Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Hcg är gravid hormonet. Jag är på uppföljning efter mf och jag hade smärta i höger äggstock. Så dom vill se att hcg sjunker till 0. Så dom tar blodprov.
Hcg är gravid hormonet. Jag är på uppföljning efter mf och jag hade smärta i höger äggstock. Så dom vill se att hcg sjunker till 0. Så dom tar blodprov.
Jaa det är sant ang IVF. Hoppas att det kommer gå för oss själva innan såklart men du har verkligen en poäng i det du säger, tack!
Jag fattar precis, är också sån som vill ha koll på allting. Och när man väl börjar försöka så känns ju varje månad som det inte funkar så hopplös och då är det så lätt att man går ner i sig själv.
Känns det bättre på jobbet nu eller är det också en oro? Och jag tänker ändå att om ni har sex några gånger i veckan så kommer ni träffa ägglossning även om allt fokus inte ligger på barnverkstaden, tror bara det är bra att man inte fokuserar på det så mycket!
Lövsångerskan; hur går det med dig?
Tack snälla för svar och pepp <3! Skönt att höra att inte alla får sådär tydliga äggviteflytningar. Får fortsätta öva tålamodet och hoppas att du också får ett plus snart!
Tror i alla fall det är normalt att det kan komma CD 16. Jag har haft ÄL mellan CD 12 och 15 sedan jag började mäta. (Då räknar jag med att ÄL kommer ca 2 dagar efter att jag får första stegringen på stickorna).
Du är inte ensam, bröt ihop helt när mesen kom efter 3dje försöket och googlade allt möjligt. Men nu när man börjar närma sig ÄLveckan igen börjar hoppet komma tillbaka. Försöker tänka att när man väl plussar kommer man inte ens minnas den här tiden och i långa loppet om bebisen föds ett halvår senare än "tänkt" så kommer de spela noll roll även om man vill att de ska hända nu nu nu. De absolut flesta blir ju gravida inom ett år ändå så man får försöka tänka att de kommer.
Usch idag har jag en riktigt deppig dag. Känner mig helt övertygad om att vi aldrig kommer lyckas bli gravida, har till och med googlat på IVF-kliniker och jämfört prislistor och läst omdömen. Trots att vi bara är på tredje försöket.. Hur ska man göra för att lyckas chilla lite? :(
Skickar en stor kram till dig! Försöker trösta mig med att oddsen för att bli gravid någon gång, oavsett på egen hand eller med hjälp, faktiskt är ganska goda. Men det är svårt att finna tröst när det känns så hopplöst, jag vill inte ens tänka på hur deppig jag kommer bli om ett helt år hinner gå utan att något händer.. men isåfall får jag väl försöka hitta strategier för att hantera detta lite bättre, var man nu hittar dem någonstans haha.
Håller tummarna för att dina symtom är graviditetssymtom och inte PMS! <3
Ja min kille är likadan när jag bröt ihop sist sa han ja men då kan vi väll gå och göra med spruta som att de är så enkelt?? Haha. ja reality-tv är räddaren vet inte hur många timmar om dagen jag lägger på de
Vill bara säga att jag hade också jättemycket pms-symtom dagarna innan bim, var jätteirriterad och gråtmild och kände mig lätt febrig. Men det visade ju sig att jag var gravid ändå, så hoppet är inte ute! Dessutom kan jag säga att jag hade absolut ingen koll på när ägglossningen var denna månad men lyckades ändå pricka in det genom att ligga typ vart tredje dag. Jag brukar gå in och läsa här fortfarande för är så nyfiken hur det går för er och hoppas verkligen att det blir ett plus för er alla som har bim snart! <3
Tog gravtest nu på morgon, negativt. Bim imorgon. Så är väl bara att invänta mensen och försöka på nytt.