Beckizen skrev 2021-10-07 13:39:38 följande:
Ja jag försöker att ha en lättsam inställning till allt det här och än så länge har det funkat ok. Sitter ändå och googlar varje minska tecken på symptom etc. Så tror jag tar ut det ohälsosamma övertänkandet på det viset istället. Detta var vårt 3e försök. :)
Precis som du säger så försöker jag lugna mig med tanken på att går det inte inom ett år har vi iaf rätt till en utredning och det känns skönt, samtidigt som jag kan bli stressad av tanken att vänta på ett år för att sen eventuellt vänta längre. Jag hamnar superlätt i Kristankar och går otroligt mycket i gång på dessa tankar och sen blir jag nedstämd. Så har jag alltid haft det och försöker att vara medveten hela tiden om det. Typ att jag jag börjar få kristankar så brukar jag typ säga högt att det där löser sig. Och nu när vi försöker skaffa barn så säger jag typ att det går tills vi vet att det inte går, men just nu vet vi inget.
Det här stress är som ond cirkel som påverkar än mycket och det är inte så lätt ?att bara sluta stressa? haha. Jag vet inte om din stress på jobbet påverkar dig mycket att du tar med dig jobbet hem och kan inte släppa det. Jag arbetar också med människor och vid otroligt stressfyllda perioder har jag drömt om mitt jobb och typ arbetat i drömmen, det har varit en tydlig indikation på att jag varit sönderstressad. Jag vill inte minska på dina känslor kring stress men det låter som att din kropp inte helt påverkats av den stress du har då du fortfarande har ÄL (sen är jag ingen läkare, det kanske inte påverkar alls). Har du någon chef du kan prata med eller någon som kan försöka avlasta dig i ditt arbete?
Tycker det låter bra med att lägga fokus på att man vill vara med varandra och upptäcka nya saker och ha kul! Tror det är superviktigt att man känner för det så att det inte blir något mekaniskt och en verkstad! Hoppas ni får en super mysig helg med massa romantik ;)
Det är typ brieostar och sånna ostar som man inte ska äta när man är gravid så ska passa på nu! :p ska också unna mig med att gå på manikyr och pedikyr för jag förtjänar det haha :D
Googla har jag gjort mycket med. Borde kanske försöka sluta, men väntan är så lång så vad ska man göra innan man kan ta gravtest osv? :D
Jag har nästan alltid med mig jobbet hem. Men det finns stunder på kvällen då jag kan släppa det. Vi lagar mat och ser på serier varje kväll, och jag tycker ändå att jag kan koppla bort det då. Lördagar brukar jag kunna ta det lugnt med. Men jag kan komma in i oroliga sömnperioder, som du beskriver så kan jobbet följa med i drömmarna, eller att jag vaknar och genast oroar mig för något som har med jobbet att göra.
Jag bävar lite för att prata med chefen, då det är flera på arbetsplatsen som är stressade. Känner att får jag mindre att göra drabbas någon annan stackare. Chefen själv är också stressad. Jag vill nog inte stanna på min arbetsplats så länge till, men vet faktiskt inte riktigt vad jag vill göra istället. Har velat sitta stilla i båten tills jag kommer på det, särskilt om jag ska bli föräldraledig snart.
Jag tror också det är viktigt att sexet bygger på lust och romantik. I tidigare relationer har jag dessutom känt mig pressad att göra saker mot in vilja, så det här med sex är inte alltid helt okomplicerat för mig. Min sambo skulle aldrig någonsin göra något sånt mot mig. Men det som hänt tidigare (för länge sen) har ändå påverkat att jag kan känna det som att jag förväntas prestera, vilket jag egentligen vet att jag inte förväntas göra.
Mysigt med pedikyr och sånt :) jag är själv inget briefan, men gillar lakrits och pepsi max och det ska man ju också begränsa.