Inlägg från: Anonym (Freedom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Freedom)

Är invandringen en belastning?

FDFMGA skrev 2021-07-20 07:50:37 följande:
    Nja, helheten är ju summan av delarna.

Tänk dig ett pussel som betraktas av somliga, en gängkriminell från orten kan känna sig utmanad av vissa bitar och försöker plocka bort dem medan andra anser att bitar av en viss färg inte passar in i pusslet.

Det är de senare som lockats av Kristerssons populistiska klyscha om invandringen som en belastning, något som bland annat märks här på Familjeliv där anonymerna väller in i de politiska trådarna.

För min egen del föredrar jag att lägga pussel där inga bitar saknas, visst pusslet som en metafor för helheten är ju föränderligt över tid, men jag ogillar att gängen av olika sort anser att de ska kunna plocka bort bitar i förtid.

Faktum är att jag kan bli riktigt irriterad om jag lägger ett pussel och upptäcker att en bit saknas och om jag trots att jag söker inte hittar den.

Rör inte mitt pussel - är mitt budskap till de extrema politiska gängen, liksom deras pusselbitsmeningsfränder gängen från orten.
    Problemet med ditt pussel är att vissa bitar är del av en cancersvulst. En del bitar är mer resistenta än andra och det har ingenting med deras färg att göra, hur mycket du än vill tro det.

Cancer-bitarna måste bort innan de infekterar friska bitar. De kan få hålla till i en isoleringscell.

Det viktiga här är att pusselbitens färg är ointressant.

Så länge man jobbar med vettigt folk spelar det ju ingen roll vilken del av världen de kommer ifrån. Vettigt folk kan samarbeta så att alla vinner på det. Men förklara gärna varför du vill ha gängkriminalitet på din egen gata, förstår du inte att det är vad regeringens politik leder till?

Tror du kriminella gäng bryr sig om dina pussel-metaforer? De kommer plocka bort både dig och din hund om du står i vägen för dem. Vill de ha din bil så tar de din bil. Vill de ha ditt barns mobil så rånar de ditt barn. Detta drabbar någon i förorten var dag. Varför förespråkar du den politik som lett oss hit?

• Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-20 11:55:55 följande:
    Jag har inte för vana att betrakta människor som cancersvulster och jag tycker att det är beklagligt att Kristersson flirtar med folk som är en del av just denna historiska tradition.

Man kan ju inte annat konstatera att han plaskar omkring i mörkbrunt vatten i sina försök att nå det där kaklet han brukar prata om.

Mot bakgrund av skriv- och tankeförmågan hos flertalet av dem som lockats till hans simskola så tycks kaklet vara lika avlägset som kacklet är öronbedövande.
    Haha, du tror du löser gängkriminaliteten genom att brunmåla moderaterna.

Var inte orolig. MP har koll på detta.
  • Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-20 13:39:06 följande:
    Nej, det tror jag inte. M lär knappast ha något med lösningen på gängkriminaliteten att göra - de har väl snarare positionerat sig så att de är en del av problemet.

Att komma tillrätta med gängkriminaliteten är ett långsiktigt arbete som måste inkludera de vuxna i samhället och politiken - alltså inget som berör Kristersson.
    Det är inte ofta jag skrattar högt på FL, men detta var faktiskt stor humor.

S-MP-regeringens signal till de gängkriminella är glasklar: regeringen har inga planer på att agera. Lite tomma ord från hängmattan, sen fortsätter våldet öka.

Det är denna regering som tagit oss dit vi nu är. Resultatet är döda barn och polis. Att denna samling avskum skulle ha förmåga att vända utvecklingen är extremt skrattretande.
  • Anonym (Freedom)
    Blueskillen skrev 2021-07-20 14:10:11 följande:
    Frågan var om invandringen var en belastning så varför blandar du ihop korten?
    Det är väl ingen som har ifrågasatt vad kriminalisering betyder för samhället.  
    Men läs då för bövelen Kristerssons hela uttalande så borde du förstå att det avser bl.a kriminaliteten, eftersom han sade just det. Hur svårt kan det vara?
  • Anonym (Freedom)
    Blueskillen skrev 2021-07-20 19:00:00 följande:
    Om du för böveln läser vad TS frågar i denna tråd så ser du klart och tydligt vad frågan är. Vad en liten moderat som slickar röv för att komma till makten säger skiter jag fullständigt i.  
    Eftersom du inte förstått trådstarten föreslår jag att du flyttar till en enklare tråd.
  • Anonym (Freedom)
    Iarwain skrev 2021-07-21 07:28:39 följande:

En annan intressant fråga;

När tycker just du att Invandringen INTE är en belastning?

När den över tid inte belastar transfereringssystemen och ej heller leder till ökad kriminalitet.
  • Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-21 12:17:23 följande:
    Nej, jag tror inte att kristersson ser invandringen som en belastning, men han vill locka röster från sådana som gör det - och det sätt han gör det på blir till en belastning för integrationen.

Jag minns hur en moderat statsminister läxade upp Åkesson som då uppförde sig som en skolgosse som fått en åthutning när Reinfeldt förklarade för honom att det är kontraproduktivt att enbart peka på den belastning människor kan tänkas utgöra.

Nu tillhörde jag inte Reinfeldts beundrarskara men att M blivit ett pajasparti med Ulf Kristersson är ett oomkullrunkeligt faktum.
    Jag skulle säga att med Kristersson har M anpassat sin politik till den verklighet som råder. Reinfeldt hade många goda sidor, men hans invandringspolitik var lika förkastlig som miljöpartiets.
  • Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-21 12:24:41 följande:
    Det var väl synd att du sällan får skratta på FL.

Själv småler jag ofta över de tankeförsök som görs.

Nu senast när jag såg Digestives Youtubeklipp där Löfven framställdes som en zoombie - korrekt såtillvida att längdskillnaden mellan Kristersson och Löfven framstod som betydandeSkrattande
    Det är vanligt bland svagbegåvade mobbare att göra sig lustiga kring en medmänniskas kroppsform.
  • Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-07-21 13:33:19 följande:
    Finns det annat som skiljer dagens samhälle från det samhälle som fanns för 40 år sedan?  Kan du lista tre saker om dagens samhälle i europa och Sverige som helt skiljer sig från 70 eller 80-talet?

Självklart är det inte så enkelt som en del påstår - det är väl bara 'Jimmie med vänner' som tror att allt blir som det var på 40-talet om invandrare, migrarnter, flyktingar kastas ut.

Läs gärna intervjun din expressenartikel länkade till så kanske en eller två kronor faller ned

- fof.se/tidning/2020/3/artikel/brynaskil l en-som-blev-mastare-pa-kriminologi
    Utvecklingen på alla områden har ju gott oerhört mycket framåt. Brottsligheten bland urbefolkningen har t.ex gått ned drastiskt. Antalet döda i trafiken har sjunkit med 80% trots kraftig trafikökning. Massor av nya företag växer. Livskvalitén har gått upp kraftigt. Arbetskraftsinvandringen har hjälpt oss nå dit vi nu är.

Sen har vi problem med ökande grovt vål och kriminalitet, som överhuvudtaget inte passar in i ett civiliserat samhälle.
  • Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-21 14:39:09 följande:
    Du syftar på bilden av Löfven där han gjorts om till en zoombie. Ett mycket vanligt fenomen här på FL - huruvida de som pysslar med den formen av aktivitet ska hamna i ett tänkt belastningsregister över svagbegåvade mobbare eller inte låter jag vara oskrivet.

Om du studerar bilden så kan förhoppningsvis konstatera att ingen petat på Kristersson men att Löfven inte riktigt ser ut som han brukar göra.

Själv noterade jag att längdskillnaden dem emellan åtminstone var korrekt återgiven. Alltid något - som fan sa när han såg ÅmålGlad
    zoobie-länken skulle det aldrig falla mig  in att klicka på. Var och en får nog stå för sina egna inlägg.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?