Är invandringen en belastning?
Ja, invandringen är en belastning.
Att invandringen är en belastning erkänns numera öppet och framgår tydligt bl a i regeringens budget.
Att invandringen är en belastning erkänner idag samtliga riksdagspartier som har någon position av betydelse,
nästan alla riksdagens politiker av någon betydelse erkänner det, och t o m BRÅ erkänner det nu för tiden.
Att du vissa fortfarande lyckas inbilla sig själva något annat får stå för dem, du ligger väl bara 3-5 år efter med att öppna ögonen och med att sluta att dölja och förneka sanningen.
Det blir riktigt pinsamt för vissa extrema högljudda i tråden som försöker inbilla andra att de som nu har upptäckt och insett sanningen borde sluta ögonen igen och gå tillbaka till att dölja och förneka sanningen,
när det egentligen är den extrema själv som ligger flera år efter sina kompisar som åtminstone börjar komma till någon liten insikt.
I dag går det inte längre att förneka och i dag hjälper inga dimridåer, det är ändå tydligt att invandringen är en belastning.
De extrema högljuddas försök att lägga ut dimridåer, att dölja och förneka sanningen, är minst lika allvarligt och en minst lika stor illgärning mot medmänniskor som det vissa försöker kalla för rasism.
Att fortfarande ständigt försöka vifta med rasist-kortet visar också att vissa ligger minst 3-5 år efter i utvecklingen.
Det jag pratar om är något helt annat än rasism.
Jag är tydlig med att jag pratar inte om människorna, inte om gruppen invandrare, jag generaliserar inte om individerna.
Ansvaret för denna fruktansvärda belastning kan inte läggas främst på individerna, på invandrarna, utan ansvaret ligger främst på Sveriges så totalt misslyckade invandringspolitik.