• Anonym (Anonymkvinna)

Ångest över högt antal sexpartners

Hej!

Jag behöver verkligen era åsikter, vet inte var jag ska vända mig.

Jag är en 28årig kvinna med ett högt antal sexpartners, cirka 20-30, jag minns alla. Nu till problemet, det senaste året har en extrem ångest väckts hos mig över detta höga antal och har totalt tagit över mitt liv. Jag kan inte äta normalt, sova normalt eller knappt leva en dag utan att gråta mig till sömns. Jag ser ner på mig själv, straffar mig själv och anser att ingen kille är värd denna smutsiga kropp.

Under mina år har jag hela tiden vetat att jag borde tänka mig för, men av någon oförklarlig anledning har jag fortsatt, all sex har varit frivilligt. Jag har inte gjort några saker som gangbangs, trekanter osv, helt enkelt basic sex med den kille jag dejtar.

Jag har föräldrar som kommer från mellanöstern och lever ständigt kring människor värderingar om att en kvinna som mig är en hora, vilket jag tyvärr håller med om. Jag hör hur killar pratar om tjejer med högt antal sexpartners, vilket är nedvärderande.

Allt annat i mitt liv är fungerande, jag har en bra utbildning och ett jättebra jobb, vänner och syskon jag har bra relationer till. Jag kan dock inte träffa någon kille för att jag vill ?skydda? killar från mig.

Jag mår alltså EXTREMT dåligt, och hjälplös då jag inte kan ändra på mitt förflutet. Vem fan vill träffa en tjej som mig? Och om jag träffar någon kommer han förmodligen vilja veta om mitt förflutet, vilket jag inte kan försvara!

Jag ser inget syfte med mitt liv längre, min ångest har tagit över mitt liv totalt, förstår inte hur jag hamnat här.

• Svar på tråden Ångest över högt antal sexpartners
  • Anonym (Skönt)
    Anonym (Liknande känslor) skrev 2021-12-25 17:09:14 följande:

När jag träffade min kille så tyckte jag det var väldigt jobbigt med sex, kände mig äcklig även om jag visste att jag inte var det. 
    Efter många år så gifte vi oss och då försvann alla tankar.

Du ska inte behöva må dåligt över antal du haft sex med och jag hoppas du kan komma över dina känslor.

Vad tyckte din kille om det? antar att det inte är så lätt att hantera alla känslorna?
  • Anonym (Skönt)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-12-25 17:20:48 följande:

Kommer själv från Mellanöstern (dock bara haft sex som gift, 

Var du rätt så ung när du gifte dig 20?
  • Anonym (Manne)

Om du har såna värderingar, varför har du då haft så många partners? Var det någon form av självskadebeteende? Var du osäker, kunde du inte säga nej?

Jag tycker inte heller att det är fel att ha många sexpartners i sig om man mår bra med det, men det gör du inte. Antingen så ville du genuint ha sex med varenda en  och du är offer av dina föräldrars kultur, eller så var det ett sätt att såra sig själv.

• Anonym (Hmm)

Man - 54, träffade ex när jag var ca  ....38 kanske?
    Jag var hennes andre och hon var kanske min nummer 30?
    Hon var rätt värdelös i sängen, låg mest bara och tog emot faktiskt, Visst blev hon plaskvåt, fick rejält knoppstånd och en riktigt svullen clitta men - det fanns aldrig någon känsla, hon var aldrig riktigt "med".
    Kanske det kan skilja i erfarenhet och vilja?
    Jag gav munsex varje gång och hon hade min kuk i munnen en gång på 14 år.
    Man kan njuta eller få det "överstökat" liksom.....

• Anonym (Fil)

Har du skadat någon? Har du kränkt någon? Har du rånat någon eller begått ett brott mot någon? Har du förstört del av livet för någon av dessa män du legat med? Griper de tårar över att du tvingat dig på dem?

Nej? Inte?

Seriöst. Du har haft frivilligt sex. Så chilla. Det finns liksom 1000 saker som är värre. Och jag kan lova att det finns brott som begås inom äktenskapet som är 1000 gånger värre än ditt sexliv

Så få lite perspektiv. Och sedan slutar du ha sex med olika OM du inte mår bra av det. Tycker du om det? Njut och lev och dela denna glädje.

Det här är något privat, du behöver INTE redogöra för det vare sig för en vän eller framtida man.

Jag lovar att din framtida man kanske t.o.m. har värre saker på sitt samvete än du, han kan ha kallat en kvinna för kränkande ord eller t.o.m. tagit på en kvinna utan hennes tillstånd. Han kan ha slagit en annandagen eller förstört något. Ageranden som är 1000 gånger värre än det du gjort.

Som sagt, perspektiv TS!

• Anonym (Loppan)

Nej men guuud, va! Jag är 29 och har haft sex med 22 personer, varav 19 av dessa var under en 3-års period då jag levde loppan innan jag träffade mannen som jag idag har barn med. Jag ångrar verkligen ingenting! Jag hade the time of my life. Verkligen ingenting att ha ångest över om du frågar mig, så länge allt var med samtycke? YOLO förfan ;p

• Anonym (Liknande känslor)
    Anonym (Skönt) skrev 2021-12-25 19:16:07 följande:

Vad tyckte din kille om det? antar att det inte är så lätt att hantera alla känslorna?

Jag sa ingenting till honom för tyckte det var "knäppt" att känna så, han fick veta det 15 år senare. Han önskar jag hade sagt det då, men jag var ung och det var svårt att hantera känslorna.
  • Anonym (HinH)

Endast TS kan bestämma om det är "för många". Det hjälper inte att man kommer med statistik om att 25% av tjejerna i den åldern haft fler än 30 partners, eller hur det nu är. Det man är uppfostrad med sitter i. Jag känner många "tuffa"  och kaxiga tjejer som aldrig haft en pojkvän eftersom de vet att "det är fel", trots att de rent rationellt inte håller med. 

För egen del är jag mest bekymrad om sjukdomar. Ska man ha många partners måste man absolut använda kondom, alltid. Man ska även räkna med att den man ligger med som "one night stand" säkert haft dubbelt så många ragg som en själv, det brukar underlätta viljan att få på en kondom.  

• 7777
    Anonym (Anonymkvinna) skrev 2021-08-14 11:03:13 följande:
    Ångest över högt antal sexpartners

Hej!

Jag behöver verkligen era åsikter, vet inte var jag ska vända mig.

Jag är en 28årig kvinna med ett högt antal sexpartners, cirka 20-30, jag minns alla. Nu till problemet, det senaste året har en extrem ångest väckts hos mig över detta höga antal och har totalt tagit över mitt liv. Jag kan inte äta normalt, sova normalt eller knappt leva en dag utan att gråta mig till sömns. Jag ser ner på mig själv, straffar mig själv och anser att ingen kille är värd denna smutsiga kropp.

Under mina år har jag hela tiden vetat att jag borde tänka mig för, men av någon oförklarlig anledning har jag fortsatt, all sex har varit frivilligt. Jag har inte gjort några saker som gangbangs, trekanter osv, helt enkelt basic sex med den kille jag dejtar.

Jag har föräldrar som kommer från mellanöstern och lever ständigt kring människor värderingar om att en kvinna som mig är en hora, vilket jag tyvärr håller med om. Jag hör hur killar pratar om tjejer med högt antal sexpartners, vilket är nedvärderande.

Allt annat i mitt liv är fungerande, jag har en bra utbildning och ett jättebra jobb, vänner och syskon jag har bra relationer till. Jag kan dock inte träffa någon kille för att jag vill ?skydda? killar från mig.

Jag mår alltså EXTREMT dåligt, och hjälplös då jag inte kan ändra på mitt förflutet. Vem fan vill träffa en tjej som mig? Och om jag träffar någon kommer han förmodligen vilja veta om mitt förflutet, vilket jag inte kan försvara!

Jag ser inget syfte med mitt liv längre, min ångest har tagit över mitt liv totalt, förstår inte hur jag hamnat här.

Många gör detta, men skillnaden är att det finns ärliga människor som erkänner, och orsaken till din smärta är det orientaliska samhället, vilket jag förstår väl.
    Och andra insåg att samhället behöver hyckleri för att fortsätta spelet med utseende, och jag förnekar givetvis inte heller att de är framgångsrika eftersom det helt enkelt är kraven för den nuvarande eran (Kos Akhton)
    Det finns inget behov av att plåga samvetet. Helt enkelt, om du vill förändra din verklighet är detta väldigt enkelt, och utgå från talesättet "Att acceptera förlust är början på vinst."
  • 7777
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-12-25 17:20:48 följande:

Kanske inte så positivt att skriva det här, men jag tror inte ens terapi skulle hjälpa i detta fall ts. Den enda lösningen är att lära sig att leva med sin ångest och någon gång blir den ju hanterbar. Sedan finns det många män (som inte kommer från Mellanöstern) som inte har några problem med detta.

Kommer själv från Mellanöstern (dock bara haft sex som gift, så kan inte relatera till just denna ångest men annat) och vet att även om man innerst inne inte håller med om något som alla andra anser, så börjar man ändå se sig själv genom deras ögon. En kamp med sig själv blir det med mycket ångest men man får försöka att undvika sådant som triggar den, t.ex i ditt fall att inte ha sex när du dejtar om du mår dåligt över det i efterhand, eller hålla dig borta från män som har dessa värderingar.

Logiskt, underbart och användbart, tack
Svar på tråden Ångest över högt antal sexpartners