• Anonym (Anonymkvinna)

Ångest över högt antal sexpartners

Hej!

Jag behöver verkligen era åsikter, vet inte var jag ska vända mig.

Jag är en 28årig kvinna med ett högt antal sexpartners, cirka 20-30, jag minns alla. Nu till problemet, det senaste året har en extrem ångest väckts hos mig över detta höga antal och har totalt tagit över mitt liv. Jag kan inte äta normalt, sova normalt eller knappt leva en dag utan att gråta mig till sömns. Jag ser ner på mig själv, straffar mig själv och anser att ingen kille är värd denna smutsiga kropp.

Under mina år har jag hela tiden vetat att jag borde tänka mig för, men av någon oförklarlig anledning har jag fortsatt, all sex har varit frivilligt. Jag har inte gjort några saker som gangbangs, trekanter osv, helt enkelt basic sex med den kille jag dejtar.

Jag har föräldrar som kommer från mellanöstern och lever ständigt kring människor värderingar om att en kvinna som mig är en hora, vilket jag tyvärr håller med om. Jag hör hur killar pratar om tjejer med högt antal sexpartners, vilket är nedvärderande.

Allt annat i mitt liv är fungerande, jag har en bra utbildning och ett jättebra jobb, vänner och syskon jag har bra relationer till. Jag kan dock inte träffa någon kille för att jag vill ?skydda? killar från mig.

Jag mår alltså EXTREMT dåligt, och hjälplös då jag inte kan ändra på mitt förflutet. Vem fan vill träffa en tjej som mig? Och om jag träffar någon kommer han förmodligen vilja veta om mitt förflutet, vilket jag inte kan försvara!

Jag ser inget syfte med mitt liv längre, min ångest har tagit över mitt liv totalt, förstår inte hur jag hamnat här.

• Svar på tråden Ångest över högt antal sexpartners
  • Anonym (Skönt)
    Anonym (Cilla) skrev 2021-12-25 16:32:28 följande:

Det är inget konstigt antal att ha haft sex med i din ålder, och speciellt när det varit med folk du ville ligga med. Det finns inget smutsigt med det, och inget att skämmas för alls om det varit ömsesidigt och du varit schysst mot folk du dejtade (det låter som det :) ).

Jag är en väldigt ordinär person, skulle jag tro, och har haft sex med ett jämförlig antal (är lite äldre än du, men jag träffade min man när jag var i din ålder så siffran har ju stannat sedan dess).

Har det hänt att du pratat om det med dina vänner. Är det nåt du håller för dig själv annars 
  • Anonym (Relativt)

Allt är relativt. Vad är normalt? Jag har legat med 5 olika och är nästa 40 år. Lite? Träffade en fast partner tidigt helt enkelt.

• Anonym (Jadu)
    Anonym (Mogen kvinna) skrev 2021-12-25 13:46:51 följande:

Det är VÄLDIGT många. Jag är dubbelt så gammal som ts och har haft ca hälften så många män.

Fast det är ju din åsikt. Du framför den som en sanning här.
  • Anonym (Cilla)
    Anonym (Skönt) skrev 2021-12-25 16:37:34 följande:
    Har det hänt att du pratat om det med dina vänner. Är det nåt du håller för dig själv annars 
    Det är väl ett ganska underligt samtalsämne, tänker jag, att tala om antalet som sådant? Jag är i åtminstone inte speciellt intresserad av att veta hur många folk har legat med generellt och har aldrig varit med om att någon har frågat om det (känns som en ganska barnslig fråga).

Utifrån sexuellt beteende, hur många man dejtat osv., så är jag i alla fall högst ordinär i min bekantskapskrets. Man tenderar ju att prata en del om när man träffar någon, vilka man legat med osv. med nära vänner.

Sedan finns det så klart en massa variation; det är självklart inget ovanligt eller konstigt att ha legat med färre heller.
  • Anonym (Cilla)
    Anonym (Relativt) skrev 2021-12-25 16:45:48 följande:

Allt är relativt. Vad är normalt? Jag har legat med 5 olika och är nästa 40 år. Lite? Träffade en fast partner tidigt helt enkelt.

Detta! Självklart är en sexpartner eller 5 helt normalt, liksom 25, så länge man bara har sex för att man själv vill det. 
  • Anonym (Mogen kvinna)
    Anonym (Jadu) skrev 2021-12-25 16:57:18 följande:
    Fast det är ju din åsikt. Du framför den som en sanning här.
    Hur du tolkar det jag skrivit för stå för dig.
    Givetvis är det min åsikt.
  • Anonym (Skönt)
    Anonym (Cilla) skrev 2021-12-25 16:57:48 följande:
    Det är väl ett ganska underligt samtalsämne, tänker jag, att tala om antalet som sådant? Jag är i åtminstone inte speciellt intresserad av att veta hur många folk har legat med generellt och har aldrig varit med om att någon har frågat om det (känns som en ganska barnslig fråga).

Utifrån sexuellt beteende, hur många man dejtat osv., så är jag i alla fall högst ordinär i min bekantskapskrets. Man tenderar ju att prata en del om när man träffar någon, vilka man legat med osv. med nära vänner.

Sedan finns det så klart en massa variation; det är självklart inget ovanligt eller konstigt att ha legat med färre heller.
    Jo men det har hänt att du har kommit in på ämnet med en nära vän?
    Nä det är inget konstigt heller
  • Anonym (Liknande känslor)

Jag har en förälder från Mellanöstern och fick höra att en kvinna ska vara gift, annars är man smutsig/slampa.

När jag träffade min kille så tyckte jag det var väldigt jobbigt med sex, kände mig äcklig även om jag visste att jag inte var det. Det var värderingarna man vuxit upp med som förstörde mig och gjorde mig förvirrad.

Efter många år så gifte vi oss och då försvann alla tankar.

Du ska inte behöva må dåligt över antal du haft sex med och jag hoppas du kan komma över dina känslor.

• Anonym (Kvinna)

Kanske inte så positivt att skriva det här, men jag tror inte ens terapi skulle hjälpa i detta fall ts. Den enda lösningen är att lära sig att leva med sin ångest och någon gång blir den ju hanterbar. Sedan finns det många män (som inte kommer från Mellanöstern) som inte har några problem med detta.

Kommer själv från Mellanöstern (dock bara haft sex som gift, så kan inte relatera till just denna ångest men annat) och vet att även om man innerst inne inte håller med om något som alla andra anser, så börjar man ändå se sig själv genom deras ögon. En kamp med sig själv blir det med mycket ångest men man får försöka att undvika sådant som triggar den, t.ex i ditt fall att inte ha sex när du dejtar om du mår dåligt över det i efterhand, eller hålla dig borta från män som har dessa värderingar.

• Anonym (Cilla)
    Anonym (Skönt) skrev 2021-12-25 17:08:57 följande:
    Jo men det har hänt att du har kommit in på ämnet med en nära vän?
    Nä det är inget konstigt heller
    Nej, jag tror faktiskt inte det, så att själva antalet varit grejen. 
Svar på tråden Ångest över högt antal sexpartners