• adamsäppl1

Otrogen mot min partner i två veckor

För ett år sedan träffade jag ?mitt livs kärlek? på min arbetsplats. Livet med henne har gett mig styrka i mig själv, hon lyfter mig varje dag och får mig att må toppen. Nu till det negativa... jag är inte nöjd med vårt sexliv. Allt annat är jag nöjd med och vi har t o m planer inför framtiden. Jag har en stark vilja att dela mitt liv med henne.

I somras började en ny kvinna på min arbetsplats, när vi såg på varandra var det kärlek vid första ögonkastet. Under hela sommaren har jag kollat in henne. Jag dras till henne och känner en stark fysisk attraktion och sexuell lust med henne. För två veckor sedan kontaktade hon mig privat och vi började skriva. Jag kände så stort behov av att vara nära henne så vi bestämde senare träff. Samma kväll låg vi. Jag har nu haft samlag med henne flertalet gånger under två veckors tid.

Saken är den att jag älskar min nuvarande och vill ha ett liv med henne. Men jag har under denna period även kollat in kvinnor på stan och saknat vissa saker med sexlivet. Ska det verkligen vara så? Hon är perfekt på alla vis förutom när det kommer till sexet. Borde jag bara sluta tänka på sex? Borde jag bara skapa en framtid med henne och bara hålla den sexuella frustrationen inne?

Ska jag följa mitt hjärta eller mitt sexuella behov?

Mitt liv är mycket rörigt just nu och jag förstår att jag även kommer bli kallad idiot och svin eftersom jag är otrogen men jag kan inte styra mitt naturliga beteende. Jag är självklart ångerfull att behandla två underbara kvinnor på det här viset.

• Svar på tråden Otrogen mot min partner i två veckor
  • OF
    adamsäppl1 skrev 2021-09-16 14:09:04 följande:

För ett år sedan träffade jag ?mitt livs kärlek? på min arbetsplats. Livet med henne har gett mig styrka i mig själv, hon lyfter mig varje dag och får mig att må toppen. Nu till det negativa... jag är inte nöjd med vårt sexliv. Allt annat är jag nöjd med och vi har t o m planer inför framtiden. Jag har en stark vilja att dela mitt liv med henne.

I somras började en ny kvinna på min arbetsplats, när vi såg på varandra var det kärlek vid första ögonkastet. Under hela sommaren har jag kollat in henne. Jag dras till henne och känner en stark fysisk attraktion och sexuell lust med henne. För två veckor sedan kontaktade hon mig privat och vi började skriva. Jag kände så stort behov av att vara nära henne så vi bestämde senare träff. Samma kväll låg vi. Jag har nu haft samlag med henne flertalet gånger under två veckors tid.

Saken är den att jag älskar min nuvarande och vill ha ett liv med henne. Men jag har under denna period även kollat in kvinnor på stan och saknat vissa saker med sexlivet. Ska det verkligen vara så? Hon är perfekt på alla vis förutom när det kommer till sexet. Borde jag bara sluta tänka på sex? Borde jag bara skapa en framtid med henne och bara hålla den sexuella frustrationen inne?

Mitt liv är mycket rörigt just nu och jag förstår att jag även kommer bli kallad idiot och svin eftersom jag är otrogen men jag kan inte styra mitt naturliga beteende. Jag är självklart ångerfull att behandla två underbara kvinnor på det här viset.

Alltså "men jag kan inte styra mitt naturliga beteende" lås in dig tills du kan åtminstone styra det! Du kan ju vara en fara för både dig själv och andra.
  • VackraFlicka

Oavsett vad andra sagt för otrevligheter om dig i tråden och vad bakgrunden är så är detta mitt handfasta tips:

Gå inte in i en djupare relation med någon där du från start är missnöjd med sexlivet.

Det kommer bara att bli värre med tiden, och du kommer klaga mer o mer. Och tillslut spricker relationen. 

Så låt bli att engagera dig djupare i henne.

Det är inte jag som är omogen, det är du som är en bajskorv!
  • EnAnonumius

Jo DU kan styra ditt "naturliga beteende". Du är ingen dreglande grottmänniska som saknar högre hjärnfunktion. (Jo även grottmänniskor hade högre hjärnfunktion).

Om du är så ångerfull som du påstår, så berättar du för din tjej du är tillsammans med, att du har varit otrogen. Men du kanske är för feg att vara ärlig mot kvinnan "du vill ha ett liv ihop" med? Om du väljer att tiga om otroheten och satsa på din tjej, så skall du hålla i minnet att förhållandet då kommer att bygga på en direkt lögn, som du skapar, i fortsättningen..
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    adamsäppl1 skrev 2021-09-16 16:00:23 följande:
    Ja problemet är helt enkelt att jag inte tänder på min partner längre. Visst kan vi ha sex men det är mest hon som njuter och kommer. Ibland får jag inte ens upp den

Med den nya kollegan får jag upp den direkt!
    Varför gör du inte slut då? Tycker du inte att din flickvän förtjänar bättre?
    Om du inte längre tänder på din flickvän efter bara 1 år så är det heller inte riktig kärlek.
    Efter 1 år brukar man fortfarande vara i nyförälskelsestadiet.
    Du kan ju alltid föreslå att ha en öppen relation. Men det kommer ju inte att fungera om det bara är du som ska ha tillåtelse att ligga med andra.
    Så jag tror att det bästa för dig vore att du får leka av dig först innan du inleder en seriös relation igen.

Jag undrar också om din kollega vet att du har flickvän?
    Om inte så lär det snart börja tisslas och tasslas på jobbet.
    Men det vore,å andra sidan.lagomt åt dig om sanningen kröp fram.
  • Tom Araya

Uppenbarligen är sexlivet för viktigt för dig för att ge upp för tjej nr 1.

Varför då inte vara ärlig mot henne, göra slut och satsa på tjej nr 2?
  • Anonym (Honan)
    adamsäppl1 skrev 2021-09-16 16:00:23 följande:

Ja problemet är helt enkelt att jag inte tänder på min partner längre. Visst kan vi ha sex men det är mest hon som njuter och kommer. Ibland får jag inte ens upp den

Med den nya kollegan får jag upp den direkt!

Men det kanske är så att ni inte är gjorda för att ha en kärleksrelation du och din flickvän, istället vara vara bästa vänner?

Hur hade du reagerat om hon hade legat med någon annan?
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Honan) skrev 2021-09-17 16:08:20 följande:
    Men det kanske är så att ni inte är gjorda för att ha en kärleksrelation du och din flickvän, istället vara vara bästa vänner?

Hur hade du reagerat om hon hade legat med någon annan?
    Jag tror många utav dessa trådarna som startas är för att provocera. Typ Fredagstrådar, trolltrådar.
    Har svårt att tro att folk är så jävla dumma i huvudet som det låter i många trådar. Att dom i många fall inte fattar att det dom håller på med både är fel och kan skada andra människor för livet. Helt i onödan om dom bara hade haft lite ryggrad.
  • Anonym (aaa)
    adamsäppl1 skrev 2021-09-16 14:39:47 följande:
    Jag kände att jag älskar henne eftersom vi kommer överens så bra och vi stöttar varandra i allt. Jag vill ha en framtid med henne.

Samtidigt är jag som någon annan skrev en kåtbock och vill ligga med attraktiva kvinnor!
    Råkar veta vem du är irl... Herre min Gud är du i farten igen på FL med smärre justeringar i din story... Vilken tur att man initialt sade "nej jag är inte redo" och slapp hamna i dina klor :)

Men ska du någonsin "träffa rätt"? ?bli nöjd? ?eller är du helt enkelt hypersexuell?

Här är du som typ ett uppmärksamhetssökande nättroll. ?Vad har hänt?

Tror en omgång egenterapi hjälper dig något, vilket är mitt bästa goda råd.
  • Anonym (aaa)
    Anonym (Anonym@) skrev 2021-09-17 16:37:00 följande:
    Jag tror många utav dessa trådarna som startas är för att provocera. Typ Fredagstrådar, trolltrådar.
    Har svårt att tro att folk är så jävla dumma i huvudet som det låter i många trådar. Att dom i många fall inte fattar att det dom håller på med både är fel och kan skada andra människor för livet. Helt i onödan om dom bara hade haft lite ryggrad.
    @Anonym

Uppmärksammade inte ditt inlägg innan jag skrev mitt... Vi delar precis samma intryck! Det startas fredagstrådar, otrohetstrådar eller trolltrådar i parti och minut med syfte att provocera i brist på annat... Tror inte heller människor är så knäppa i huvudet som dom vill framstå i sådana här trådstarter. Eller så är det så = NOLL självinsikt.

Ger nu "killen" ett mycket välmenande råd om insiktsterapi om han så galet skadar två kvinnor samtidigt, genom sin bedrövligt bristande transparens mot dem bägge. De behöver verkligen sanningen för att kunna ta över rodren i sina liv! De lär fly fältet genast för vem vill blir utsatt för sådan grov otrohet som den han utsätter dem för? 
  • FannyN

Men snälla. Om man är attraktiv charmig och har ordnadnat liv kan nog träffa 10 personer i veckan som vill planera sin framtid med en. Om den innehåller sånt som kärlek hus barn resor guldkant kanske djur etc. Bra personer. Det man måste välja efter att sex och attraktion är så starkt första åren att man tappar andan. Sedan ska allt stämma men de flesta människor är faktiskt ärliga roliga och har hälsa och ekonomi.
    Jag har själv gjort samma resa. Blivit ihop med superbra män men sista tårtbotten fattades. Jag hade inte samma smak inom sex helt enkelt. Då träffade jag ytterligare en män och jag hade inget att förlora så jag berättade vad jag villle ha och det passade honom också. Jag skilde mig och det är i mitt första äktenskap jag inte har det minsta lust att vara otrogen.
    Om man är snygg glad social och har ordning på allt sitt liv så kan man såklart bli ihop med massor med människor. Det är till och med bra och roligt men finns inte sexet så går det inte.

Svar på tråden Otrogen mot min partner i två veckor