket förvånande,  men denna parvel är nog bara betydligt lugnare än sin storasyster.  :)
    Grattis vad roligt. Nu längtar man ju ännu mer till måndag. Haha. Vilket datum har du nu? Ändrades det något?
  • betula
    hurtänktedunu skrev 2022-01-27 18:24:23 följande:
    Grattis vad roligt. Nu längtar man ju ännu mer till måndag. Haha. Vilket datum har du nu? Ändrades det något?
    Datum ändrades inte, men de flesta mått gav äldre än veckan vi är i, så kändes bra att han växer bra. :)
  • TheSwedishKiwi

Idag var jag äntligen på mitt efterlängtade RUL. Jag bestämde mig till slut för att gå till kliniken där min sambo inte fick följa med, på grund av att jag verkligen inte kunde stå ut att vänta en vecka till på att få reda på hur allt ser ut! Men han fick i alla fall vara med på videosamtal och satt i bilen och väntade ifall vi mot förmodan skulle få dåliga nyheter.

Jag är så lättad över att ha fått reda på att allt ser bra ut! Jag ville bara gråta av lycka när jag fick se bebisen på skärmen och barnmorskan talade om att alla organ ser fina ut. Vi bestämde oss för att ta reda på könet och fick veta att det är en liten tjej som ligger där inne. Vi hade varit glada vilket som eftersom det är första barnet, men det är klart att jag som mamma känner lite extra kärlek när jag vet att jag kommer få en liten mini-me!

Moderkakan sitter i framvägg så det förklarar i alla fall lite varför jag inte varit säker på om det är henne jag känner. Men nu när jag sett henne sprattla runt där inne är jag helt säker på att det är henne jag känt de senaste veckorna!

Nu kan jag känna mig lite lugnare, ett tag i alla fall. Skrattande

• slo92
    TheSwedishKiwi skrev 2022-01-31 20:25:38 följande:

Idag var jag äntligen på mitt efterlängtade RUL. Jag bestämde mig till slut för att gå till kliniken där min sambo inte fick följa med, på grund av att jag verkligen inte kunde stå ut att vänta en vecka till på att få reda på hur allt ser ut! Men han fick i alla fall vara med på videosamtal och satt i bilen och väntade ifall vi mot förmodan skulle få dåliga nyheter.

Jag är så lättad över att ha fått reda på att allt ser bra ut! Jag ville bara gråta av lycka när jag fick se bebisen på skärmen och barnmorskan talade om att alla organ ser fina ut. Vi bestämde oss för att ta reda på könet och fick veta att det är en liten tjej som ligger där inne. Vi hade varit glada vilket som eftersom det är första barnet, men det är klart att jag som mamma känner lite extra kärlek när jag vet att jag kommer få en liten mini-me!

Moderkakan sitter i framvägg så det förklarar i alla fall lite varför jag inte varit säker på om det är henne jag känner. Men nu när jag sett henne sprattla runt där inne är jag helt säker på att det är henne jag känt de senaste veckorna!

Vad härligt att allt såg bra ut, grattis!! Och kul med en liten tjej! Jag är i vecka 19+4 och jag har inte känt av bebis i magen nånting så jag hoppas att jag får samma besked som du. Har RUL på fredag och min sambo får inte heller följa med. 
  • hurtänktedunu
    TheSwedishKiwi skrev 2022-01-31 20:25:38 följande:

Grattis vad kul. Helt underbart. 
  • hurtänktedunu

Jag fick tid för uppföljning av rul då lillan var lite liten men mådde toppen. Alla organ var som dom skulle. Så ska dit igen på tisdag och kolla tillväxt och sen har vi ett till Ultraljud måndagen efter. Tack och lov att maken får följa med. 
    Jag kan lätt stressa upp mig så bra att han är med. Men lilla damen var mer vild än tam igår. Helt galen. 

• TheSwedishKiwi
    hurtänktedunu skrev 2022-02-01 09:59:58 följande:

Jag fick tid för uppföljning av rul då lillan var lite liten men mådde toppen. Alla organ var som dom skulle. Så ska dit igen på tisdag och kolla tillväxt och sen har vi ett till Ultraljud måndagen efter. Tack och lov att maken får följa med. 
    Jag kan lätt stressa upp mig så bra att han är med. Men lilla damen var mer vild än tam igår. Helt galen. 

Hoppas att hon växt till sig fint till uppföljningen. Och skönt för dig att ha maken som stöd, det betyder verkligen massor!