LJM91 skrev 2021-11-13 20:19:16 följande:
Låter riktigt jobbigt det där med svampen, håller tummarna att det blir bra snart så ni hinner få till det runt ÄL :) Annars får ni försöka tänka att det kommer fler chansen, men förstår att det känns frustrerande.
Enligt NC hade jag BIM i måndags vilket jag inte tror stämmer, i min egen tolkning av tempkurvan sätter jag BIM till imorgon eller måndag. Jag brukar alltid få rejält ömma bröst ett par dagar innan mensen kommer, och dagen innan brukar jag få ganska mycket mensvärk. Nu har jag känt molvärk i ungefär en vecka, känner dock absolut ingenting i brösten. Jag hoppas att det är ett gott tecken, jag har dock hamnat i en känsla av att jag inte vågar testa? Känns jätteskumt, men jag är så rädd för känslan när det blanka testet stirrar mig rakt upp i facet liksom. Om jag inte testar så har jag fortfarande hopp.. Någon som känner igen den känslan?
Tack <3 ännu inte fått fast smiley så vi avvaktar med att ligga tills åtminstone imorgon. Går det inte pga smärta så får vi ju strunta i det. Ringer troligtvis gyn på måndag om jag inte får bukt med det här.
Jag känner verkligen igen känslan att inte våga testa. Känns för mig nästan som att man blir slagen eller utskrattad när man tar ett test. Typ som att testet säger: haha trodde du verkligen att du var gravid? Klart det bara är mensen som väntar.
Men låter som att du skulle kunna vara gravid, om du inte alls känner igen symtomen, eller avsaknaden på symtom. Sen kan sånt variera. Jag har hittat nya symtom varje månad jag inte trodde jag brukade ha före mens. Men om nc BIM stämmer så är ju mensen nästan en vecka sen. Men det skadar ju inte att avvakta. Är nästan bäst tycker jag. För är det då negativt är man närmare nästa BIM än om man testat tidigare. Plus att man kan ha lite hopp som du säger.