• adamsäppl1

Otrogen mot min partner i två veckor

För ett år sedan träffade jag ?mitt livs kärlek? på min arbetsplats. Livet med henne har gett mig styrka i mig själv, hon lyfter mig varje dag och får mig att må toppen. Nu till det negativa... jag är inte nöjd med vårt sexliv. Allt annat är jag nöjd med och vi har t o m planer inför framtiden. Jag har en stark vilja att dela mitt liv med henne.

I somras började en ny kvinna på min arbetsplats, när vi såg på varandra var det kärlek vid första ögonkastet. Under hela sommaren har jag kollat in henne. Jag dras till henne och känner en stark fysisk attraktion och sexuell lust med henne. För två veckor sedan kontaktade hon mig privat och vi började skriva. Jag kände så stort behov av att vara nära henne så vi bestämde senare träff. Samma kväll låg vi. Jag har nu haft samlag med henne flertalet gånger under två veckors tid.

Saken är den att jag älskar min nuvarande och vill ha ett liv med henne. Men jag har under denna period även kollat in kvinnor på stan och saknat vissa saker med sexlivet. Ska det verkligen vara så? Hon är perfekt på alla vis förutom när det kommer till sexet. Borde jag bara sluta tänka på sex? Borde jag bara skapa en framtid med henne och bara hålla den sexuella frustrationen inne?

Ska jag följa mitt hjärta eller mitt sexuella behov?

Mitt liv är mycket rörigt just nu och jag förstår att jag även kommer bli kallad idiot och svin eftersom jag är otrogen men jag kan inte styra mitt naturliga beteende. Jag är självklart ångerfull att behandla två underbara kvinnor på det här viset.

• Svar på tråden Otrogen mot min partner i två veckor
  • Anonym (Karl)

Du verkar inte mogen och redo för att ha en seriös relation.

• Anonym (Ett år?)

Om du bara har varit tillsammans med din tjej i 1 år finns inget att kämpa för. Lämna henne. Du kommer att kunna hitta din drömtjej som dessutom vill ha sex med dig.

Du är redan så missnöjd att du ser dig om efter annat. Titta på sig själv utifrån - varför fixa något som redan är trasigt. Annat är det när man har barn och egendom ihop, då bör man kämpa för att hålla ihop. Men inte till vilket pris som helst heller. Sätt dig inte i en situation du kommer att ångra sen - dvs att fortsätta med din tjej. Gör slut och berätta för Guds skull inte att du varit otrogen. Säg snarare att du tappat känslorna för henne.

• adamsäppl1

Jag känner såhär att jag behöver ha sex. Och det jag har väldigt bra sex med den nya kollegan. Det är synd att jag kastar bort en så fin kvinna men jag kommer ju ständigt kolla in massa kvinnor i framtiden vart jag än går?

• Anonym (Zacke)

Om du har träffat "ditt livs kärlek" så kan du inte bara ett år senare känna "kärlek vid första ögonkastet" med någon annan. Attraherad ja, kåt ja, men kärlek nej det har jag svårt att tro.

• Anonym (Casanova)
    Anonym (sådär) skrev 2021-09-16 14:29:01 följande:
    Tja, det är väl tur att TS (till skillnad från dig) har ett samvete. Hur skulle världen se ut om alla var narcissister och sociopater?
    Du är den förste som kallat mig sociopat. Får googla på saken!

Jo... Visst... Han har dåligt samvete för vad han gör... Men likväl gör han det. Det är som att gråta samtidigt som man slår någon. Klen tröst för den slagne.

Dom som blir bedragna av mig kan åtminstone trösta sig med att jag är sådan mot alla. Det är mig det är fel på. Inte dom.
  • Anonym (Alltså)

Jag fattar inte vad det finns att tveka på. Är det så att ni inte har sex alls alltså? Och ditt livs kärkek, jag vet inte jag. Det var ju kärlek vid första ögonkastet med den nya kollegan? Gör slut med din tjej så ska du se att du har glömt henne helt om en månad. Då gör du er båda en tjänst

• adamsäppl1
    Anonym (Alltså) skrev 2021-09-16 15:23:13 följande:

Jag fattar inte vad det finns att tveka på. Är det så att ni inte har sex alls alltså? Och ditt livs kärkek, jag vet inte jag. Det var ju kärlek vid första ögonkastet med den nya kollegan? Gör slut med din tjej så ska du se att du har glömt henne helt om en månad. Då gör du er båda en tjänst

Jo men jag tycker synd om min nuvarande jag vill ju finnas där för henne eftersom hon inte har andra i sin närhet. Jag är liksom den enda hon kan luta sig tillbaka mot.

Det kanske inte är kärlek med den nya kollegan. Men vi är extremt kåta i varandra.
  • Fjäril kär
    adamsäppl1 skrev 2021-09-16 15:07:10 följande:

Jag känner såhär att jag behöver ha sex. Och det jag har väldigt bra sex med den nya kollegan. Det är synd att jag kastar bort en så fin kvinna men jag kommer ju ständigt kolla in massa kvinnor i framtiden vart jag än går?

Ända till den dag du möter den stora kärleken att du inte längre ser någon vits med att leta annat...DET är äkta kärlek.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Casanova) skrev 2021-09-16 15:13:55 följande:
    Du är den förste som kallat mig sociopat. Får googla på saken!

Jo... Visst... Han har dåligt samvete för vad han gör... Men likväl gör han det. Det är som att gråta samtidigt som man slår någon. Klen tröst för den slagne.

Dom som blir bedragna av mig kan åtminstone trösta sig med att jag är sådan mot alla. Det är mig det är fel på. Inte dom.
    Japp, sociopater har ju problem med empati och ser därför inga problem i att göra lite hur man vill för att få som man vill. Normala människor begränsas  av sitt samvete.

Ja det är inte ditt fell att du saknar samvete, du föddes sån, dock är det ju inte andras fel att du föddes som du gjorde heller. Bästa för alla vore väl om du fick vård för din åkomma.
  • Fjäril kär
    adamsäppl1 skrev 2021-09-16 15:27:57 följande:

Jo men jag tycker synd om min nuvarande jag vill ju finnas där för henne eftersom hon inte har andra i sin närhet. Jag är liksom den enda hon kan luta sig tillbaka mot.

Det kanske inte är kärlek med den nya kollegan. Men vi är extremt kåta i varandra.

Du tycker synd om henne men samtidigt har du inga problem med att vara otrogen? Hur går det ihop?

Förtjänar din flickvän att du är otrogen?
Svar på tråden Otrogen mot min partner i två veckor