• adamsäppl1

Otrogen mot min partner i två veckor

För ett år sedan träffade jag ?mitt livs kärlek? på min arbetsplats. Livet med henne har gett mig styrka i mig själv, hon lyfter mig varje dag och får mig att må toppen. Nu till det negativa... jag är inte nöjd med vårt sexliv. Allt annat är jag nöjd med och vi har t o m planer inför framtiden. Jag har en stark vilja att dela mitt liv med henne.

I somras började en ny kvinna på min arbetsplats, när vi såg på varandra var det kärlek vid första ögonkastet. Under hela sommaren har jag kollat in henne. Jag dras till henne och känner en stark fysisk attraktion och sexuell lust med henne. För två veckor sedan kontaktade hon mig privat och vi började skriva. Jag kände så stort behov av att vara nära henne så vi bestämde senare träff. Samma kväll låg vi. Jag har nu haft samlag med henne flertalet gånger under två veckors tid.

Saken är den att jag älskar min nuvarande och vill ha ett liv med henne. Men jag har under denna period även kollat in kvinnor på stan och saknat vissa saker med sexlivet. Ska det verkligen vara så? Hon är perfekt på alla vis förutom när det kommer till sexet. Borde jag bara sluta tänka på sex? Borde jag bara skapa en framtid med henne och bara hålla den sexuella frustrationen inne?

Ska jag följa mitt hjärta eller mitt sexuella behov?

Mitt liv är mycket rörigt just nu och jag förstår att jag även kommer bli kallad idiot och svin eftersom jag är otrogen men jag kan inte styra mitt naturliga beteende. Jag är självklart ångerfull att behandla två underbara kvinnor på det här viset.

• Svar på tråden Otrogen mot min partner i två veckor
  • Anonym (Eh)
    adamsäppl1 skrev 2021-09-20 10:54:33 följande:
    Egentligen är ju inte sexet så viktigt för framtiden det viktiga är ju ett stabilt förhållande med barn och god ekonomi så jag kan ju kolla porr istället
    Tror du ens själv på det där?
  • Anonym (aaa)
    adamsäppl1 skrev 2021-09-20 10:56:07 följande:
    Jag förstår och just nu känns det som jag vill bryta med älskarinnan och jag har svårt att bryta på ett bra sätt, kanske borde skriva något vettigt
    Ja, det låter väl som en lysande idé när du tycks ha lätt för att uttrycka dina känslor och hur du upplever situationen med de båda kvinnorna.

Du verkar ha god erfarenhet av intrasslade situationer och styrs av din attraktion till möjliga sexuella partners.

Uppfattar att du behöver vara öppen mot kvinna nr 1 om vad som försiggått bakom hennes rygg - hela sommaren!!!  Om ni ska satsa på en omstart.

Går det att vara tillåtande mot kvinna nr 1 och ge klartecken till eskapader som dina egna i somras - när hon knappast kan känna sig åtrådd av dig på samma sätt som tillsammans med en man som uppskattar henne som sexpartner och kvinna. Alltså tänder på hennes företräden och sätt att vara. Allt som oftast säger du ju idag nej till flickvännens inviter; för att i nästa ögonblick tillfredsställa dig  sexuellt tillsammans med kvinna nr 2. 
  • Anonym (Anonym (Helping hand))

Kanske värt att fundera på?

Vad är det med din älskarinna, förutom sexet, som gör henne speciell?

&

Vad är det med din nuvarande som du älskar och har svårt att släppa?

• Anonym (aaa)
    adamsäppl1 skrev 2021-09-20 11:04:24 följande:
    Jag tänker så här kommer hon hitta bättre? Jag kan vara den man som tar hand om henne och ska aldrig göra något jag ångrar. Hon är redan inställd på att jag är den rätta och jag skulle aldrig kunna försvinna ur hennes liv från ingenstans. Jag kan ju bara ignorera alla kvinnor runt omkring...
    Vännen, du har ju redan gjort saker mot henne som du förmodligen innerst inne ångrar?? Under väldigt lång tid därtill om du har ett samvete att tala om vill säga.

"Jag kan ju bara ignorera alla kvinnor runt omkring". 

Du har väl redan försökt med det konceptet så säg?? Vad är det som säger att du lyckas "hålla fingrarna i styr" inne i ett förhållande med kvinna nr 1 nästa gång?

Utan arbete med dig själv? ? med just ditt anknytningsmönster ex vis i insiktsterapi.  Hur tänker du kring lyckas bättre i framtiden om du inte jobbar med dina frågor.

• Anonym (aaa)
    adamsäppl1 skrev 2021-09-20 11:06:05 följande:
    Hon vet inte att jag har förhållande. Det var synd att se att hon engagerade sig så mycket sist gjorde mycket för min skull och tänkte på mig. Hon tror kanske att jag är hennes framtida pojkvän?

Men jag vet samtidigt inte om jag har en säker framtid med henne. Men med min nuvarande har jag det!
    Men vilket egoistiskt strategiskt "reservtänk". 

Varför vet du inte om du har en säker framtid med kvinna nr 2? Är kvinnan yngre än du och du därmed får svårt att se en framtid tillsammans med henne?
    Har "nyhetens behag" hunnit klinga av och du ser därmed mer realistiskt på en tillvaro med kvinna nr 2? Plus- och minuskonton.

Hur vet du om du har trygg framtid med din nuvarande kvinna när du agerar som du gör med alltför lösa resårer?    

Är du medveten om att du upptar kvinna nr 1's tid medans du velar?

Går det att vara ärlig mot alla inblandade kvinnor? 
  • Anonym (aaa)
    EnAnonumius skrev 2021-09-20 11:18:35 följande:
    Som om det inte var illa nog med otroheten.. Du begår otrohet mot en kvinna som har blivit utsatt för psykisk misshandel i ett tidigare förhållande. Kort sagt du, hur lågt får man sjunka som människa?

Jo uppenbarligen sjunka ännu djupare och med kommentaren "Men frestelsen är förs stor".

Jag kan säga rent ut. Du är inte värd att vara ihop med kvinna nr 1. Du borde släppa henne och ge henne en chans att bli ihop med en vuxen och mogen man som i djupet av själ och hjärta som värdesätter henne som den kvinna hon är.

Du är inte värd att ha något förhållande innan du lär dig att sluta upp med tramset "frestelsen år för stor" och" "jag kan inte styra mitt naturliga beteende".

Alltså i mina ögon så saknar du all form av värdighet. Du är som den där irriterande hundskiten man råkade trampa på när man sneddade över gräsmattan till affären.
    Vilket fantastiskt bra svar av dig till trådskaparen. Gillar det mycket Glad...

När jag läser ditt inlägg inser jag att det finns människor med underbara värderingar. Vilken tur att jag läste ditt inlägg - för när jag tar del av TS's sätt att resonera och agera tappar jag faktiskt tron på mänskligheten.

Så tack för din fina input! :)  
  • Anonym (aaa)
    Jag tänker så här kommer hon hitta bättre? Jag kan vara den man som tar hand om henne och ska aldrig göra något jag ångrar. Hon är redan inställd på att jag är den rätta och jag skulle aldrig kunna försvinna ur hennes liv från ingenstans. Jag kan ju bara ignorera alla kvinnor runt omkring...
    Undrar du om hon kan hitta någon bättre man till sig själv? 

Tänk till ordentligt är du snäll. 

1) Den första mannen misshandlade henne psykologiskt.

2) Du som är en man i dina bästa år kunde varit en mogen och sund man men är tyvärr oansvarigt otrogen mot henne. Oavsett om du kände dig trängd i en uppgörelse är trolösheten inte rätt väg att vandra. Är ni troende?

Ni är inga ungdomar längre... 

Det spelar ingen roll hur mycket du hjälper till hemma praktiskt vid sjukdom eller betalar tandläkarräkningar och sånt om du fallerar på viktigaste punkten = trohet. 

Självfallet är svårt att veta om hon finner en man som 1)  inte misshandlar 2) inte är otrogen..... Kanhända om du kläcker sanningen om din avancerade otrohet vill hon söka och träffa en mer vuxen och mogen man till sig. För första gången i sitt liv - och som hon attraheras av och som finner henne attraktiv.  

adamsäppl1 skrev 2021-09-20 11:01:02 följande:
    Just nu känner jag att jag inte kommer finna lycka i någon annan än henne. Men är jag då egoist?

Vet inte vilken av kvinnorna du menar. Nr 1 eller Nr 2???
  • Anonym (aaa)
    adamsäppl1 skrev 2021-09-20 10:51:48 följande:

Svar till er som resonerar om storyn är sann eller inte

Jag är inte gift och har inga barn. Frågan är vad binder? Jag har känt min nuvarande i några år innan vi blev ett par. Jag har hjälpt henne att ta sig vidare ur ett förhållande med psykisk misshandel. Vi träffades på jobbet och blev vänner. Under den svåra period hon gick igenom så var jag där och stöttade henne, det var jag som hjälpte henne, försvarade henne och assisterade henne med allting. Hon har varken föräldrar, barn eller familj. Jag är allting hon har. Jag insåg senare att jag är kär i henne och hon i mig. Vi fastade emotionellt för varandra och hon brydde sig mer och mer om mig och vi tog hand om varandra. Vi började senare bo ihop. Men vi har fortfarande varsitt hem.

Den här nya tjejen kom in ganska sent så det är färskt, det var i somras hon uppenbarade sig och för tre veckor sedan kom hon in i mitt liv. Det rördes om i grytan. Jag har kollat in henne mycket på jobbet och kunde inte motstå frestelsen. Jag inser att det var ett stort misstag. Jag anser att hon är i en annan fas i livet. Hon är inte just nu redo att bilda familj. Medan min nuvarande är redo för familj. Eftersom jag vill ha familj snart så vill jag helhjärtat satsa på min nuvarande. Men frestelsen är svår att motstå

Hoppsan... tror du gör som många här på FL och ändrar diskret i detaljer för bibehållen anonymitet...  men i din story löper en röd tråd..... som klingar mycket välbekant på nåt sätt för mig!...

Ja jobba på och lyssna till skribenterna i tråden när du verkar mycket rådvill.

Som för alla gäller "som man bäddar får man ligga"!
  • EnAnonumius
    Snacka om grandios självbild.Kräks

Så du tror att du är den som är den bästa för henne som knullar andra kvinnor bakom hennes rygg?

Det finns gott om män som är bättre än dig och hennes ex. Män som aldrig skulle knulla andra kvinnor bakom ryggen på sin partner, män som aldrig skull kunna misshandla sin partner varken psykiskt och/eller fysisk.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (aaa)
    molly50 skrev 2021-09-20 08:41:02 följande:
    Ja,det känns som att något inte riktigt stämmer här.
    Men jag hoppas att TS vill svara på det.

Ok. Den kan ju ha blivit anmäld också. Av någon som t ex trott att det var en trolltråd.
    Eller av TS själv.
    Ja TS försöker verkligen svara på
    våra frågor. Den delen är gott.
    Så får han lättare råd som han absolut
    är i behov av.
    Ändå känns ibland som nåt i berättandet
    inte riktigt stämmer. Såklart kan det oxå vara
    svårt att öppna upp så här i en tråd.
    Speciellt nu när han blivit rätt kritiserad
    på grund av otrohetens moraliska aspekter.

"Ghosted efter flera månader" har visst
    återuppstått. Gissar TS grejade manövern
    själv efter rätt så mkt påhopp i den gamla.   

Svar på tråden Otrogen mot min partner i två veckor