• Anonym (Jag har förstått nu att jag är besatt/galen)

JAG KAN INTE SLÄPPA HONOM - Jag är besatt

Jag kan verkligen inte gå vidare, jag kan inte släppa honom, hur mycket jag än fått bekräftelse att han inte är intresserad av mig, så är det en stor del i mig som säger motsatsen och jag blir lätt övertygad över min ''magkänsla''. Jag är strax över tjugo år (23 år) och har aldrig, aldrig någonsin varit såhär galen. Jag känner knappt igen mig själv. När jag säger galen, så menar jag verkligen att det måste vara något fel på mig. Sedan jag har träffat honom och föll för honom, så måste det samtidigt ha hänt något med min psyke. Jag är till och med beredd på att söka vård för denna besatthet eller vad det kan handla om. Jag har tidigare skapat trådar om detta och många av trådarna har bestått av svar där jag bör lämna honom ifred för att han inte är intresserad.

• Svar på tråden JAG KAN INTE SLÄPPA HONOM - Jag är besatt
  • Anonym (X)

Vad fick dig att inse att du var besatt?

Kan du bygga vidare på den känslan/tankarna så kanske du kan reda ut hur du hamnade där och fundera på vad du vill ändra på.

• Anonym (E)

Så våldtäkten skedde inte? Ska vi ignorera den?

• Anonym (Råd)
    Anonym (Jag har förstått nu att jag är besatt/galen) skrev 2021-09-17 20:05:36 följande:

HAN HAR INTE BEHANDLAT MIG SOM SKRÄP!!

Det är just tvärtom, han har varit/är den absolutaste underbaraste mannen/människan jag träffat och kanske därför jag blivit besatt av honom. Han sticker ut på ett positivt sätt. Verkligen bryr sig om andra människor. Intressant jobb, där han hjälper andra.

Då kanske inte du är samma person som skrivit de andra trådarna då och isf ber jag om ursäkt. Jag trodde det var du som skrivit om hur han ghostat dig, träffat andra, sänt ut mixade signaler, varit kall mot dig, varit kort mot dig, hört av sig endast när han varit ute efter sex. Alltså tecken på någon som behandlar en annan som skräp. Alltså någon som inte är viktig, någon som är utbytbar. Men jag måste haft fel då. Men om han är så positiv person som bryr sig om andra och är så underbar överlag så kan det inte vara du som skrivit tidigare. Oavsett så tycker jag du ska kontakta en vårdcentral ist för detta forum. Om du mår dåligt. Lycka till.
  • jrockyracoon

Så du har kommit fram till att det bästa för dig är att överge tanken på honom och besattheten av honom och funderar över hur det ska gå till?

Jag undrar om han finns i din närhet? Om han gör det, kanske det kan vara en idé att vidta vissa mått och steg för att få en vardag där han inte finns med. Du behöver få tid att sörja honom, och det förutsätter att han inte finns i ditt liv längre.

Jag tror absolut att det kan vara en bra idé att söka terapi för att hitta vägar framåt. Det är inte sunt att vara så fixerad vid en annan person och det tyder på att du har utmaningar som du behöver få hjälp att jobba med.

Om du inte vill gå i terapi och vill försöka att lösa problemen på egen hand, så tänker jag att du behöver hitta vägar att sluta tänka på honom. Varje gång du tänker på honom gör du honom viktig i ditt liv. Varje tanke på honom förflyttar fokus från det som är sunt och kreativt i ditt liv till det som är omöjligt, destruktivt och som inte kommer att ta dig någonstans. När du tänker på honom gör du honom levande inom dig. Om du lyckas sluta tänka på honom kommer du att kunna börja fylla ditt liv med andra saker som är mer verklighetsanknutet.

Det kan nog vara svårt att sluta tänka på honom, men gör ditt bästa. Kommer tankarna så skaka av dig dem, och försök att lägga fokus på annat. Försök lura din hjärna genom att fixera dig vid något annat en period. Det kan vara jobbet, en annan man, ett intresse, en tv-serie, etc. Intala dig att ditt fokus nu ligger på detta andra och lägg din kraft på det.

Det är också så att du behöver sluta tänka positivt om honom. Det är lätt hänt att man idealiserar en person och sätter denna på en piedestal när man inte känner denne på djupet, utan har fyllt kunskapsluckorna hos personen med positiva egenskaper. Gör en lista med negativa saker om honom. Lura dig inte att han var perfekt för dig, för det var han inte. Då hade han inte valt bort dig. Vänj din hjärna vid att associera honom med något negativt.

Väljer du att försöka på egen hand och inte klarar det, så är det absolut dags att ta emot professionell hjälp. Orsaken till dina problem kan ligga djupt och kan vara mycket svårt att hantera på egen hand, tänker jag.

• Anonym (Råd)
    jrockyracoon skrev 2021-09-18 14:08:38 följande:

Så du har kommit fram till att det bästa för dig är att överge tanken på honom och besattheten av honom och funderar över hur det ska gå till?

Jag undrar om han finns i din närhet? Om han gör det, kanske det kan vara en idé att vidta vissa mått och steg för att få en vardag där han inte finns med. Du behöver få tid att sörja honom, och det förutsätter att han inte finns i ditt liv längre.

Jag tror absolut att det kan vara en bra idé att söka terapi för att hitta vägar framåt. Det är inte sunt att vara så fixerad vid en annan person och det tyder på att du har utmaningar som du behöver få hjälp att jobba med.

Om du inte vill gå i terapi och vill försöka att lösa problemen på egen hand, så tänker jag att du behöver hitta vägar att sluta tänka på honom. Varje gång du tänker på honom gör du honom viktig i ditt liv. Varje tanke på honom förflyttar fokus från det som är sunt och kreativt i ditt liv till det som är omöjligt, destruktivt och som inte kommer att ta dig någonstans. När du tänker på honom gör du honom levande inom dig. Om du lyckas sluta tänka på honom kommer du att kunna börja fylla ditt liv med andra saker som är mer verklighetsanknutet.

Det kan nog vara svårt att sluta tänka på honom, men gör ditt bästa. Kommer tankarna så skaka av dig dem, och försök att lägga fokus på annat. Försök lura din hjärna genom att fixera dig vid något annat en period. Det kan vara jobbet, en annan man, ett intresse, en tv-serie, etc. Intala dig att ditt fokus nu ligger på detta andra och lägg din kraft på det.

Det är också så att du behöver sluta tänka positivt om honom. Det är lätt hänt att man idealiserar en person och sätter denna på en piedestal när man inte känner denne på djupet, utan har fyllt kunskapsluckorna hos personen med positiva egenskaper. Gör en lista med negativa saker om honom. Lura dig inte att han var perfekt för dig, för det var han inte. Då hade han inte valt bort dig. Vänj din hjärna vid att associera honom med något negativt.

Väljer du att försöka på egen hand och inte klarar det, så är det absolut dags att ta emot professionell hjälp. Orsaken till dina problem kan ligga djupt och kan vara mycket svårt att hantera på egen hand, tänker jag.

Fint klokt och bra!
  • Anonym (O)

Kan du länka till dina tidigare trådar?

Var det du som startade en tråd om att du var kär i en kille du gått i samma klass som i barndomen?

• Anonym (Jag har förstått nu att jag är besatt/galen)
    Anonym (E) skrev 2021-09-17 22:49:23 följande:

Så våldtäkten skedde inte? Ska vi ignorera den?

Ja, ignroera det som inte har överhuvudtaget inträffat. Han och jag har inte ens haft sexuell närhet.

Det är alltså en kille som jag blev enormt intresserad av som senare ledde till kraftiga känslor och därefter det ''sjukliga''-stadiet. Förnekelsen över att jag är besatt varit stor.
    Anonym (O) skrev 2021-09-18 14:53:27 följande:

Kan du länka till dina tidigare trådar?

Var det du som startade en tråd om att du var kär i en kille du gått i samma klass som i barndomen?

Kanske gör det senare. Jag kan först förklara här:

De trådar jag har skapat har handlat om hur jag skulle kunna förföra honom, få hjälp med att analysera honom och hjälp med att förstå vad han menad med olika blickar m.m och ibland trådar där jag skrivit av mig för att någon annan tjej hann före och begärt om hjälp hur jag skall få honom ''tillbaks'' m.m.

Många respons har varit om att han inte är intresserad av mig och att jag bör lämna stackars killen ifred.
  • KittyK80
    Anonym (Jag har förstått nu att jag är besatt/galen) skrev 2021-09-18 18:55:54 följande:
    Ja, ignroera det som inte har överhuvudtaget inträffat. Han och jag har inte ens haft sexuell närhet.

Det är alltså en kille som jag blev enormt intresserad av som senare ledde till kraftiga känslor och därefter det ''sjukliga''-stadiet. Förnekelsen över att jag är besatt varit stor.

Kanske gör det senare. Jag kan först förklara här:

De trådar jag har skapat har handlat om hur jag skulle kunna förföra honom, få hjälp med att analysera honom och hjälp med att förstå vad han menad med olika blickar m.m och ibland trådar där jag skrivit av mig för att någon annan tjej hann före och begärt om hjälp hur jag skall få honom ''tillbaks'' m.m.

Många respons har varit om att han inte är intresserad av mig och att jag bör lämna stackars killen ifred.
    Har läst dina trådar och måste verkligen fråga vad som fått dig att vända såhär?
  • Anonym (X)

Har du skrivit en tråd om att han våldtagit dig?

• Anonym (E)
    Anonym (X) skrev 2021-09-18 22:03:32 följande:

Har du skrivit en tråd om att han våldtagit dig?

Den användaren som TS låter väldigt lik var helt besatt av en kille och våldförde sig på honom. Inte tvärtom.
Svar på tråden JAG KAN INTE SLÄPPA HONOM - Jag är besatt