Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Är det vanligt att få så tidigt eller tillhör det det onormala?
Jag är fortfarande i valet och kvalet om jag ska våga mig på att testa innan bim (igen) eller inte, även om det är testa tidigt test (:
Är det vanligt att få så tidigt eller tillhör det det onormala?
Jag är fortfarande i valet och kvalet om jag ska våga mig på att testa innan bim (igen) eller inte, även om det är testa tidigt test (:
Någon som kanske kan hjälpa mig? Jag fick 1 vecka efter mens positivt ÄL med CB. Efter 3 dagar igen fick jag ännu en glad gubbe. Nu nästa cykel tänkte jag ta stickor istället för att själv kunna se stegring. Så imorse testade jag, solklart positivt, testlinjen är starkare än kontrollstrecket. Det är inte helt omöjligt att jag kan ha ÄL nu för det funkar med antalet dagar på min cykel. Men vad händer!! Har även tagit gravtest som är negativt så det är inte det :/
Det jag blir förbryllad över är att jag redan 2 gånger denna cykeln fått positivt ÄL-test. Är på cykeldag 23. Vilken i sig kanske inte är konstigt att få ÄL då? Hittade ett inlägg från vulverine som kanske kan förklara nåt?
Jag har en fråga till er som kör cb digitala äl-test: hur många dagar har ni blinkande gubbe innan den blir fast gubbe?
Tusen grattis till er som plussat nu! Så spännande!!
Är detta sant, ser jag rätt??? Kan inte tro det....
Tog ett graviditetstest imorse och kunde inte se något streck, så jag drar slutsatsen att det blev ett missfall annars borde ju strecket varit starkt vid det här laget. Ska på AW imorgon så då tänker jag ta ett glas vin och släppa allt detta för en stund. Blödde bara tre dygn, är det någon som vet när ägglossningen kommer igång igen efter missfall, blir den förskjuten? För visst kan man testa direkt igen?
Bra start på dagen.. börjar med hugg på höger äggstock som blir intensivare under dagen. Efter många samtal får jag komma in. De är i princip omöjligt att få tag i tex kvinnokliniken då dom inte har telefon tider osv. Får kolla komma in på akuttid. Precis kommit hem. Hcg nivå är 170, nya prover på fredag. Gjorde ett vul och allt såg bra ut. Sjukt pinsamt då jag är ny där jag är. Positiva är att allt av missfall är ute och de är bara gammalt blod igen i fiffi. Så har tagit på mig pyjamas och ser på serie och hoppas på en bättre dag imorgon. Har räknat ut att nästa vecka kommer hcg vara kring 20 på tisdag.
Så frågar är nu; hur låg måste hcg vara för att ägglossningen ska komma igång?
Upplever inte heller tydliga flytningar inte ens nu när jag försöker tänka på de, skönt att höra att man inte är ensam om de
Min rekommendation är att kolla in vulverine på instagram.. fertila flytningar är viktiga om man vill bli gravid då det är de som gör att spermierna kan överleva i den annars väldigt sura miljön..
Lite/obefintligt fertilt sekret kan bero på tex östrogenbrist... värt att se till att ladda på med alla de vitaminer som stöttar just östrogenet och därmed progestoronet.
Jag hade sparsamt med flytningar och la om kosten helt (tidigare vegan), adderade flertalet kosttillskott, konstaterade även att min medicin påverkar slemhinnorna (därmed även där nere) + börjat äta bidrottninggele... Det gav mig en riktigt stark ÄL denna månad.
Hoppas det kan hjälpa er! :)
Bim-listan
26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT
29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT
4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT
6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet) PLUSSAT
11/9 hejsan91hejsan (30år, 4e försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT
14/9 Chilins (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT
16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT
25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet)
30/9 Emmy ( 26 år första försöket första barnet)PLUSSAT
1/10 lidhu (27 år, fjärde försöket, första barnet) PLUSSAT bim-4
4/10 Junii91 (30 år, tredje försöket, första barnet)
6/10 Beckizen (27 år, tredje försöket, första barnet)
6/10 ChilliChoklad (29 år, femte försöket, första barnet) PLUSSAT BIM-4
8/10 Hurtänktedunu (31 år, andra försöket efter ma, tredje barnet)
9/10 Avokado92 (28 år, andra försöket efter mf, första barnet)
10/10 ollebollen (23 år, första försöket, första barnet)
11/10 Sophiee92 (29 år, andra försöket, första barnet)
12/10 Jenek18 (30 år, andra försöket med första barnet)
12/10 Wave mother (37 år, tredje försöket efter ma, första barnet)
14/10 AllieP (27 år, andra försöket med första barnet)
20/10 slo92 (28 år, tredje försöket, 1a barnet)
21/10 bez (31 år 3:a försöket, 1:a barnet)
27/10 Willow89 (32 år, sjunde försöket med första barnet)
28/10 BounceBambi (28 år, tredje försöket första barnet)
15/10 toughshit (28 år, andra försöket, andra barnet)
31/10 Lövsångerskan1991 (30 år, tredje försöket med första barnet)
2/11 snøflinga (27 år, andra försöket, andra barnet)
8/11 LJM91 (30 år, tredje försöket, första barnet)
?/? Essie0 (30 år, första försöket, första barnet)
?/? Dalarna 91 (30 år, första försöket efter MF med första barnet)