• adamsäppl1

Otrogen mot min partner i två veckor

För ett år sedan träffade jag ?mitt livs kärlek? på min arbetsplats. Livet med henne har gett mig styrka i mig själv, hon lyfter mig varje dag och får mig att må toppen. Nu till det negativa... jag är inte nöjd med vårt sexliv. Allt annat är jag nöjd med och vi har t o m planer inför framtiden. Jag har en stark vilja att dela mitt liv med henne.

I somras började en ny kvinna på min arbetsplats, när vi såg på varandra var det kärlek vid första ögonkastet. Under hela sommaren har jag kollat in henne. Jag dras till henne och känner en stark fysisk attraktion och sexuell lust med henne. För två veckor sedan kontaktade hon mig privat och vi började skriva. Jag kände så stort behov av att vara nära henne så vi bestämde senare träff. Samma kväll låg vi. Jag har nu haft samlag med henne flertalet gånger under två veckors tid.

Saken är den att jag älskar min nuvarande och vill ha ett liv med henne. Men jag har under denna period även kollat in kvinnor på stan och saknat vissa saker med sexlivet. Ska det verkligen vara så? Hon är perfekt på alla vis förutom när det kommer till sexet. Borde jag bara sluta tänka på sex? Borde jag bara skapa en framtid med henne och bara hålla den sexuella frustrationen inne?

Ska jag följa mitt hjärta eller mitt sexuella behov?

Mitt liv är mycket rörigt just nu och jag förstår att jag även kommer bli kallad idiot och svin eftersom jag är otrogen men jag kan inte styra mitt naturliga beteende. Jag är självklart ångerfull att behandla två underbara kvinnor på det här viset.

• Svar på tråden Otrogen mot min partner i två veckor
  • adamsäppl1
    Anonym (NN) skrev 2021-09-20 10:54:43 följande:

Det din flickvän lever i nu är en illusion. Du finns inte där på det sätt hon tror. Skona er alla och ge henne en möjlighet att finna en man som har de kvaliteer hon troligtvis tror att du besitter, men inte gör. Och. Rädda ditt eget samvete och själ genom att göra slut snyggt.

Om det är det rätta. Så låter det bra...
  • molly50
    adamsäppl1 skrev 2021-09-20 10:56:07 följande:
    Jag förstår och just nu känns det som jag vill bryta med älskarinnan och jag har svårt att bryta på ett bra sätt, kanske borde skriva något vettigt
    Ska du bryta med henne så gör det snyggt. Och gör det mellan 4 ögon.
    Och framförallt var ärlig! Eller vet hon att du har flickvän?
    Var inte feg och gör slut med ett skrivet meddelande.
  • adamsäppl1
    Anonym (NN) skrev 2021-09-20 10:56:49 följande:

För någon som värdesätter sex högt tror jag inte att detta är hållbart. Saknaden kommer bli för stor och bitterhet kommer med det - eller ännu mer otrohet. Även om det gör ont nu, bryt i tid, innan det är gemensamma barn med i bilden.

Jag förstår. Jag kanske riskerar att vara ännu mer otrogen och det kommer bli skandal om det är barn och äktenskap inblandad.

Just nu känner jag att jag inte kommer finna lycka i någon annan än henne. Men är jag då egoist?

Jag vet heller inte hur hon kommer hantera ett uppbrott och kommer hon klara sig helt själv? Visst hon har vänner men se har egna familjer också....
  • adamsäppl1
    molly50 skrev 2021-09-20 10:57:24 följande:

Då får du väl byta jobb till ett där bara män är anställda.

Eller varför inte jobba på ditt problem att motstå frestelsen?

Och om du verkligen vill satsa på din flickvän så måste du vara ärlig mot henne.

Det är ingen bra början att inleda ett äktenskap och skaffa barn baserat på en lögn.

Sen tycker jag det är fruktansvärt lågt av dig att behandla henne som du gör med tanke på hennes bakgrund.

Tycker du inte att hon förtjänar bättre?

Jag tänker så här kommer hon hitta bättre? Jag kan vara den man som tar hand om henne och ska aldrig göra något jag ångrar. Hon är redan inställd på att jag är den rätta och jag skulle aldrig kunna försvinna ur hennes liv från ingenstans. Jag kan ju bara ignorera alla kvinnor runt omkring...
  • adamsäppl1
    molly50 skrev 2021-09-20 10:59:21 följande:

Ska du bryta med henne så gör det snyggt. Och gör det mellan 4 ögon.

Och framförallt var ärlig! Eller vet hon att du har flickvän?

Var inte feg och gör slut med ett skrivet meddelande.

Hon vet inte att jag har förhållande. Det var synd att se att hon engagerade sig så mycket sist gjorde mycket för min skull och tänkte på mig. Hon tror kanske att jag är hennes framtida pojkvän?

Men jag vet samtidigt inte om jag har en säker framtid med henne. Men med min nuvarande har jag det!
  • molly50
    adamsäppl1 skrev 2021-09-20 11:01:02 följande:
    Jag förstår. Jag kanske riskerar att vara ännu mer otrogen och det kommer bli skandal om det är barn och äktenskap inblandad.

Just nu känner jag att jag inte kommer finna lycka i någon annan än henne. Men är jag då egoist?

Jag vet heller inte hur hon kommer hantera ett uppbrott och kommer hon klara sig helt själv? Visst hon har vänner men se har egna familjer också....
    Du är egoist om du stannar kvar hos henne och låter henne leva i en lögn genom att inte berätta om vad du gör bakom hennes rygg,bara för att du vill ha henne kvar.
    Vill du ha henne kvar så var åtminstone ärlig och ge henne chansen att själv få välja vad hon vill.
    Och bryt upp med den andra kvinnan också och var ärlig om varför.
    Sen ser du till att jobba på dina problem.
  • Anonym (sådär)
    adamsäppl1 skrev 2021-09-20 10:54:33 följande:
    Egentligen är ju inte sexet så viktigt för framtiden det viktiga är ju ett stabilt förhållande med barn och god ekonomi så jag kan ju kolla porr istället
    Fast det där är ju önsketänkande. Hur många vill leva i celibat?
    Du behöver nog tänka mer realistiskt och sätta upp en plan som faktiskt går att göra och inte sätta upp drömscenarier som inte funkar och sen löser du det genom att vara otrogen i stället. 

Så länge du ser otrohet som en helt ok nödventil så kommer ju eventuella lösningar oxå bli därefter. 
  • molly50
    adamsäppl1 skrev 2021-09-20 11:04:24 följande:
    Jag tänker så här kommer hon hitta bättre? Jag kan vara den man som tar hand om henne och ska aldrig göra något jag ångrar. Hon är redan inställd på att jag är den rätta och jag skulle aldrig kunna försvinna ur hennes liv från ingenstans. Jag kan ju bara ignorera alla kvinnor runt omkring...
    Om hon kan hitta någon som klarar av att ignorera andra kvinnor och som är trogen så ja,då kan hon hitta någon som är betydligt bättre än dig.
    Just nu är de inte bra för henne då du inte finns där för henne på det sätt som hon kanske tror.
    Du lurar henne att leva i en illusion.
    Är det så ett bra förhållande ska fungera,tycker du?
    adamsäppl1 skrev 2021-09-20 11:06:05 följande:
    Hon vet inte att jag har förhållande. Det var synd att se att hon engagerade sig så mycket sist gjorde mycket för min skull och tänkte på mig. Hon tror kanske att jag är hennes framtida pojkvän?

Men jag vet samtidigt inte om jag har en säker framtid med henne. Men med min nuvarande har jag det!
    Men dåså. Var då ärlig mot båda och se vad de vill göra efter det.
    Det handlar inte enbart om dig och vad som är bäst för dig.
    Du har två kvinnor som du grundlurar och deras känslor är minst lika viktiga som dina.
  • EnAnonumius
    adamsäppl1 skrev 2021-09-20 10:51:48 följande:

Svar till er som resonerar om storyn är sann eller inte

Jag är inte gift och har inga barn. Frågan är vad binder? Jag har känt min nuvarande i några år innan vi blev ett par. Jag har hjälpt henne att ta sig vidare ur ett förhållande med psykisk misshandel. Vi träffades på jobbet och blev vänner. Under den svåra period hon gick igenom så var jag där och stöttade henne, det var jag som hjälpte henne, försvarade henne och assisterade henne med allting. Hon har varken föräldrar, barn eller familj. Jag är allting hon har. Jag insåg senare att jag är kär i henne och hon i mig. Vi fastade emotionellt för varandra och hon brydde sig mer och mer om mig och vi tog hand om varandra. Vi började senare bo ihop. Men vi har fortfarande varsitt hem.

Den här nya tjejen kom in ganska sent så det är färskt, det var i somras hon uppenbarade sig och för tre veckor sedan kom hon in i mitt liv. Det rördes om i grytan. Jag har kollat in henne mycket på jobbet och kunde inte motstå frestelsen. Jag inser att det var ett stort misstag. Jag anser att hon är i en annan fas i livet. Hon är inte just nu redo att bilda familj. Medan min nuvarande är redo för familj. Eftersom jag vill ha familj snart så vill jag helhjärtat satsa på min nuvarande. Men frestelsen är svår att motstå

Som om det inte var illa nog med otroheten.. Du begår otrohet mot en kvinna som har blivit utsatt för psykisk misshandel i ett tidigare förhållande. Kort sagt du, hur lågt får man sjunka som människa?

Jo uppenbarligen sjunka ännu djupare och med kommentaren "Men frestelsen är förs stor".

Jag kan säga rent ut. Du är inte värd att vara ihop med kvinna nr 1. Du borde släppa henne och ge henne en chans att bli ihop med en vuxen och mogen man som i djupet av själ och hjärta som värdesätter henne som den kvinna hon är.

Du är inte värd att ha något förhållande innan du lär dig att sluta upp med tramset "frestelsen år för stor" och" "jag kan inte styra mitt naturliga beteende".

Alltså i mina ögon så saknar du all form av värdighet. Du är som den där irriterande hundskiten man råkade trampa på när man sneddade över gräsmattan till affären.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (sådär)
    EnAnonumius skrev 2021-09-20 11:18:35 följande:
    Som om det inte var illa nog med otroheten.. Du begår otrohet mot en kvinna som har blivit utsatt för psykisk misshandel i ett tidigare förhållande. Kort sagt du, hur lågt får man sjunka som människa?

Jo uppenbarligen sjunka ännu djupare och med kommentaren "Men frestelsen är förs stor".

Jag kan säga rent ut. Du är inte värd att vara ihop med kvinna nr 1. Du borde släppa henne och ge henne en chans att bli ihop med en vuxen och mogen man som i djupet av själ och hjärta som värdesätter henne som den kvinna hon är.

Du är inte värd att ha något förhållande innan du lär dig att sluta upp med tramset "frestelsen år för stor" och" "jag kan inte styra mitt naturliga beteende".

Alltså i mina ögon så saknar du all form av värdighet. Du är som den där irriterande hundskiten man råkade trampa på när man sneddade över gräsmattan till affären.
    Ja det är försent att börja tänka på lösningar nu när han redan bedragit sin tjej. Det borde TS tänkt på innan han gav sig ut på knullturné. Som det är nu så spelar det ingen roll om han dumpar den andra tjejen och fokuserar på sin partner, det kommer ändå vara jävligt fel att manipulera henne leva i en lögn genom att mörka vad han gjort.

Men jag tror det är meningslöst att diskutera moral med egoister, det spelar ingen roll vad någon säger, de kommer alltid göra det som passar dem själva oavsett vad det betyder för någon annan. Det enda rätta vore ju att han är ärlig med sin tjej och låta henne avgöra om hon vill fortsätta ha ett förhållande med honom med det kommer TS aldrig göra
Svar på tråden Otrogen mot min partner i två veckor