Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Sophie : spännande!! Håller tummarna för dig, du får uppdatera när du har tagit ett test
Sophie : spännande!! Håller tummarna för dig, du får uppdatera när du har tagit ett test
Dalarna : har tyvärr inget bra förslag hur man ska göra för att få till det mer har själv problem med det emellanåt.. men lite mysiga sms under dagen låter ju bra!
Skönt att kunna hejda sig till äl +13 Sofie! :D Det blir billigare också så grymt tålamod :) håller nu tummar och tår för dig!!! <3
Jag hade också satsat på att ha sex idag evelina, sen kan man skippa imorgon om du inte orkar. Hur jobbigt som helst att ligga på beställning! Totalt osexigt också haha. Vi har börjat köra varannan dag nu runt ägglossning för jag orkar inte mer helt enkelt. Det tog sig senaste två gångerna så kanske det hjälpte till, men det har ju däremot inte varit bra kvalitet uppenbarligen då vi haft missfall. Mannen har annars resten av månaderna i uppdrag att tömma sig själv varannan eller var tredje dag ifall vi inte har sex, så att vi alltid har någotsånär färska spermier haha!
åå va tråkigt :( hoppas det är för tidigt bara <3
Jag har lite uppdatering nu. Åkte in till akuten igår kväll eftersom jag fick ont långt ner till höger och var orolig för utomkveds. De tog hcg som låg på 1550 och bokade ett ultraljud imorse eftersom akutläkare var på förlossningen. Läkaren undersökte både själv och hämtade sin bakjour. De kunde inte se en graviditet i livmodern vilket man borde se vid hcg över 1000, man såg bara att livmoderslemhinnan var förtjockad. De kunde inte heller hitta en graviditet utanför livmodern. De konstaterade att jag hade en liten blödning i gulesäcken som de hittade på höger sida, detta har förmodligen orsakat smärtorna, men ska vara rätt vanligt.
Nu ska man följa hcg för att se hur det beter sig, om det dubblas efter två dagar kan det ändå vara en graviditet på gång, men ganska så låg sannolikhet. Annars så är det ett missfall och då ska de sjunka. Om det är utomkveds som är kvar så kommer det inte röra på sig så mkt. Fick en tid för nytt ultraljud om en vecka.
Den här oändliga väntan och ovetskapen tar kål på mig. Kan inte lita på min kropp längre, varför kan man inte bara få blöda ut och börja om igen? :(
Sophie : så tråkigt att mensen kom :( jag förstår verkligen dina tankar och känslor.. man blir så otroligt arg och ledsen när den där jävla mensen kommer gång på gång.. när ska det bli våran tur egentligen? Jag hoppas att det inte är långt kvar för någon av oss att få det där efterlängtade pluset på stickan <3
Jag känner mig lika uppgiven som alla månader.. hade troligtvis ägglossning igår då tempen låg över coverline idag men tar ju några dagar innan den bekräftar. Vid ägglossningen denna månaden kände jag mig så himla hoppfull, tänkte att fan nu är det kanske våran tur. Men idag är det helt bortblåst, läste på någon instagram att det är svårt att bli gravid om man har en lutealfas på mindre än 11 dagar och min är på 10 dagar så då växte ju inte hoppet direkt :/
jaja nu är det bara denna eviga väntat till BIM.. kommer mensen så kommer troligtvis lagom till midsommar också vilket också känns piss haha..
nä nu ska jag sluta vara så himla negativ
välkommen tösen! :)
Sophiee92, så himla tråkigt att mensen kom :( är så ledsen för din skull, och förstår till 100% dina tankar kring varför kroppen inte bara kan göra det den ska. Snart är det vår tur, det hoppas jag så himla mycket <3
Fyrklöverns, hoppas inte det är utomkveds, låter läskigt :( finns det någon möjlighet att ägglossningen har varit sen och du är mycket tidigt gravid och det är därför det inte syntes på ultraljud? Eller har det gått för lång tid sen du gjorde positivt test för att det ska vara en rimlig tanke?
evelinagra, håller alla tummarna för dig <3 skönt i alla fall att ägglossningen dök upp, håll oss uppdaterade kring vad som händer med tempen nu!