Inlägg från: Anonym (Jag har förstått nu att jag är besatt/galen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag har förstått nu att jag är besatt/galen)

JAG KAN INTE SLÄPPA HONOM - Jag är besatt

Jag kan verkligen inte gå vidare, jag kan inte släppa honom, hur mycket jag än fått bekräftelse att han inte är intresserad av mig, så är det en stor del i mig som säger motsatsen och jag blir lätt övertygad över min ''magkänsla''. Jag är strax över tjugo år (23 år) och har aldrig, aldrig någonsin varit såhär galen. Jag känner knappt igen mig själv. När jag säger galen, så menar jag verkligen att det måste vara något fel på mig. Sedan jag har träffat honom och föll för honom, så måste det samtidigt ha hänt något med min psyke. Jag är till och med beredd på att söka vård för denna besatthet eller vad det kan handla om. Jag har tidigare skapat trådar om detta och många av trådarna har bestått av svar där jag bör lämna honom ifred för att han inte är intresserad.

• Svar på tråden JAG KAN INTE SLÄPPA HONOM - Jag är besatt
    Anonym (oooo) skrev 2021-09-17 15:09:45 följande:
    Så varför skapar du en till tråd? Du kommer få samma svar igen. Vill du vara en stalker. 
    Nej, det kommer jag inte. Jag medger härmed offentligt att jag är besatt. Något som många här har sagt att jag är, men jag har inte lyssnat, förs nu.
    Anonym (hjälp) skrev 2021-09-17 15:19:25 följande:

Du säger själv att det har hänt något med ditt psyke. Det är dig det handlar om. Du måste söka hjälp för det här om det påverkar din vardag negativt. 

Det är juste det jag säger. Men jag började med att skapa en tråd. Jag känner att det blir bäst så, som någon typ av första steg till att ta tag i allt detta på allvar.

Eftersom jag även har skapat tidigare trådar, där folk sagt ditten och datten, men jag har vägrat att lyssna. Så att skapa denna tråd och samtidigt hoppas på att de tidigare användare numera förstår att jag accepterar nu att jag är en galning, att vad det nu är som spökar i min hjärna, så skall jag få hjälp för det.

Jag vill också se om det kliver in någon som kan ge bra stöd. Som t.ex någon som har en erfarenhet om just detta ämne. Kanske kan ge ett bra svar när jag nu sagt att jag var inte såhär förut. Men något har hänt när jag träffade honom. Att kanske gå från ett hälsosamt och normala känslor, till ännu mera starkare känslor som endast kan förklara att det är sjukliga-starka-känslor det rör sig om.

Jag vet t.ex att det finns en aktiv psykolog som brukar vara i forumet.

Jag säger inte att jag skall få hjälp via forumet, utan jag skall söka vård. Men att det kan kännas skönt med stöd. Så det finns lite olika punkter till varför jag skapade tråden. Det känns skönt att skriva av sig, bl.a.
    Anonym (blomma) skrev 2021-09-17 15:47:13 följande:
    DET går inte på det sättet....Om du följt mina tidigare trådar, så förstår du hur tokig jag är i honom.
    Anonym (Råd) skrev 2021-09-17 17:27:11 följande:

Mitt råd är att du behöver träffa en psykolog/kurator som kan hjälpa dig bena ut hur det kommer sig att du blivit så besatt i en man som behandlar dig som skräp. Därför att detta är vanligare än vad man tror. Du är ung och har möjligheten att reda ut det här så mönstret/ den osunda anknytningen kan kapas.

Det är svårt att ta emot hjälp via ett forum och jag har följt dina trådar och läst alla råd och peppningar du har fått redan. Har du inte kunnat ta till dig ens något av dessa råd så sök dig bort från det här forumet. Skaffa hjälp via vårdcentral. De kan remittera dig vidare till tex carema Hjärnhälsan elr liknande.

Du har insett på egen hand att du av någon anledning blivit besatt av den här killen. Och det är ett steg i rätt riktning.

HAN HAR INTE BEHANDLAT MIG SOM SKRÄP!!

Det är just tvärtom, han har varit/är den absolutaste underbaraste mannen/människan jag träffat och kanske därför jag blivit besatt av honom. Han sticker ut på ett positivt sätt. Verkligen bryr sig om andra människor. Intressant jobb, där han hjälper andra.

Anonym (E) skrev 2021-09-17 22:49:23 följande:

Så våldtäkten skedde inte? Ska vi ignorera den?

Ja, ignroera det som inte har överhuvudtaget inträffat. Han och jag har inte ens haft sexuell närhet.

Det är alltså en kille som jag blev enormt intresserad av som senare ledde till kraftiga känslor och därefter det ''sjukliga''-stadiet. Förnekelsen över att jag är besatt varit stor.
    Anonym (O) skrev 2021-09-18 14:53:27 följande:

Kan du länka till dina tidigare trådar?

Var det du som startade en tråd om att du var kär i en kille du gått i samma klass som i barndomen?

Kanske gör det senare. Jag kan först förklara här:

De trådar jag har skapat har handlat om hur jag skulle kunna förföra honom, få hjälp med att analysera honom och hjälp med att förstå vad han menad med olika blickar m.m och ibland trådar där jag skrivit av mig för att någon annan tjej hann före och begärt om hjälp hur jag skall få honom ''tillbaks'' m.m.

Många respons har varit om att han inte är intresserad av mig och att jag bör lämna stackars killen ifred.
    Anonym (X) skrev 2021-09-18 22:03:32 följande:

Har du skrivit en tråd om att han våldtagit dig?

Nej!!!! FAAN!!
    Anonym (X) skrev 2021-09-19 00:08:26 följande:
    Va? Kommer du ihåg vad den hette?
    Tro inte på honom....Han har blandat ihop mig med en annan användare...
    Anonym (E) skrev 2021-09-19 00:14:10 följande:
    Det var en större mängd trådar men jag tror att alla av värde försvann. Kan inte direkt säga tyvärr...

Men vilken trams..Fan pratar du om?!!

Du blandar ihop mig med en annan tråd!!

Jag är en helt annan person, som pratar om en annan kille.

Det är jag som t.ex träffade killen i vintras. Jag vet inte vilken trådskapare du blandar ihop mig. Men sluta upp med att påstå massa saker.

Anonym (E) skrev 2021-09-19 00:14:10 följande:
    .
    MammAmma skrev 2021-09-19 02:04:56 följande:
    Ah, jag blandade kanske också ihop dig med en annan - inte samma som de andra i tråden tror dock - men mitt svar gäller då fortfarande.
    MammAmma skrev 2021-09-19 02:04:56 följande:
    Ah, jag blandade kanske också ihop dig med en annan - inte samma som de andra i tråden tror dock - men mitt svar gäller då fortfarande.

https://www.familjeliv.se/forum/thread/81165553-kan-jag-fa-hjalp-med-att-analysera-honom

Varsågod!! Där är tråden och jag vart lite ''känd'' för att ha skapat fåtal tråd om samma kille och för att få hjälp med kärleken. Många gånger fick jag responsen av olika användare att jag bör lämna honom ifred.

Så han och jag har inte haft sex.
    Mannen i mitt hjärta - Varför och hur har han kunnat påverka mig så mycket?

Denna man är unik. Men det är bara han som fått mig att bli påverkad såhär. Men hur i all sina dar har jag kunnat falla så oerhört djup för honom? Jag har inte kunnat gå vidare. Tråd efter tråd och tillsägelse efter tillsägelse ifrån andra användare att han är inte intresserad av mig.

Att jag fallit såhär djupt för honom är galet och det vet jag nu! Jag talar inte om för mina väninnor om hur mycket jag tycker om honom. Jag skäms, tänk om alla människor jag pratar om, om honom, kanske också tänker som alla andra användare har skrivit till mig?

Jag kan inte släppa honom. Jag försöker själv tänka på djupet vad det är om honom som fått mig att falla såhär.

Ibland känns det som om jag bara vill skriva till honom och fråga om jag får umgås i hans lägenhet eller om han vill komma över till mig. Vi umgås i samma kompisgäng och gjort det sedan förra vintern. Så vänskapen är stabilt nog för att göra sådär och bara umgås, utan att det blir konstigt. Men ändå, känner en del av mig att jag är för blyg för det.

Jag är galen och vet inte hur jag skall gå vidare, jag tänker från och till: ''Varför vill han inte ha mig?!'' Jag försöker gå vidare, men kan inte rå för mina tankar och känslor!!
Svar på tråden JAG KAN INTE SLÄPPA HONOM - Jag är besatt