Inlägg från: evelinagra1 |Visa alla inlägg
  • evelinagra1

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Fyrklöverns : haha tur att det kan glädja någon;) japp jag är långt förbi beräknad ägglossning.. borde fått min mens idag men har inte haft ägglossning än så blir nog ingen ägglossning denna månaden vilket aldrig hänt innan vad jag vet..

• evelinagra1

fyrklöverns: ja jag undrar också vad som kommer hända nu.. är det någon som vet om man kan få starkt utslag på äl test när mensen är nära? Det är inte positivt men ändå någorlunda starkt 

• evelinagra1

det är ju inte positivt men känns lite starkt för att få ?mens? imorgon, om testet inte kan reagera på det då men hittade inget när jag googlade 
  • evelinagra1

Förstår era känslor precis och jag känner så igen mig i det ni alla skriver <3 

och LJM det går inget vidare med ägglossningen här heller.. vilket gör allt ännu deppigare, innan har man blivit besviken för att mensen kommer men nu känner man att kroppen inte ens klarar av att ägglossa? även om det verkar helt normalt att det hoppar över en cykel ibland så känner mig så värdelös.. 

• evelinagra1
    LJM91 skrev 2022-06-08 23:13:39 följande:

Visst hade du ett ultraljud inplanerat Fyrklöverns? Jag funderar på om det är värt att betala privat gyn för att de ska kolla över hur det ser ut för mig.. Men vet inte ens om det är möjligt att boka något sånt?

Åh vad tråkigt att du inte heller har ägglossat än evelinagra.. Inga tecken på mens heller? Har för mig att även om ägglossningen hoppar över en månad så kan man ändå få mens vid typ samma tidpunkt som man brukar. Känner igen mig så i känslan av att kroppen inte ens klarar av att ägglossa.. :(

Jag har haft lite molvärk från och till så har trott att mensen är på gång men det har inte kommit något än iallafall.. för en gång skull hade det varit skönt om den kunde komma nu ;) 
  • evelinagra1
    Fyrklöverns skrev 2022-06-09 12:11:11 följande:

Precis nästa vecka, evighets väntan. Det jag mest är rädd för är att det ska finnas rester kvar som behöver skrapas eftersom mina symtom inte försvunnit än. 

Hade jag haft en privat gynekolog i närheten så hade jag förmodligen bokat mig på en vanlig undersökning. När jag var yngre och bodde i en större stad då gick jag lite då och då bara för att kolla, men nu har jag inte ens den möjligheten. Det kan nog vara värt det. 

Hoppas att den kommer snart evelinagra. Hur beter sig tempen nu förtiden? Har stickorna börjar blekna igen? 

Tempen ser ut såhär.. och testerna är lite oklara haha, en dagen är dom ganska starka och nästa dag är dom helt blanka :/
  • evelinagra1

Jag håller med er om allt ni skriver!!
    det är så skönt att ha er att prata med för ni förstår verkligen, har berättat för 2 kompisar men man får ju bara höra att man ska ta det lugnt och inte tänka på det. Blir bara så irriterad och ledsen när jag får höra det..
    Nu har min ena kompis också börjat försöka bli gravid, dom har väl försökt 4-5 månader nu och nu har hon själv sagt att hon förstår mig och att det inte är så lätt att slappna av men det gör mig ändå irriterad för jag känner att hon ändå inte förstår.. och jag är sååå rädd att hon ska bli gravid innan mig för jag vet inte hur jag kommer reagera när hon berättar.. har en känsla av att jag kommer brista ut i gråt :/ 

• evelinagra1

vet inte hur kvalitet blir nu men nu jäklar händer det grejer!! Borde bli helt positivt ikväll eller imorgon :) 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?