Solskensdag skrev 2021-11-20 12:47:13 följande:
Usch, förstår fullständigt :( jag vet tyvärr inte något om hur det är med privat fertilitetsutredning, men förstår fullt ut att det kanske kan vara värt att söka upp hjälp för att dämpa oron! Samtidigt som att man ju i egentligen vet det är helt vanligt att det kan ta tid. Men när man väl är i det känns 6 månader som en evighet. Jag hade själv en kompis som var nervös att något var fel pga konstiga cyklar. Så de sökte utredning redan efter 6 månader. Det ironiska var det visade sig det inte var henne utan hennes man som hade problem, så de får hjälp nu :) skickar en jätte kram till dig!
Tack för ditt fina svar <3 Är bara på fjärde försöket nu och vet ännu inte resultatet av det. Men känns så svårt när man inte på förhand vet vad som kommer hända. Som många andra skrivit, denna process var så mycket jobbigare än jag trodde. Jag trodde att det skulle vara roligt, spännande, häftigt, men så känner jag inte alls.
Skönt att din vän fick hjälp till slut och att det verkar som att det kommer ordna sig. Känns ju okej att få ivf, lite trist att vänta på det bara, eller behöva betala nära 100 000 kr. Och ännu värre tanke, om det inte går ens med hjälp av ivf. Nä ush, måste försöka tänka på annat.
Skickar en stor kram tillbaka <3