BF juni 2022
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Tips är att boka privat ultraljud på crocus om man bor i Stockholm. Där får man ta med partner. Vi var där med första barnet då sambon inte fick vara med då heller. Vi kommer nog boka där senare även denna graviditet så han får vara med. Var väldigt nöjd där! de är noga med att mäta allt och att få en fin bild.
Senaste veckan har jag sakta börjat bli mer o mer säker på att jag känner bebis. Det är sällan o oftast bara ett litet sprattel o sen inget mer, så varit svårt att känna sig trygg i att det är bebisen. Men nu på morgonen låg jag i sängen, fortfarande okissad, m handen på livmodern och fick en liten knuff. Bara en o sen inget mer, men kan inte varit något annat än bebisen. ????? På torsdag är det rul, hoppas innerligt det blir en enbart positiv upplevelse denna gång!
Fick covid förra veckan och var rätt dålig trots 3 doser. Började i samband med det få mycket sammandragningar. Var inne på kontroll nu och bm tror att covid påverkat att jag får så mycket sammandragningar :/ fanns inte läkartider men ska åka in akut och kolla tappen om det fortsätter. Jag hade sammandragningar i mina tidigare aktiviteter men inte såhär ofta i v. 22. Igår kväll hade jag 20 stycken och sen tillslut slutade det. Är hemskt jobbigt och kan knappt göra något, minsta ansträngning kommer det. :( har någon av er erfarenhet av detta och ni behövt kolla tappen?
Fick covid förra veckan och var rätt dålig trots 3 doser. Började i samband med det få mycket sammandragningar. Var inne på kontroll nu och bm tror att covid påverkat att jag får så mycket sammandragningar :/ fanns inte läkartider men ska åka in akut och kolla tappen om det fortsätter. Jag hade sammandragningar i mina tidigare aktiviteter men inte såhär ofta i v. 22. Igår kväll hade jag 20 stycken och sen tillslut slutade det. Är hemskt jobbigt och kan knappt göra något, minsta ansträngning kommer det. :( har någon av er erfarenhet av detta och ni behövt kolla tappen?