• Anonym (Anonymkvinna)

Ångest över högt antal sexpartners

Hej!

Jag behöver verkligen era åsikter, vet inte var jag ska vända mig.

Jag är en 28årig kvinna med ett högt antal sexpartners, cirka 20-30, jag minns alla. Nu till problemet, det senaste året har en extrem ångest väckts hos mig över detta höga antal och har totalt tagit över mitt liv. Jag kan inte äta normalt, sova normalt eller knappt leva en dag utan att gråta mig till sömns. Jag ser ner på mig själv, straffar mig själv och anser att ingen kille är värd denna smutsiga kropp.

Under mina år har jag hela tiden vetat att jag borde tänka mig för, men av någon oförklarlig anledning har jag fortsatt, all sex har varit frivilligt. Jag har inte gjort några saker som gangbangs, trekanter osv, helt enkelt basic sex med den kille jag dejtar.

Jag har föräldrar som kommer från mellanöstern och lever ständigt kring människor värderingar om att en kvinna som mig är en hora, vilket jag tyvärr håller med om. Jag hör hur killar pratar om tjejer med högt antal sexpartners, vilket är nedvärderande.

Allt annat i mitt liv är fungerande, jag har en bra utbildning och ett jättebra jobb, vänner och syskon jag har bra relationer till. Jag kan dock inte träffa någon kille för att jag vill ?skydda? killar från mig.

Jag mår alltså EXTREMT dåligt, och hjälplös då jag inte kan ändra på mitt förflutet. Vem fan vill träffa en tjej som mig? Och om jag träffar någon kommer han förmodligen vilja veta om mitt förflutet, vilket jag inte kan försvara!

Jag ser inget syfte med mitt liv längre, min ångest har tagit över mitt liv totalt, förstår inte hur jag hamnat här.

• Svar på tråden Ångest över högt antal sexpartners
  • Anonym (chilla)
    Anonym (Anonymkvinna) skrev 2021-08-14 11:45:12 följande:

TS här.

Tack för era svar hittills.

Att växa och mogna som människa får en att inse hur dum man varit innan.

Får försöka leva med denna stora klump i magen och hur jag ska hantera den, även fast det just nu känns omöjligt.

Snart 30 år och din siffra är inte speciellt ovanlig. Du kan lugnt släppa det där. 

Sen behöver du så klart heller inte nämna siffra för någon, om det känns jobbigt att prata om. 
  • Anonym (Mogen kvinna)
    Anonym (Skönt) skrev 2021-12-25 13:52:42 följande:
    Du har aldrig haft ångest?
    Det har hänt.
  • Anonym (chilla)
    Anonym (Mogen kvinna) skrev 2021-12-25 13:46:51 följande:
    Det är VÄLDIGT många. Jag är dubbelt så gammal som ts och har haft ca hälften så många män.
    Vet du vad, jag är också ungefär dubbelt så gammal som TS och haft ca hälften så många. Jag tycker ändå inte att TS siffra är något att yvas över och dänga den gamla moralkakan i huvudet på TS hjälper väl knappast. 

TS skriver att det varit normalt sex, frivilligt sex med personer hon dejtat. Då är det inte fel att ha sex. 
  • Anonym (Mogen kvinna)
    Anonym (chilla) skrev 2021-12-25 14:01:15 följande:
    Vet du vad, jag är också ungefär dubbelt så gammal som TS och haft ca hälften så många. Jag tycker ändå inte att TS siffra är något att yvas över och dänga den gamla moralkakan i huvudet på TS hjälper väl knappast. 

TS skriver att det varit normalt sex, frivilligt sex med personer hon dejtat. Då är det inte fel att ha sex. 
    Tja, ts ställer en fråga och jag levererar ett svar. Ett svar som är förenligt med min åsikt och moral.
    Du får gärna ha en annan åsikt.

Hade alla samma åsikter så hade forumet inte ens existerat.
  • Anonym (Skönt)
    Anonym (chilla) skrev 2021-12-25 14:01:15 följande:
    Det kan vara svårt om vissa får ångest tyvärr 
  • Anonym (Nyfiken gul)
    Anonym (1178) skrev 2021-08-14 13:12:19 följande:

Sitter och funderar på vad det är för skillnad på att ligga 30 gånger med olika och 30 gånger med samma partner? Är man kåt så är man och trevligt om det är ömsesidigt med någon man gillar

Det är väldigt stor skillnad, inte jämförbart egentligen. Med samma partner är du trygg, vet vad du får, är dig själv, behöver inte jobba för att få bekräftelsen och du är inte nervös osv.

Med en ny människa är ju varje gång som den första, samtidigt som varje människa du ligger med är ytterst unik och fungerar annorlunda än den förra.

Du lär dig alltså 30 nya kroppar vilket ställer höga krav på din fantasi och dina förmågor. Du kan heller inte vara dig själv fullt ut, allt är ovant och du vet inte om ni kommer ha sex igen varför du ger ditt yttersta varje gång. Du får mycket sexuell erfarenhet och lär dig mer om dig själv socialt även om du lär dig mer på ett personligt och känslomässigt plan om du är med en partner du känner dig trygg med och kan utveckla sexet tillsammans med.

Jag är övertygad om att man blir en bättre älskare av att etablera långsiktiga relationer med en och samma person även om man får en självförtroendeboost av att ligga med nya och mycket passion och spänning, men det ger sällan något i längden och lämnar en mest tom. De som verkar må bäst är de som legat med ganska många i sina yngre dar (lekt av sig) och sen hinner ha flera långa förhållanden under sitt liv.  Såna personer har blivit bekräftade många gånger, känt sig valda och har fått mycket erfarenhet på alla plan med flera olika människor. Verkar idealt.

Att bara vara med en eller två under sitt liv skulle aldrig funka för mig. Är alldeles för nyfiken och spänningssökande för det.
  • Anonym (Njut)

Du äger din kropp. Du gör precis som du vill. De männen, som tycker att du har legat med för många, är inte värda ett skit.

Jag tycker det låter fantastiskt att du har haft sex med det antalet du har haft. Njut av live!

• Anonym (XXX)
    Anonym (H) skrev 2021-08-14 11:09:26 följande:

Hur kan du tycka det är högt? Verkar högst normalt tycker jag.

För en tjej från hederskultur..? *suckar*

...och ska jag vara riktigt ärlig, så tycker jag att det är mycket även för en infödd svensk kulturkristen tjej. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (H) skrev 2021-08-14 11:09:26 följande:

Hur kan du tycka det är högt? Verkar högst normalt tycker jag.

För en tjej från hederskultur..? *suckar*

...och ska jag vara riktigt ärlig, så tycker jag att det är mycket även för en infödd svensk kulturkristen tjej. 
  • Anonym (Cilla)

Det är inget konstigt antal att ha haft sex med i din ålder, och speciellt när det varit med folk du ville ligga med. Det finns inget smutsigt med det, och inget att skämmas för alls om det varit ömsesidigt och du varit schysst mot folk du dejtade (det låter som det :) ).

Förstår att det blir knepigt när du har med dig en hederskontext med skam hemifrån. Men försök strunta i vad din familj skulle tycka osv., och döm inte dig själv utifrån den typen av måttstock. Du har inte gjort något fel, rent moraliskt, så länge du inte skadat andra.

Jag är en väldigt ordinär person, skulle jag tro, och har haft sex med ett jämförlig antal (är lite äldre än du, men jag träffade min man när jag var i din ålder så siffran har ju stannat sedan dess).

Svar på tråden Ångest över högt antal sexpartners