Är invandringen en belastning?
Men det är ju enklast att bedöma andra utifrån sina egna förmågor kanske?
Det finns ingenting som motsäger att invadringspolitiken - eller invandring eller invandrare som du om vartannat använder som begrepp - har olika effekt på lång sikt, på medellång sikt, eller på kort sikt i kombination med olika samhälleliga förutsättningar,
Det är också viktigt för diskussionen att tydliggöra de olika delarna av deproblem som finns och att använda samhällsvetenskapliga udnerlag i diskussionen och att i dikussionen för fram fakta.
Vlken utbilning har de som kommer, hur mång har de olika utbildningsnivåerna, vilka är det som dras in i brottslighet, vilka mekanismer i samhället är det som är grogrund för brottslighet,
Ingenting av det här är okänt, det är som sagt inte heller okänt att den som pekar på att det inte är så enkelt som alternativhögern, skrikhögern och SDs vurmare vill påstå blir kllad godhetsknarkare på samma sätt som skolgårdsmobbare ger sig på de som inte delar deras grunda männiksosyn, grunda människokännedom och inskränkta värderingar
Jag skrev att:
det är knappast särskilt humanitärt att välja att bara hjälpa några få personer, företrädesvis unga friska män, medan vi har valt att t ex inte hjälpa väldigt många kvinnor och barn.
Om man ser till humanitära skäl så hade vi med ett bättre upplägg kunnat hjälpa väldigt många fler till antalet och framförallt kunnat hjälpa många som har väldigt mycket större hjälpbehov.
De som vi nu har valt att hjälpa är endast personer som har haft förmåga att betala för och genomföra den långa och dyra resan till Sverige.
De som har dessa ekonomiska möjligheter, och har förmåga att genomföra denna långa resa, som påfallande ofta är unga friska män, dessa personer är ju knappast ur humanitärt perspektiv de individer som i verkligheten har störst hjälpbehov.
Trots att du valde att citera mitt inlägg och trots att du radade upp många ord så kan jag tyvärr inte se hur du reagerade på det jag skrev i mitt inlägg. Ur ditt eget humanistiska perspektiv, hur reagerar du tydligt och direkt på just det jag skrev?