Inlägg från: Anonym (Freedom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Freedom)

Är invandringen en belastning?

Padirac skrev 2021-07-22 23:36:41 följande:
    Menar du att det där du kallar inte friskt är exempel på 'folket som sover'

Du har inte ens läst FRs bok va?
    Politisk extremism är inte friskt, och dina inlägg antyder att du är vänsterextremist.
  • Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-07-22 23:46:28 följande:
    För SDs svans och vurmare liksom för Breivikhögern är allt till vänster om brunt vänsterextremt har jag förstått.
    Med denna logik kallar du mig för vänsterextremist, du verkar ha tappat konceptet totalt.
  • Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-07-23 00:10:23 följande:
    Det finns gott om sympatisörer till riksdagspartier och det finns riksdagsledamöter som pratar om de andra folkvalda som landsförrädare, som driver samma teser om etnisk renhet och hat mot andra som de kallar inte urbefolkning eller inte etniska svenskar.. det skulle gynna alla att förstå vad Breiviks motivation var för mord av och terror mot oskyldiga människor
    Nej Padirac. Det finns de facto inte en enda riksdagsledamot som sympatiserar med Breivik.
  • Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-23 09:06:07 följande:
    Jag har inte din kollektivistiska syn på andra.

Såvitt mig bekant har jag inte påstått att du tillhör någon Breivikhöger - och i och med att jag inte är kollektivist så tar jag inte ansvar för vad någon annan än jag skriver.

Kollektivanslutning får du väl gärna pyssla med om du behagar men det är inget som berör mig.

Hur Breivik och andra terrorister klassas är däremot i allra högsta grad relevant såtillvida att "därar" inte ska straffas - de ska ha vård.

Såvitt mig bekant sitter såväl Akilov som Breivik i fängelse - de är alltså inte "dårar" utan terrorister.
    Du behöver inte ta åt dig av kritik mot saker som andra skrivit.

Breivik är dåre och terrorist på samma gång. Jag delar inte din uppfattning om att massmördare ska slippa straff bara för att de blir klassade som dårar. Det sätter en fruktansvärd press på de som ska utföra klassificeringen om de vet att det avgör om terroristen ska få fängelse eller ej.

• Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-23 09:10:58 följande:
    Nja, de har väl påverkat invandringspolitiken - kanske mer under allianstiden än nu när de är en del av regeringen.

Sossarna är pragmatiker och har lyckats styra upp alliansens en aning omdömeslösa invandringspolitik - iofs då till priset av en del mindre eftergifter till MP i för dem viktiga symbolfrågor.
    S-MP har regerat i 7 år. Det har tagit oss till en situation värre än någonsin.

Man kan inte skylla S-MP-regeringens misslyckande på oppositionen.
  • Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-23 13:51:00 följande:
    Du frågade vilken skada sådana som kristersson åsamkar Sverige.

I sin iver att vinna röster från högerpopulister så triggar han synpunkter som den du ger uttryck för.
    Anonym (XXX) skrev 2021-07-23 13:20:50 följande:

invandringsvänliga är egentligen värre, eftersom Breivik aldrig hade känt att han måste göra det han gjorde, om Norge inte hade haft den galna invandringen. Så INDIREKT är även antalet döda på Utöya invandrarkramarnas ansvar. 

När Kristersson vänder på stenarna i sin iver att locka röster är det mycket som är obehagligt som kryper fram och vädrar morgonluft.
    Kristersson vill vinna röster från de 65% av svenska folket som enligt undersökningar vill minska flyktingmottagandet. Det är en enormt stor grupp som vill det och frågan är dessutom den viktigaste enligt breda väljargrupper.

Inte konstigt att S-märkta skribenter skiter på sig inför vad som är på väg att hända. Allt de har att försvara sig med är en hink brun färg. Ingen jävel bryr sig om era löjliga argument.
  • Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-07-23 15:34:34 följande:
    Det finns riksdagsledamöter som delar grundsyn med Breivik i fråga om hat mot sossarna, invandrarna, mångkultur (eller som SD säger: multikulti) och med prat om och hot mot det de kallar marxister och elit och liberaler. 

Brevikhögern har normalisterats av SD och andra partier hakar på..
    Om du hade rätt skulle det vimla av massmördare bland våra riksdagsledamoter. Men såvitt jag vet har det aldrig hänt att en riksdagsledamot begått ett massmord.

Kan du ens nämna en enda riksdagsledamot som hotat någon annan människa? Och vem är det isåfall som blivit hotad.

Nej du Padirac, du är ute på rejält djupt vatten med dina vansinniga tankar.
  • Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-07-23 16:14:55 följande:
    Nu försöker du blanda bort korten - det var säkert Breiviks personlighetsstörningar som fick honom att agera på sin grudsyn.

Om du tror att alla med viss religion, kultur, politisk feundsyn är kapabla till samma saker så har du helt missat att det är personer som agerar, inte åsikter även om en del åsikter går ut på att agera ett eller annat sätt.

Järnrörsskandalen är väl ett bra exempel på när riksdagsledamöter hotar andra människor.

Återigen, vilken riksdagsledamot har hotat andra människor? Kan du inte svara på det?

Nej jag tror inte att alla med samma religion är kapabla till samma saker. Tror du att himlen är grön?

Breiviks grundsyn är ju att det är okej att begå massmord på oskyldiga för sin personliga övertygelses skull, för det var ju precis det han gjorde. Vem i riksdagen menar du har den uppfattningen?

Du påstår en massa saker, men kan inte redogöra för en enda riksdagsledamot som står för det du påstår.
  • Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-07-23 17:01:24 följande:
    Breivik hotade inte människor - han mördade dem, så vad du far efter med förminskningen att hota människor vet jag inte

Du känner alltså inte till järnrörskandalen?   sv.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4rnr%C3%B6rsskandalen

Breiviks lider av en eller flera personlighetsstörningar smo troligen ligger till grund för hans terrorbrott - i övrigt har Breivik en grundsyn som vilar på extremhöger och nazism...

sv.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4rnr%C3%B6rsskandalen

"Breivik diagnostiserades i inledningsfasen av rättsprocessen med paranoid schizofreni, då Breivik, enligt rapporten, agerade kompulsivt baserat på vanföreställningar och en inbillad tankevärld. Breivik ska bland annat ha anspelat på sig själv som en framtida regent av Norge i samband med en kupp genomförd av en organisation inspirerad av Tempelherreorden. I sin roll som regent ska Breiviks idéer bland annat ha inkluderat att organisera norrmännen i reservat med syftet att genomföra kontrollerad fortplantning.[51] Andra psykiatriker har en annan uppfattning om huruvida Breivik är psykotisk eller schizofren,[52] och den 13 januari 2012, efter omfattande påtryckningar från allmänheten, beordrade Oslo tingsrätt en andra expertpanel att utvärdera Breiviks mentala hälsa.[53] Den 10 april 2012 publicerades den andra psykiatriska utvärderingen, där det konstaterades att Breivik inte var psykotisk under attackerna och att han inte var psykotisk under utvärderingen;[54] snarare ansågs han vara en extrem narcissist.[55]"'

"Breiviks högerextrema[29] och militanta ideologi beskrivs i ett kompendium av texter med titeln 2083 ? A European Declaration of Independence, en text som distribuerades digitalt av Breivik samma dag som attackerna utfördes.[29][30][31] I kompendiet lägger Breivik ut sin världsåskådning, som innehåller stöd för kulturkonservatism, ultranationalismhögerpopulismislamofobi,[32] sionism[33]antifeminism[34][35] och vit nationalism.[36] Kompendiet uttrycker också stöd för paramilitära grupperingar, såsom den serbiska gruppen Skorpionerna.[37] Islam och kulturmarxism ses som fienden, och kompendiet argumenterar mot den våldsamma utbredningen av "Eurabien" och mångkulturalismen, samt för deporteringen av alla muslimer från Europa (vilken kulminerar 2083)[38] för att bevara europeisk kristendom.[29][39][40][41] Breivik skrev att det främsta motivet för hans handlingar den 22 juli var att marknadsföra manifestet.[42] Materialet, som publicerades under pseudonymen Andrew Berwick, omfattar även en dagbok och en biografi. Merparten av den biografiska informationen i dokumentet är obekräftad."

Men lille vän. Du skrev:'Det finns riksdagsledamöter som delar grundsyn med Breivik i fråga om hat mot sossarna, invandrarna, mångkultur (eller som SD säger: multikulti) och med prat om och hot mot det de kallar marxister och elit och liberaler. '

Du påstår alltså att det bland dagens riksdagsledamöter finns personer som hotar  de de kallar marxister. Så nu frågar jag dig för 3:e gången. Vilken nuvarande riksdagsledamot är det som hotar? Och varför polisanmäler du inte hotet. Du har väldigt dåliga svar för att vara så styv i korken.

Dina amatöranalyser av Breivik kan vi lämna därhän då det är uppenbart att hans grundsyn är att det är okej att begå massmord. Du hävdar att riksdagsledamöter delar denna grundsyn, men klarar inte av att namnge någon. Börjar bli en dålig vana Padirac.
  • Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-07-23 17:16:45 följande:
    ... att vara ett hot mot någonting betyder inte att det måste uttalas hot..

Så hatet och hotet mot det de kallar marxister, elit och liberaler finns ju där på samma sätt som demokrati är ett hot mot auktoritära ledare..

Visste inte att det var så svårt att förstå, men jag får uttrycka mig så att också bokstavstroende förstår nästa gång
    Så när du skriver att riksdagsmännen delar grundsyn med Breivik så menar du inte det heller. Haha, när man plockat bort allt som inte betyder något i det du skriver så blir det ju inget kvar.

Svar på tråden Är invandringen en belastning?