Inlägg från: Anonym (Freedom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Freedom)

Är invandringen en belastning?

FDFMGA skrev 2021-07-22 15:29:48 följande:
    Idiot - aha, du syftar på mig.

Ja, många inom kverulanthögern har mycket nära till invektiven, men det är ju oftast en konsekvens av att man saknar andra uttrycksmedel. Faktum är att många är helt oförmögna att förstå skillnaden mellan personangrepp och åsiktsangreppSkrattande

Jag blir alltid en smula nöjd när folk bekräftar mina teser.

Så tackSolig

Förövrigt röstar jag inte på någon V-kartell. Jag har inte ens bestämt om jag ska rösta på C eller S - eller kanske rentav på MP som en stödröst.

Men det sistnämnda bär mig emot. Stundtals är MP-åsikterna nästan lika förvirrade som kverulanthögerns.
    Nej jag syftar såklart inte på dig. Hade du varit en idiot så hade du inte förstått vem jag syftade på. Bena ut den om du kan!

En gång hörde jag talas om en idiot som inte begrep att S, V och MP ingår i ett gemensamt politiskt block. Oavsett vilket av dessa man röstar på så får man MPs invandringspolitik på köpet. Hen klagade som en dåre på invandringspolitiken, men fortsatte rösta på de partier som genomförde den. Kan du relatera till det kanske?

• Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-07-22 15:41:57 följande:
    'Det sovande folket' är ju Ökänd!!

Svårt att tro att FR var 27 när han skrev den - det är en tonårings förenklade och nedvärderade syn på människor odlad av Ms ungdomsförbund.. appropå krav på mognad för att rösta så uppfyller bokens syn på männiksor inte någon högre mognad

Själv vill väl FR inte veta av den.. - tror har lyckades med något lika uselt strax efter 30... kommer inte ihåg vad den boken har för titel tyvärr
    Du tänker på 'Det sovande folket'. Boken har definitivt många poänger. Att du inte förstår boken säger mer om dig än författren. Den gör absolut inte anspråk på att värdera människorna som lever i sossesamhället.
  • Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-22 16:36:55 följande:
    Aha, så det var någon annan du kallade idiot.

Ur ett invektivperspektiv förändrar det ingentingSkrattande
    Det finnes ju grader även i helvetet s.a.s. MP har en invandringspolitik som skapar ett inferno av grovt våld. Alla har ett ansvar att hålla MP borta från makten.
  • Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-07-22 19:12:13 följande:
    Förstå och hålla med är ju två olika saker. Det är en juvenil och egenupphöjande och för andra nedvärderande människosyn som FR presenterar, den smickrar honom inte.

Sossehatet från brevikhögern är inte heller smickrande.
    Eftersom du inte förstod första gången så tar jag det igen. "Det sovande folket" beskriver hur den lilla människan blir ett offer för sosseriets bidragssamhälle. För en riktig gråsosse kan detta vara svårt att ta in och därmed drar man felaktig slutsats, som du gjorde.

Inte var dag man blir kallad massmördare (Breivikhöger). Ska du inte kalla mig nazist och pedofil när du ändå är i gång :)

Ta och sansa dig.

Ha en trevlig kväll!
  • Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-07-22 22:21:33 följande:
    Det är väl också en del av fördomarna som odlas om 'de andra' - oavsett det är sossar eller ett samhälle med tillgång till välfärdstjänster eller människor från andra delar av världen. Det berättar väl mest om den egna navelskådningen FR fick på pränt.
    Återigen, det är inget som helst fel på människorna som FR återger. De är bara offer för ett extremt sosseri. Att beskyller offret säger egentligen mer om sig.
  • Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-07-22 22:08:19 följande:
    Om jag inte missminner mig så sa Breivik att han var bekännande nazist.

Att han också spred (samma) stories (som SD) om multikultur, etnisk renhet och hatet mot både demokrati och sossar är någonting som beskriver Breivikhögern och hur normaliserat rasism och anti-demokratiska tankar blivit..
    Du lyssnar uppenbart mer på Breivik än vad som kan anses normalt. Varför i hela friden skulle någon lyssna på en sådan dåre.

Det är svårt att bemöta dina dumheter utan att sjunka till din nivå. Du kanske ska fundera över om ditt hat mot sd är friskt. Det du skriver om dem är till ganska stora delar ren lögn.

• Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-22 22:40:40 följande:
    Nja, MP:s roll i sammanhanget varför integrationen har fungerat så pass illa i Sverige är nästan försumbar vid en jämförelse med de nyliberala idéerna om invandring som en metod att rasera välfärdssystemen.

Jag föredrar naiva amatörer alla dagar i veckan framför bokstavstroende dogmatiker.

Ayn Rand och Ayn Rand-epigoner lämoar sig bäst som läsning på torrdasset på landet - under förutsättning att deras tankar stannar där och inte omsätts i praktiken.
    Försumbar säger du...

Senaste 11 åren är det i MP som styrt invandringspolitiken. Men det är övriga partier som låtit det ske. Ansvarslöst in absurdum skulle jag säga.
  • Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-22 22:49:20 följande:
    Tydligen gör norska säpo bedömningen att högerextremistisk terrorism är ett lika stort hot som islamistisk terrorism.

Jag läste förresten tidigare i dag att 80 procent av norrmännen klassar Breivik som en högerextremistisk terrorist medan 20 procent anser honom bara vara en dåre.

Urskuldandet av högerextremistisk terrorism med att det handlar om mentalt förvirrade personer är ett i sig intressant fenomen.
    Mig kan det kvitta hur han klassas, han har gjort det han gjort. Men visst, om jag skulle svara så var ju detta en solklar terror-handling.

En sak har du fått om bakfoten. Det faktum att Breivik är en dåre är inget som helst urskuldrande. Det torde vara omöjligt att mörda oskyldiga om man inte är en dåre.

Men det måste ju vara nåt fel på er vänstermänniskor som hittar på en massa hemska saker om "andra". Tycker man inte som ni så anklagas man för att vara "Breivikhöger". Ni kan inte vara helt friska som skriver så.

• Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-07-22 23:18:50 följande:
    Ja, mycket av dyngan SD sprider är lögner i meningen osannt och propaganda. Mycket är att beskriva som Breivikhögerism.

Tyvärr är en del av detta normaliserat i debatten, på Flashback är det väl inte bara normaliserar utan norm , här på familjeliv försöker SDs svans och vurmare normalisera det och inom politiken är det nu M och KD bland de etablerade partierna som normaliserar Breivikhögerns shantande om 'de andra'
    Välkommen till verkligheten Padirac. Alla partier sprider osanning och propaganda. Det har vi lärt oss leva med.

Men det finns inga riksdagspartier som sympatiserar med Breivik. Du befinner dig på en lägre nivå än Donald Trump när du påstår det. Pinsamt.

• Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-07-22 23:32:23 följande:
    Svenska SÄPO gör samma bedömning om lika risk för islamistisk som högerextrem terrorism/attentat i Sverige.
    Det intressanta är väl att våldet/terrorismen med nära 100% säkerhet kommer att ha koppling till extremism på ena eller andra sidan. Men det är klart, när man som du befinner sig långt ut på den ena kanten blir det viktigt att peka finger mot den andra kanten.

Jag som tycker lika illa om båda extremistgrupperna finner det makalöst att man ens ska göra skillnad på dem. Det är ju i princip exakt samma pack som gör samma sak, men av anledningar som de uppfattar som olika.

Svar på tråden Är invandringen en belastning?