Inlägg från: evelinagra1 |Visa alla inlägg
  • evelinagra1

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Sophiee92 skrev 2022-05-12 10:02:52 följande:

Halloj alla,
    BIM -3 eller -4 idag och pendlar mellan hopplöshet och förväntan. Vill hoppas och tro att det faktiskt kan ha tagit sig denna gång men en del av mig säger att det självklart inte kan ha gjort det... Man blir så uppgiven och negativ när det gått så många månader av försök :( tror jämt att det är något fel på mig trots att jag gjort alla tester och allt ser bra ut. Om man ändå bara kunde veta att det NÅGON GÅNG skulle bli ens egen tur, då kunde man iaf känna sig lugn i den tanken.
    Hur går det för alla er andra? Någon annan som närmar sig BIM här i dagarna?

Jag håller tummarna för dig!! Du får uppdatera oss hur det går :)
    Här går tiden så långsamt.. på söndag börjar jag med ägglossningstest igen, hoppas att ägglossningen kommer tidigt denna månaden 
  • evelinagra1

Sophie: den brukar vara på cd 20-22 så det beror väl lite på vad man tycker är sent haha men för mig är det sent men vet ju att många har senare. Min äl brukade vara tidigare förr men nu vet jag inte vad som har hänt..

• evelinagra1

Dalarna : det har hänt någon gång att jag haft samma temp några dagar men väldigt sällan, oftast hoppar den en hel del. Men tänker att det borde vara positivt om man har en jämn temp? 

• evelinagra1
    Dalarna91 skrev 2022-05-16 15:46:46 följande:

Då börjar man med ägglossning tester. Hoppas man har ägglossning innan fredag då vi är borta under helgen. 
    Hur går det för er andra?

Började med äl tester igår, hoppas du får positivt snart!
  • evelinagra1
    Sophiee92 skrev 2022-05-17 12:46:23 följande:
    Ja visst börjar det bli en uttjatad mening nu, men samtidigt kan man inte mer än att hålla hoppet uppe och satsa på nästa försök! Idag har jag dock haft riktig ångest och katastroftankar. Försöker mota bort dom men det är som en konstant klump i magen... Förlåt för deppigt inlägg men vet inte vart annars jag ska vända mig med dom här tunga tankarna, min man är helt underbar och stöttande på alla sätt och vis men han är också en optimist och jag vill inte betunga honom med den extrema uppgivenheten jag känner just nu :(

Hörrni, hur orkar/klarar ni andra att hålla hoppet uppe och ta nya tag? Behöver verkligen lite god energi just nu.

förstår precis dina tankar och känslor.. jag har själv svårt att hålla hoppet uppe. När mensen kommer så är livet verkligen piss! Men när mensen är över och ägglossningen närmar sig så kommer hoppet tillbaka lite iallafall.. jag har tyvärr inga bra tips.. jag försöker bara försöka leva livet som vanligt även om det är sååå svårt. Jag står ju i kö för ivf så jag kan iallafall tänka att efter sommaren får vi förhoppningsvis hjälp iallafall. Jag hoppas så att vi alla här inne ska få våra efterlängtade plus snart <3

• evelinagra1

Har varit lite oaktiv här men har försökt läsa ikapp det ni skrivit. Här går det inget vidare.. är på CD 16 idag och min fertilitetsmonitor visar fortfarande låg, har aldrig fått det såpass sent i cykeln så lär väl bli en lång cykel :/ trodde jag hade en väldigt regelbunden cykel men bara för att man försöker skaffa barn så har den ballat ur, speciellt nu de senaste månaderna 

• evelinagra1

Dalarna : ja men visst är det störande.. jag tror absolut att tempen kan vara lägre om det varit svalt i rummet! När var det du fick positivt ägglossningstest? Om du kollar på min graf som jag lägger in här så ser du att min temp är väldigt låg och sedan går upp dagen efter där ägglossningen blivit utsatt.

• evelinagra1

Fyrklöverns: nej inte några nya tillskott så den jävlas nog bara lite haha.. hur går det för dig? Har du tagit något mer test? 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?