• Kalles92

Älskar henne

Jag har en fanatisk sambo som jag älskar över allt annat. Hon är dessutom gravid så snart få vi vårt lilla mirakel.

Min sambos har inte varit sugen alls på intima saker vilket har gjort att jag har klantat till de lite. Jag har knullat en annan tjej, har bara sett henne som ett ligg. Men den här tjejen var tydligen fått känslor för mig och hon vet om min situation.

Jag har sagt till henne att jag älskar min sambo och ett jag vill leva ihop med henne. Nu hotar den här tjejen med att tjalla bara för att jag inte har några känslor för henne.

Hur ska jag göra för att få henne att hålla käften till min sambo?

• Svar på tråden Älskar henne
  • Kalles92
    molly50 skrev 2021-08-20 13:21:06 följande:

Och det är väl vad du förtjänar,i så fall.

Och du ska spela snäll och rättvis? Med du tycker misshandel är rätt?
  • Kalles92
    Anonym (jaha) skrev 2021-08-20 14:33:04 följande:

Ja precis, du gör det som passar dig bäst ALLTID. Dvs du är en egoist.

Och sen vill du att folk ska tro på att du aldrig kommer göra om det?

Jag menar du agera nu lika egoistiskt som du gjorde när du var otrogen, du tänker bra på vad som är bäst för dig och skiter i alla andra. Dvs det är så du är som person och så kommer du såklart fortsätta bete dig tills den dagen då du blir en bättre person. Med det kommer ju aldrig ske så länge du alltid agerar till ditt eget eget bästa oavsett vad det kostar andra och ser alltid till att komma undan med din egoism.

Det finns liksom ingen väg runt det, du är en egoist tills du bevisat motsatsen genom att sluta bete dig som en egoist, tomma ord och falsk ånger (dvs då du enbart ångrar att de sket sig för dig men skiter i vad du gjort mot andra) gör inte dig till en bättre människa. 

Man måste kunna lita och ge folk en ny chans, även mig. Dubbar bestämt att du tror att jag alltid kommer vara otrogen och de är upp till dig. Men jag vet att du har fel.

Klart att jag försöker komma undan. Vem vill ens ta konsekvenser? Du känner mig inte! Jag är verkligen inget ego. Lite feg men inget ego. De är skillnad.

Sen om jag skulle vara otrogen igen. Isåfall skulle jag vara ett jävla äckel som inte skulle förtjäna henne.

Men nu var de bara ett dumt beslut som jag aldrig kommer göra om
  • Anonym (jaha)
    Kalles92 skrev 2021-08-20 15:55:13 följande:
    Man måste kunna lita och ge folk en ny chans, även mig. Dubbar bestämt att du tror att jag alltid kommer vara otrogen och de är upp till dig. Men jag vet att du har fel.

Klart att jag försöker komma undan. Vem vill ens ta konsekvenser? Du känner mig inte! Jag är verkligen inget ego. Lite feg men inget ego. De är skillnad.

Sen om jag skulle vara otrogen igen. Isåfall skulle jag vara ett jävla äckel som inte skulle förtjäna henne.

Men nu var de bara ett dumt beslut som jag aldrig kommer göra om
    Nejdå, man kan ge människor som man tror kan bli bättre en ny chans, egoistiska människor som bara vill rädda sitt eget skinn till varje pris och inte ångrar ett skit av vad de gjort utan bara skyller ifrån sig ska man absolut inte ge en ny chans. Det är ju väldigt dumt att ge någon som gett dig en fet smäll en chans att ge dig en till, eller hur?

Ja det är ju det som skiljer dig från andra och gör dig till den egoist du är. Egoister tänker bara på sig själva och ser alltid till att komma undan. Icke egoister står för vad de gör även om det står dem dem dyrt. Egoister flyr konsekvenserna av sitt agerande medan andra tar konsekvenserna för sitt agerande.

Nej du ÄR redan ett äckel som inte förtjänar henne för det är uppenbart att du inte ångrar ett skit eller tar ansvar för vad du gör utan vill bara komma undan så lätt som möjligt för dig.
  • Poison82
    Kalles92 skrev 2021-08-20 15:49:20 följande:

Och du ska spela snäll och rättvis? Med du tycker misshandel är rätt?

Måste vara så jobbigt att vara du. Varit otrogen med din tjej och nu hotar älskarinnan att berätta. Samtidigt har du en jobbig kollega som häller salt i kaffet. Stackars stackars dig.....
  • Kalles92
    Anonym (jaha) skrev 2021-08-20 17:14:14 följande:

Nejdå, man kan ge människor som man tror kan bli bättre en ny chans, egoistiska människor som bara vill rädda sitt eget skinn till varje pris och inte ångrar ett skit av vad de gjort utan bara skyller ifrån sig ska man absolut inte ge en ny chans. Det är ju väldigt dumt att ge någon som gett dig en fet smäll en chans att ge dig en till, eller hur?

Ja det är ju det som skiljer dig från andra och gör dig till den egoist du är. Egoister tänker bara på sig själva och ser alltid till att komma undan. Icke egoister står för vad de gör även om det står dem dem dyrt. Egoister flyr konsekvenserna av sitt agerande medan andra tar konsekvenserna för sitt agerande.

Nej du ÄR redan ett äckel som inte förtjänar henne för det är uppenbart att du inte ångrar ett skit eller tar ansvar för vad du gör utan vill bara komma undan så lätt som möjligt för dig.

Du skulle ha gjort samma sak om du vore i mina kläder. Hur tror de känns att jag kommer få leva med detta inom mig? Som sagt jag skärper mig nu och hon får vara lycklig. De här handlar inte bara om mig utan hon kommer bli så ledsen om hon får reda på de. Sen att jag kommer undan ja absolut men jag får också leva med de inombords.

Nej, jag är egentligen inget äckel. Jag var varit påväg att bli men eftersom jag har slutat så är jag som sagt inget äckel
  • Kalles92
    Poison82 skrev 2021-08-20 18:21:46 följande:

Måste vara så jobbigt att vara du. Varit otrogen med din tjej och nu hotar älskarinnan att berätta. Samtidigt har du en jobbig kollega som häller salt i kaffet. Stackars stackars dig.....

Vad vill du?
  • Anonym (Öppet förhållande?)

Du får väl fråga din sambo om hon är ok med ett öppet förhållande. Om hon är det så är det väl lugnt? Hon kommer säkert också bli sugen igen när den lille har blivit äldre och män börjar uppskatta henne igen. När man är gravid krävs det lite extra av barnets far för att kvinnan ska känna sig sexig. Hon behöver känna sig trygg och älskad, känner hon sig inte trygg och uppskattad av sin partner är sex bara att glömma och hon kommer omedvetet att börja söka en reservpartner ifall du inte pallar trycket.

Tyvärr är det vanligast att den jobbigaste perioden i ett förhållande är när barnen är små inte innan de är födda. Därför är det fördelaktigt både för dig och henne att du föreslår ett öppet förhållande nu och inte väntar. Förmodligen behöver ni båda två lite avkoppling med andra senare samt minskar det risken att hon sticker med barnet till sin framtida reservpartner.

• Kalles92
    Anonym (Öppet förhållande?) skrev 2021-08-20 20:06:41 följande:

Du får väl fråga din sambo om hon är ok med ett öppet förhållande. Om hon är det så är det väl lugnt? Hon kommer säkert också bli sugen igen när den lille har blivit äldre och män börjar uppskatta henne igen. När man är gravid krävs det lite extra av barnets far för att kvinnan ska känna sig sexig. Hon behöver känna sig trygg och älskad, känner hon sig inte trygg och uppskattad av sin partner är sex bara att glömma och hon kommer omedvetet att börja söka en reservpartner ifall du inte pallar trycket.

Tyvärr är det vanligast att den jobbigaste perioden i ett förhållande är när barnen är små inte innan de är födda. Därför är det fördelaktigt både för dig och henne att du föreslår ett öppet förhållande nu och inte väntar. Förmodligen behöver ni båda två lite avkoppling med andra senare samt minskar det risken att hon sticker med barnet till sin framtida reservpartner.

Jag vill inte ha något öppet förhållande och där ska man vara 2 för att vilja
  • Anonym (Rådådåd)

Om du redan inte får sex, så lär du inte få mer sen när barnet är fött. Så kanske dags att lämna istället för att dra ut på det för er båda. Du skriver att du är feg. Sånt märker tjejer så kan vara därför du inte får sex längre med henne och det lär bara bli värre.

Annars är det bara att blåneka. Finns gott om trådar här där partnern uppebarligen är otrogen men det blundas för man vill tro det bästa om sin partner. Det är ju lättare om det inte finns bevis.. som dickpics och sexsms.

• Kalles92
    Anonym (Rådådåd) skrev 2021-08-20 21:53:50 följande:

Om du redan inte får sex, så lär du inte få mer sen när barnet är fött. Så kanske dags att lämna istället för att dra ut på det för er båda. Du skriver att du är feg. Sånt märker tjejer så kan vara därför du inte får sex längre med henne och det lär bara bli värre.

Annars är det bara att blåneka. Finns gott om trådar här där partnern uppebarligen är otrogen men det blundas för man vill tro det bästa om sin partner. Det är ju lättare om det inte finns bevis.. som dickpics och sexsms.

Jag är inte feg när de gäller sex. Jag vill bara komma undan konsekvenser som jag har gjort
Svar på tråden Älskar henne