Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Hur gör du då med topsen? Bara tar in den och roterar lite eller ända upp? Brukar du göra det under cykeln?
Hur gör du då med topsen? Bara tar in den och roterar lite eller ända upp? Brukar du göra det under cykeln?
BIM
26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT
28/8 Värphönan (5:e försöket efter ängel, 2:a barnet) PLUSSAT
29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT
4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT
6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet) PLUSSAT
11/9 hejsan91hejsan (30år, 4e försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT
16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT
25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet) Plussat
30/9 Emmy ( 26 år första försöket första barnet)PLUSSAT
1/10 lidhu (27 år, fjärde försöket, första barnet) PLUSSAT bim-4
6/10 ChilliChoklad (29 år, femte försöket, första barnet) PLUSSAT BIM-4
8/10 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet) PLUSSAT
12/10 Essie0 (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT
16/10 Solnel (22 år, första försöket, första barnet)
16/10 EIJ90 (31 år, tredje försöket, andra barnet) PLUSSAT BIM-1
20/10 slo92 (28 år, tredje försöket,1 mf, 1a barnet) PLUSSAT
27/10 Willow89 (32 år, sjunde försöket med första barnet)
27/10 dujagochbebisen (28 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT
28/10 BounceBambi (28 år, tredje försöket första barnet)
29/10 Dalarna 91 (30 år, första försöket efter MF med första barnet)
31/10 Lövsångerskan1991 (30 år, tredje försöket med första barnet)
1/11 Wave mother (37 år, fjärde försöket efter ma, första barnet)
2/11 snøflinga (27 år, andra försöket, andra barnet)
2/11 Junii91 (30 år, fjärde försöket, första barnet)
4/11 Beckizen (27 år, fjärde försöket, första barnet)
6-7/11 MommyA (33år, tredje försöket efter MF, tredje barnet)
8/11 LJM91 (30 år, tredje försöket, första barnet)
8/11 Sötpöl (31 år, första försöker, tredje barnet)
8/11 Jenek18 (30 år, andra riktiga försöket med 1:a barnet)
9/11 Sophiee92 (29 år, tredje försöket, första barnet)
9/11 Palettjunkie (29 år, första försöket med första barnet)
10/11 AllieP (27 år, tredje försöket med första barnet)
12/11 Evelinagra1 (22 år, sjunde försöket med första barnet)
16/11 bez (31 år fjärde försöket, första barnet)
17/11 Emmissss (30 år, första försöker efter ma, andra barnet)
18/11 Dagsattskaffabarn (33 år, andra försöket, första barnet)
21/11 toughshit (28 år, tredje försöket, andra barnet)
?/? Chilins (30 år, första försöket efter utomkvedshavandeskap med första barnet)
Nej, inte per automatik, men finns de jag legat med jag inte vetat så mycket om. Och det är tydligen en väldigt vanlig könsjukdom. Försöker hitta om man kan testa så många år senare, men hittar inte, bara varningar om att testa när man precis haft oskyddat samlag. Blir så rädd när jag läser om sjukdomen.
Jag antar att man genom någon slags undersökning kan se om man har ärr på äggledarna, men vet inte om man bara kan ringa om be om sedan undersökning?
Har läst på vissa ställen att det är 40 procent av alla kvinnor som blir infertila av obehandlad klamydia. På andra har jag läst att 2-10 procent av de som har klamydia får äggledarinflammation, tycker det känns motsägelsefullt. Äggledarinflammation kan vara jag förstår mycket väl ha väldigt otydliga symtom. Men känner att jag inte kan göra något alls åt det här just nu ändå. Får spara pengar och vara beredd på att bekosta ivf och hoppas på det bästa typ.
Tack <3 har funderat på det, men tycker det känns så obehagligt. Men kanske blir att jag måste det. Har semester nu, min sambo med, önska så jag kunde njuta av det. Och så blir det så här. Rädd att sabba allt.
Tror denna frågan har kommit upp i gruppen tidigare och det är säkert helt normalt men när jag och min sambo och sex och han kommer i mig så känns det som att all sperma åker ut? Sorry för TMI men direkt jag ställer mig och så åker allt ut på golvet känns det som blir liksom en stor pöl haha?? Kan inte minnas att det blivit så med tidigare sex partners men man kanske inte tänkte på det på samma sätt då?
Tänker spontant att du kanske inte är på rätt ställe i cykeln då? För mig rinner det inte ut alls lika snabbt och lätt när jag är nära äl.
Alternativt att du får ligga kvar lite efteråt? Har läst att även om det känns som att allt rinner ut så är det ändå tillräckligt många som hinner simma åt rätt håll och blir kvar.
Kommer heller ALDRIG någonsin ta p-piller igen!! Håller med, är helt förtvivlad över att ingen har informerat mig om biverkningarna som fortsätter efter man har slutat. Har varit så ledsen över sett att jag liksom ?förstört? min kropp på det sättet. Och att vården fortfarande fnyser åt problemen. Tråkigt att du inte fick bättre hjälp av BM. Beklagar missfallet <3
Tack själv och hoppas du får hjälp med allt du behöver!
Hejsan allihopa! Jag har varit tyst här nu ett tag, men är inne och läser varje dag hur det går för er och blir alltid jätteglad när jag läser om ett plus. Jag känner jättemycket med er som kämpar på - men er tid kommer också.
Sist jag skrev så hade jag precis fått blödningar strax efter mitt plus. De har fortsatt lite till och från, så har fått rådet av bm att ta det lugnt och inte röra för mycket på mig - inte lätt då vi precis flyttat och jag brukar löpträna. Jag hade ju ett mf precis innan jag blev gravid så är jättenojig för ma nu - men helt omöjligt att få tid för vul, har ringt runt till alla privata kliniker här i Stockholm. En av klinikerna skrattade bara och sa - ja det finns tid i januari 2022, kul -.- så jag har helt enkelt bara fått acceptera att jag får inget veta fram till vecka 12 då jag ska göra kub, är i vecka 8 nu. Håller tummarna för att den lille lever där i och att mina blödningar jag haft av och till inte innebär det värsta. Jag vet inte om ni vill ha en update från mig, förstår att det kan sticka i ögonen - då håller jag mig till att läsa om er istället :)
I övrigt är mina symptom helt annorlunda den här graviditeten jämfört med den förra när jag fick mf. Så jag håller fast vid att det är ett positivt tecken.
Stort lycka till alla därute - jag tänker på er och hoppas hela tiden att det ska gå bra för er <3
Hallå tråden en fråga om ägglossning .. Har en super punktlig cykel där mens och ÄL kommer samma dag varje månad.
Den här månaden kom mensen en dag tidigt men inget spec med de egentligen men NC tidig la min ÄL 2 dagar pga det. Tänkte att den nog ändå skulle komma som vanligt men tänkte att jag dubbelkollar med Älstickor.
Nu är både det datumet som NC satte ut och min "vanliga" dag jag brukar få positivt äl test över och inte fått nått utslag på ÄL test (kör digitala) än ..
Kan de skilja sig och komma så några dagar senare? eller blidde de ingen ÄL den här månaden? Tillägga att jag började med D-vitamin den här månaden kan de påverka att ÄL blir senare än vanligt?
Någon som har använt rosenrot?