Vladdis skrev 2021-08-20 02:47:43 följande:
Nu snackar jag i generaliteter, inte undantag. Generellt är kvinnors sexualitet mental & emotionell. Självklart har ni ett fysiskt behov också men inte i form av två bollar som pumpar testosteron. Om man skulle satsa på vem som är mer benägen att ha sex utan känslor skulle män "vinna" 8 av 10 gånger. De resterande 2 skulle vara kvinnor. På samma sätt som om man skulle satsa på vem som skulle dejta uppåt & inte nedåt (sett ur socioekonomisk bakgrund) skulle kvinnor "vinna" 8 av 10 gånger. Vi lever i olika verkligheter. Män jagar sex, kvinnor kontrollerar vem som får sex. Nej, män som har någorlunda bra status prioriterar skönhet och ungdomlighet betydligt mer än kvinnor gör. Varför gifter sig annars äldre män med unga kvinnor? Det handlar om att reproduceringsmarknaden ökar ju äldre män blir( mer inkomst, bättre status, - större utbud´) medans det för kvinnor blir inverterat - dvs ju äldre kvinnor blir desto mindre uppmärksamhet får de av män. Generellt är vi män väldigt visuella, varför tror du att vi är de största konsumenterna av porr? Det handlar om biologiska könsskillnader. Självklart finns det överlappande beteenden eftersom vi alla är människor. Det betyder inte att undantag är norm.
Ingen aning du, jag har aldrig känt igen mig någon av de generella stereotyperna: jag är en av de 20% av kvinnor som absolut kan ligga enbart pga kåthet och fysisk attraktion, jag tillhör inte heller de 80% som "dejtar uppåt" då jag inte bryr mig om socioekonomisk bakgrund, jag avtänds av äldre män till den milda grad att jag t o m kan få rysningar av tanken och skulle gärna inleda en relation med en 10 år yngre och jag konsumerar MINST lika mycket porr som gemene man gör. Min sexualitet är överlag mer "manlig" än "kvinnlig". Men absolut, jag har aldrig behövt jaga sex, det har alltid erbjudits friskt från alla möjliga håll. Har aldrig "fallit för frestelsen" ändå, det är bara under min värdighet, helt enkelt. En del människor har det, andra inte. Människans neokortex är vad som hindrar oss från att handla på varenda urtida instinkt. Kan den hindra oss från att döda sexuella rivaler och särkullsungar så kan den hindra oss från att handla på varenda sexuell impuls och begär. Resten är bara ursäkter från viljesvaga människor.