Inlägg från: Anonym (Krig i Danmark och Polen?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Krig i Danmark och Polen?)

Är invandringen en belastning?

Ja, invandringen är en belastning.

Att invandringen är en belastning erkänns numera öppet och framgår tydligt bl a i regeringens budget.

Att invandringen är en belastning erkänner idag samtliga riksdagspartier som har någon position av betydelse, 
    nästan alla riksdagens politiker av någon betydelse erkänner det, och t o m BRÅ erkänner det nu för tiden.

Att du vissa fortfarande lyckas inbilla sig själva något annat får stå för dem, du ligger väl bara 3-5 år efter med att öppna ögonen och med att sluta att dölja och förneka sanningen.

Det blir riktigt pinsamt för vissa extrema högljudda i tråden som försöker inbilla andra att de som nu har upptäckt och insett sanningen borde sluta ögonen igen och gå tillbaka till att dölja och förneka sanningen,
    när det egentligen är den extrema själv som ligger flera år efter sina kompisar som åtminstone börjar komma till någon liten insikt.

I dag går det inte längre att förneka och i dag hjälper inga dimridåer, det är ändå tydligt att invandringen är en belastning.

De extrema högljuddas försök att lägga ut dimridåer, att dölja och förneka sanningen, är minst lika allvarligt och en minst lika stor illgärning mot medmänniskor som det vissa försöker kalla för rasism.
    Att fortfarande ständigt försöka vifta med rasist-kortet visar också att vissa ligger minst 3-5 år efter i utvecklingen.

Det jag pratar om är något helt annat än rasism.

Jag är tydlig med att jag pratar inte om människorna, inte om gruppen invandrare, jag generaliserar inte om individerna.
    Ansvaret för denna fruktansvärda belastning kan inte läggas främst på individerna, på invandrarna, utan ansvaret ligger främst på Sveriges så totalt misslyckade invandringspolitik.

Ja, det är mycket tydligt att invandringen är en stor belastning.

I dag går det inte längre att förneka och i dag hjälper inga dimridåer, det är ändå tydligt att invandringen är en belastning.

Det är en minskande skara som fortfarande år 2023 försöker lägga ut dimridåer. Men att ens försöka dölja och förneka sanningen är minst lika allvarligt, och en minst lika stor illgärning mot medmänniskor, som det vissa försöker kalla för rasism.
    Att fortfarande ständigt försöka vifta med rasist-kortet visar också att vissa extremt högljudda individer ligger minst 3-5 år efter i utvecklingen.

Jag är tydlig med att jag inte pratar om människorna, inte om gruppen invandrare, jag generaliserar inte om individerna.
    Ansvaret för denna fruktansvärda belastning och våra svåra samhällsproblem kan inte läggas främst på individerna, på invandrarna, utan ansvaret ligger främst på Sveriges så totalt misslyckade invandringspolitik.

Ett misslyckande som pågått i mer än 25 år men vars fruktansvärda konsekvenser har blivit så uppenbara under senare tid.
    De försök som nu äntligen görs är en stor förändring i invandringspolitiken, men de kommer tyvärr alldeles för sent och de är inte på långa vägar tillräckligt kraftfulla.

Men självfallet är det en stor fördel och en mycket stor förändring att etablerade partier och de allra flesta etablerade politiker äntligen är överens om att problemen finns och är mycket stora.
    Äntligen är man överens om att någonting måste göras för att försöka komma till rätta med våra samhällsproblem och den stora belastningen som invandringen har kommit att bli. 

Sverige har idag mycket högre belastning och mycket större samhällsproblem p g a invandringen än våra nordiska grannländer och i jämförelse med alla jämförbara länder.
    Självfallet är den största orsaken vår förda invandringspolitik som skiljer oss från de andra jämförbara länderna.

Det kommer ta mycket lång tid (sannolikt 25 år till?) att komma till rätta med den fruktansvärda belastningen och med de allra allvarligaste problemen vi har dragit på oss.
    Risken är väl överhängande att vi aldrig kommer till rätta med problemen.

Jag gör ett försök respektera TS, trådstarten och ämnet, till skillnad mot vissa högljudda i tråden som endast och ständigt försöker flytta fokus bort från ämnet.

Ja, det är mycket tydligt att invandringen är en stor belastning.

I dag går det inte längre att förneka och i dag hjälper inga dimridåer, det är ändå tydligt att invandringen är en mycket svår och stor belastning.

Det är en minskande skara som fortfarande år 2023 fortfarande försöker lägga ut dimridåer.
    Men att ens ägna sig åt att försöka dölja och förneka sanningen är minst lika allvarligt, och en minst lika stor illgärning mot medmänniskor, som det vissa försöker kalla för rasism.
    Att vissa fortfarande försöker vifta med rasist-kortet visar också att dessa extremt högljudda individer ligger minst 3-5 år efter i utvecklingen.

Jag är tydlig med att jag inte pratar om människorna, inte om gruppen invandrare, jag generaliserar inte om individerna.
    Ansvaret för denna fruktansvärda belastning och våra svåra samhällsproblem kan inte läggas främst på individerna, på invandrarna, utan ansvaret ligger främst på Sveriges under så många år totalt misslyckade invandringspolitik.

Sveriges katastrofala och totalt misslyckade invandringspolitik har tillåtits pågå i mer än 25 år men vars fruktansvärda konsekvenser har blivit så uppenbara under senare tid.
    De försök som nu äntligen görs är en stor förändring i invandringspolitiken, men de kommer tyvärr alldeles för sent och de är inte på långa vägar tillräckligt kraftfulla.

Men givetvis är det ändå bra och en mycket stor förändring att etablerade partier och de allra flesta etablerade politiker äntligen är överens om att problemen finns och är mycket stora.
    Äntligen är man överens om att någonting måste göras för att försöka komma till rätta med våra samhällsproblem och den stora belastningen som invandringen har kommit att bli.

Sverige har idag mycket högre belastning och mycket större samhällsproblem p g a invandringen än våra nordiska grannländer och i jämförelse med alla jämförbara länder.
    Självfallet är den största orsaken vår förda invandringspolitik som skiljer oss från de andra jämförbara länderna.

Det kommer ta mycket lång tid (sannolikt 25 år till?) att komma till rätta med den fruktansvärda belastningen och med de allra allvarligaste problemen vi har dragit på oss.
    Men risken är väl tyvärr överhängande att vi aldrig någonsin kommer till rätta med problemen.

Ja, invandringen är en extremt stor belastning.

Invandringspolitiken har bl a medfört att omfattningen av välfärdsbrotten har fått en enorm utveckling och innebär ofattbart stora kostnader för Sveriges kommuner och vår skattebetalande andel av innevånarna.

Enligt SKR uppgick kostnaderna redan 2019 till ofattbara 18 miljarder kronor årligen.
    Varje år handlar det alltså om 18 tusen miljoner kronor! (SOU 2019:59).

Och självfallet kostar det ännu mycket mera nu fem år senare när invandringspolitiken har tillåtit samhällsproblemen har fortsatt öka i accelererande takt.
    Det kan nog vara sannolikt att välfärdsbrotten nu efter fem år uppgår till omkring 30 miljarder kronor årligen?

Om invandringspolitiken hade varit en annan så hade massor av pengar funnits för att finansiera den välfärd som en gång fanns i Sverige och som var avsedd för de Svenska innevånarna.

Jämför 18 (eller 30) miljarder kronor till välfärdsbrott med att politiken nu tjafsar väldeliga om 7 miljarder i ökade anslag till kommunerna.

De extrema högljudda, de som ständigt försöker förneka, dölja och lägga ut dimridåer, brukar i dessa sammanhang försöka inbilla sig själva och andra att jag och vi som uppmärksammar Sveriges samhällsproblem och invandringspolitiken hittar på detta själva. De älskar att dra rasistkortet och kalla mig och andra för SD:are.

Men det är ju inte jag utan Sveriges demokratiskt valda Statsminister som säger:

?Jag kan inte nog betona hur allvarlig situationen är. Sverige har aldrig sett något liknande förut.
    Inget annat land i Europa ser något liknande just nu?.

?Det är en oansvarig invandringspolitik och ett misslyckat integrationsarbete som har fört oss hit?. ??parallellsamhällen göder de kriminella gängen?, säger statsminister Kristersson.

Också Sveriges justitieminister Strömmer pekar ut brister i integrationen och migrationen som roten till problemen med gängen, och att det troligen blir ?värre innan det kan bli bättre?.

Oansvarig invandringspolitik och parallellsamhällen har nu lett fram till att Sverige behöver kalla in militär.

Men de extrema högljudda menar ofta att dessa har fel, att man inte ska lyssna på den av folket demokratiskt valda statsministern, för han är ju bara en moderatjävel.

Men då ska de extrema högljudda också beakta att Socialdemokraterna stödjer Moderaterna i detta. S har framfört krav på att Svensk militär ska bevaka t ex regeringsbyggnader för att polisen ska kunna fokusera på gängkriminaliteten.

När man beaktar roten till det onda, alltså den oansvariga invandringspolitiken, så ska man minnas att det var Socialdemokraterna som styrde Sverige mellan bl a 2014 och 2022.

De extrema högljudda, de som ständigt försöker dölja och förneka sanningen, bör också beakta att den Svenska Polisen beskriver den exploderande och knarkrelaterade våldsvågen som det ?allvarligaste inhemska säkerhetsläget sedan andra världskriget?.

Även i Daily Mail utmålas Sverige som ?vilda västern?.
    The Wall Street Journal har försökt beskriva hur det sedan gammalt ?fredliga Sverige? i stället har förvandlats till ?Europas huvudstad för vapenbrott?

Ardavan Khoshnood, kriminolog, säger att andra kriminologer har tittat på detta och sett att av alla länder i världen som inte befinner sig i krig så är Mexiko det enda landet som har fler sprängningar än Sverige.

Svaret på TS fråga är ja.
    Ja, invandringen är en stor belastning.
    Inte ens de extrema högljudda kan förneka detta.

KillBill skrev 2023-11-16 06:53:34 följande:
    De svenska högerpartierna  har lagt grunden för att välfärdsbrotten har ökat. Detta har skett genom de har gett Sverige världens mest liberala arbetskraftsinvandring samtidigt som man har minskat kontrollen av svenska företag (exempelvis genom att slopa kravet på revisor).  Det är många som har skott sig på kalaset när kontrollen minskade. Bl.a. denna SD topp som slussade 44 miljoner kronor till ett skatteparadis..

Och där kom SD-argumentet, som på beställning!

Det måste vara en mycket säregen kärleksrelation du har till SD eftersom du ägnar så extremt stor uppmärksamhet åt dem.
    Eller ingår du i någon hemlig PR-kampanj som du bedriver för deras räkning när du ständigt och alltid tar upp SD?

Vet du KillBill hur mycket 18 miljarder kronor är?
    Du väljer själv att ta upp ett exempel på 44 miljoner kronor.
    Klarar du ens att greppa skillnaden och relationen mellan 44 miljoner och 18 (30) MILJARDER???

Självfallet är det fel och dåligt det exemplet du tar upp (om det stämmer och om det inte följer lagen?).
    Men det är ett extremt litet fel jämfört med fel på 18 miljarder.

Varför väljer du att inte ta upp det extremt mycket större problemet med 18 MILJARDER?
    Varför väljer du gång på gång att försöka flytta fokus från de stora problemen? Varför väljer du att försöka lägga ut dina dimridåer för att dölja och förneka roten till det onda och de ofantligt stora problemen?

KillBill skrev 2023-11-16 06:53:34 följande:
    De svenska högerpartierna  har lagt grunden för att välfärdsbrotten har ökat. Detta har skett genom de har gett Sverige världens mest liberala arbetskraftsinvandring samtidigt som man har minskat kontrollen av svenska företag (exempelvis genom att slopa kravet på revisor).  Det är många som har skott sig på kalaset när kontrollen minskade. Bl.a. denna SD topp som slussade 44 miljoner kronor till ett skatteparadis..

Oansvarig invandringspolitik och parallellsamhällen har nu lett fram till att Sverige behöver kalla in militär.

Till slut, efter alla dessa år, har alla etablerade partier nu börjat förstå vad problemen med den oansvariga invandringspolitiken har lett fram till för Sverige.

Men du KillBill verkar vara en av de extrema få som fortfarande strävar efter att försöka dölja och förneka roten till det onda.
    Du är nog ensam om att lyckas inbilla dig själv att Sveriges samhällsproblem skulle bero på SD.
    Men det är häpnadsväckande vilka trick du tar till för att uppfylla ditt märkliga begär att alltid ta alla chanser att få framhålla SD.

Till och med Socialdemokraterna har äntligen förstått och stödjer numera Moderaterna (!!!) när det gäller att kalla in militär för att komma till rätta med roten till det onda, alltså den onda roten som S själva har det största ansvar för.
    S har t ex framfört krav på att Svensk militär ska sköta bevakning så att polisen ska kunna fokusera på gängkriminaliteten.

Men även detta faktum försöker du KillBill dölja och förneka genom att lägga ut dina älskade SD-dimmor.

KillBill skrev 2023-11-16 09:44:57 följande:
    Vad förvånande. Du tycker alltså att det är jobbigt när man lyfter fram att en SD politiker ägnar sig åt ekumenisk brottslighet för att och undanhålla pengar som är tänkta att användas för det gemensamma tex vår välfärd..

Om du menar vad du säger, varför väljer du då att INTE ta upp det extremt mycket större problemet med 18 MILJARDER när du pratar om pengar avsedda för välfärden?

Självfallet är det fel och dåligt det exemplet du tar upp (om det stämmer och om det inte följer lagen?).
    Men det är ett extremt litet fel jämfört med fel på 18 miljarder. Klarar du inte att greppa skillnaden?

Varför väljer du gång på gång att försöka flytta fokus från de stora problemen?

Varför väljer du att försöka lägga ut dina älskade SD-dimmor för att dölja och förneka roten till det onda och de ofantligt stora problemen?

För mig är det aldrig det minsta jobbigt jobbigt att ta upp de stora problemen, jag har inget behov av att lägga ut dimmor, försöka dölja och förneka roten till det onda. Det är uppenbart att det är du som har det jobbigt när någon resonerar om roten till det onda och Sveriges extremt stora problem.

För mig är det aldrig jobbigt att kritisera någon enda politiker, något enda politiskt parti, oavsett partifärg. Alla som under åren har lärt känna mig, som har läst mina inlägg, vet att jag inte drar mig för att kritisera vem som helst som jag anser förtjänar kritik, t ex såväl V-kommunister som SD-are

Missade du att jag nyss valde att positivt framhålla Socialdemokraterna?

Ingen har missat att jag t ex kritiserar både nazismen och kommunismen.
    Men du är helt ute och cyklar eftersom ingen har någonsin sett dig KillBill resonera om och erkänna att kommunismen har mördat och förföljt många miljoner fler människor än nazismen. Du tycker alltså att detta faktum är jobbigt för dig.

Jag gör återigen ett försök respektera TS, trådstarten och ämnet,
    till skillnad mot vissa högljudda i tråden som endast och ständigt försöker flytta fokus bort från ämnet.

Vi övriga i tråden kanske ska fundera på om vi ska låta oss luras in  i att delta i de högljuddas försök att alltid flytta fokus?

Till ämnet:

Ja, det är mycket tydligt att invandringen är en stor belastning. Detta är visat i mina inlägg och i andra medlemmars inlägg,
    i väldigt många inlägg i tråden.

Om vi håller oss till ämnet och respekterar trådstarten så är det mycket tydligt att ingen enda i tråden har lyckats visa att invandringen inte skulle vara en belastning.

Ingen enda har någonsin en enda gång lyckats visa att invandringen inte skulle vara en belastning.

OBS: Jag använder här ordet invandringen bara för att respektera trådstarten.
    Men jag avser alltid invandringspolitiken.

Svar på tråden Är invandringen en belastning?