Inlägg från: Anonym (Krig i Danmark och Polen?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Krig i Danmark och Polen?)

Är invandringen en belastning?

TvillingmammaVästgöte skrev 2023-11-22 14:52:15 följande:

Jag skulle vilja säga att invandringen är mer än en belastning. Den är systemhotande. 

I Västsverige läste jag igår, styr just nu 77 kriminella gäng, många av dem klanbaserade,  alla är dominerade av invandrare. Invandrarkriminella infiltrerar just nu överallt inom våra myndigheterkommunen, riksdagen,  till och med vårdcentraler ägs av invandrarkriminiella.

Invandrarkriminella begår välfärdbrott och lurar det allmänna på hundratals miljoner i olika upplägg med allt från personlig assistans till andra bedrägerier. Bedrägerier mot gamla och naiva pensionärer. 

Kriminella invandrare mördar, utpressarna, korrumperar.
    Man förstör demokratin.

Visst finns det Invandrare som bidrar, men vi måste sluta vara naiva annars kommer vårt land snart vara förstört. 

Tack för ett bra inlägg.

Tyvärr så är vårt land i många stycken redan förstört.

Det vi nu tvingas ägna oss åt är att försöka reparera det som blivit förstört och försöka i möjligaste mån bromsa den fortsatta förstörelsen, som utan tvekan är pågående.

Sveriges justitieminister har sagt att vi måste räkna med att det kommer bli ännu värre innan det blir bättre.
    Ingen annan etablerad politiker, oavsett partifärg, har framfört någon avvikande uppfattning från detta uttalande.
    Detta är en total omsvängning bland politiker.
    Äntligen har man fattat. Och äntligen har man förstått att de inte längre bara kan fortsätta ägna sig åt att bara försök att dölja och förneka problemen.
    Att dölja och förneka löser inga problem.

Sverige har gått från att vara ett föredöme till att i många stycken anses vara det tydliga skräckexemplet.
    Vi är numera tyvärr sämst och värst i klassen i flera avseenden.

Sveriges förvandling från föredöme till skräckexempel förklaras av den totalt misslyckade invandringspolitiken,
    vilket är det som skiljer oss från andra jämförbara länder.
    Anonym (Importerad) skrev 2023-11-22 15:46:46 följande:
    Jag håller med dig i mycket.
    För mig är det också uppenbart att det främst är den helt misslyckade politiken som bär det största ansvaret, inte enskilda invandrare.

Sen har vi de kriminella. Ett fåtal som förstör för majoriteten av oss invandrare. För ser man till hur många invandrare det finns i Sverige så är de kriminella ett fåtal.
    Jag håller inte med dig om att de kriminella invandrarna bara är ett fåtal.
    Omfattningen av kriminaliteten har kommit att bli så fruktansvärt stor så man kan inte förklara det med att det bara skulle vara ett fåtal. I så fall ligger det närmare att det är ett generellt problem bland många invandrare.

Jag önskar av hela mitt hjärta att man kunde göra något en gång för alla för att få slut på gäng.
    Jag håller med till viss del.
    Men vi måste också våga erkänna att väldigt mycket av samhällsproblemen handlar i hög utsträckning om klaner.
    I vårt nya Sverige är det i dag jättestora problem med klansamhällen.
    Men tyvärr saknar nästan alla Svenskar, och i princip alla Svenska politiker, all kunskap och förståelse för vilka enorma problem klansamhällen egentligen innebär.

de svenska rikemansungarna bidrar rätt mycket till att gängen finns. Tillgång och efterfrågan styr. 
    Här kan jag inte hålla med. Finns några fakta för detta påstående? Jag har sökt fakta om detta men aldrig lyckats finna några fakta.

Är det belagt med några fakta att det skulle vara rika människor som står för huvuddelen av efterfrågan och bruk av narkotika?
    Jag tror att detta är en myt inspirerad av vänster-krafter och som sprids genom traditionell propaganda av vänster-journalister. Det är min uppfattning till dess någon har lagt fram fakta och/eller vetenskapliga belägg för annat.

Självfallet är det fel att s k rikemansungar knarkar och ger pengar till kriminella.
    Men rimligen måste det väl vara en mindre del av all denna stora mängd narkotika, att det är en mindre del som köps och används av s k rikemansungar?

Jag hörde från en av mina kollegors söner för några år sedan att det är "enklare" att ta med lite kokain till en fest än en flaska vin!
    Tillgången på narkotika är större än någonsin,
    och den stora tillgången har dessutom gjort att det blivit billigt att knarka,
    detta gör självfallet att problemet växer. Lågt pris gör att bruket ökar, och det gör att det blir vanligare att knarka.

Och även denna stora förändring i det Svenska samhället beror i väldigt hög utsträckning på invandringen med den totalt misslyckade invandringspolitiken.
    Sug på den karamellen!
    Anonym (Johan) skrev 2023-12-03 09:45:27 följande:

Ok så mängden skatt man betalar är alltså avhängigt om man är en anständig medborgare eller ej? Då är alltså en höginkomsttagare mer änständig än en låginkomsttagare. Då vet vi din åsikt.

Det enda rimliga och rättvisa är platt skatt. Progressiv beskattning är djupt orättvist på alla sätt.

Det finns ingen naturlag som kan bekräfta om invandring är en kostnad eller en vinst. Det är en vinst om de som invandra har högt humankapital. Har de lågt humankapital är det en kostnad. En högutbildad språkkunnig kommer kunna bidra direkt. En 40 årig analfabet som inte pratar engelska kommer sannolikt få mycket svårt att bidra. 

I länder där invandringen är en tillgång så tillämpar man selektering. Ta tex Kanada, de tar in rätt mycket kvotflyktingar men ser till att alltid ta in en överandel högutbildade också. När de selekterar kvotflyktingar nobbar de ensamkommande män och fokuserar på kvinnor och barn.

Har man ett välfärdssamhälle utan någon motprestation och ger alla som kommer fri sjukvård, pension osv trots att man aldrig jobbat, och inte har någon selektering eller någon reglering av volymerna som kommer så kommer det leda till enorm migration från världens fattigaste länder med lågt humankapital. Kostnaden blir enorm och gängkrig etc kommer bli en realitet.

Att Sverige haft den, helt i särklass, största invandringen per capita i västvärlden har skapat parallella samhällen med gängkrig och enorm segregation. Det är en oundviklig konsekvens av den invandringspolitik Sverige fört

Äntligen ett inlägg som har anknytning till trådstarten,
    äntligen en medlem som sällar sig till minoriteten som håller sig till ämnet.

Stort tack!
    Padirac skrev 2023-12-11 17:07:00 följande:
    Har du några siffror som backar upp ditt påstående - eller är det tyckande?
    Regeringens budget backar upp siffrorna att invandringen är en stor belastning.
    Såväl denna regeringens budget som den förra S-regeringens budget backar upp siffrorna att invandringen är en belastning.

Oppositions-partiers olika s k skuggbudgetar backar också upp siffrorna, åtminstone i huvuddragen.

Jag är rätt så övertygad att du Padirac känner till att siffrorna backas upp av dessa budgetar, eller hur?

Att du vill försöka flytta fokus till något som ligger långt bort i en utopisk framtid är en annan sak.
    Har DU några siffror som backar upp din utopiska framtidsbild?

Wiktionary förklarar Padiracs framtidsbild:

utopi

1.      /närmast orealistiskt/ idealt /framtida/ scenario eller samhälle; framtidsdröm; inbillad lycksalighet, overkställbar framtidsplan

Användning: Utopi betyder i grund och botten ett idealsamhälle, där allt är perfekt, och inga problem existerar, men används också ofta i betydelsen "något ouppnåeligt positivt".

Alltså lämpligt att använda av sådana som ständigt försöker förneka och dölja sanningen gällande Sveriges samhällsproblem. 
    Även om sådana numera utgör en liten och krympande skara, det är allt färre som fortfarande är naiva, så finns det fortfarande några få som fortfarande lever kvar i den gamla propagandan, den propaganda som tidigera så ivrigt förespråkades av de naiva.

Padirac skrev 2023-12-12 17:28:47 följande:

Invandringens ekonomiska effekter kan och ska inte räknas på enskilda år eller enskilda mandatperioder eller ens enskilda generationer.  Samhällsekonomiska kalkyler görs över generationer. 

Självfallet kan du försöka inbilla dig själv att just du är den enda lysande stjärnan på denna planeten som begriper samhällsekonomi bättre än alla andra, och att du skulle begripa det mycket bättre än de korkade ekonomer som gör Sveriges regerings budget.

Jag liksom de flesta hade nog räknat det som självklart att Sverige och den Svenska regeringen (oavsett vilken partifärg regeringen för tillfället har) gör en samhällsekonomisk budget.

Men om du anser att detta är fel så måste du genast upplysa regeringen och Sveriges riksdag om deras idiotiska fel.
    F ö behöver ju alla världens samhällsekonomer upplysas om hur svagbegåvade de är i jämförelse med dig som verkligen förstår detta med samhällsekonomi.
    Upplys dem, med hjälp av din fantastiskt överlägsna klokskap, att de begriper ingenting men att du kan hjälpa dem förstå att deras budgetar och kalkyler givetvis måste göras över generationer.

Padirac, nästa års Nobelpris i ekonomi är ditt!
    Men det visste du väl redan innan någon annan klarade av att förstå det...

Notera då att du också sågar de ekonomer som gjorde förra S-regeringens budget, och deras senaste s k skuggbudget, trots att du i alla andra sammanhang försöker inbilla både dig själv och andra att en S-regering inte har några fel.

Invandringen är en stor och allvarlig belastning, såväl ekonomiskt som när det gäller de fruktansvärda samhällsproblemen vi dragit på oss i Sverige. På kort sikt och på lång sikt. På precis alla sikter som går att föreställa sig.

Våra nordiska grannländer, och alla andra jämförbara länder, har haft mycket mindre invandring än Sverige och de har inte heller samma belastning.

Menar du på fullt allvar att du är så gränslöst naiv att du lyckas inbilla dig själv att alla dessa andra jämförbara länder p g a mindre invandring ska komma att få SÄMRE ekonomi än Sverige på grund av detta?
    Hur många generationer ska du försöka inbilla oss andra att man behöver räkna på för att förstå detta?

Du efterlyste siffror.
    Presentera nu dina siffror som du anser skulle stödja ditt tyckande.

utopi

1.      /närmast orealistiskt/ idealt /framtida/ scenario eller samhälle; 

framtidsdröm; inbillad lycksalighet, overkställbar framtidsplan

Padirac skrev 2023-12-12 17:30:12 följande:
    Det verkar som att etablerad samhällsvetenskaplig och samhällsekonomisk vetenskap och kunskap är en utopi för en grupp av befolkningen.
    Nej, tvärtom.

Har du redan glömt att den förra Socialakrobaten Svetsar-steffe offentligt erkände att vi har varit naiva?
    Och vi såg det inte komma?

Stora delar av befolkningen kunde tidigare förledas till att vara naiva men de allra flesta har nu bytt fot och de allra flesta har kommit till insikt, åtminstone till någon grad av insikt.
    Alla etablerade riksdagspartier har numera kommit till insikt och bytt fot och de allra flesta enskilda riksdagspolitiker har bytt fot och har kommit till insikt, även om vissa vill glida undan och fortfarande inte vill kännas vid att deras parti har bytt fot.
    Självfallet är det inte PK i alla led att erkänna att man har bytt fot.

Du är numera nästan ensam kvar, eller tillhör åtminstone en extremt liten grupp av befolkningen, som fortfarande är så naiv att du alltjämt försöker dölja och förneka sanningen.

Du är numera nästan ensam kvar att fortsätta sträva efter att vara naiv nog för att försöka tro på en utopi. 

Det tog verkligen tid innan de naiva skulle våga vakna.

Socialdemokraterna släpper sin rapport om misslyckad invandringspolitik: ?Djupt självkritisk? 

Socialdemokraterna : Intern rapport : den 27 november 2023

Rapportförfattare Lawen Redar (S)

Socialdemokraterna har under årtionden misslyckats med invandringspolitiken.

? Jag tycker vi ska vara djupt självkritiska. Jag är kritisk både mot mig själv och mitt eget parti.

En anledning till att S under så lång tid har valt att inte säga sanningen är deras stora rädsla att förknippas med Sverigedemokraterna.

Hur lång tid ska det behöva ta innan den allra mest naiva i detta forum ska våga vakna upp ur sina utopiska drömmar???
    Padirac skrev 2023-12-13 06:33:44 följande:
    Det ser ut som att du inte kan skilja på vad etablerad vetenskap säger om svensk demografi + vikten fler personer som bidrar till de privata och offentliga finanserna och vad tidigare statsministern sa om enskilda problem i svenska samhället.

När etablerad vetenskap anses vara politisk så tror jag att alterntivhögerns förmåga att skilja på verklighet och alternativ verklighet har gått förlorad.

Att alterntivhögern skulle kunna skilja på sina egna politiska åsikter och fakta och förstå skillnaden,  det är en utopi
    Padirac, 
    vill du vara vänlig hjälpa mig finna vem och i vilket inlägg som en medlem skrev:

"Har du några siffror som backar upp ditt påstående - eller är det tyckande?"

Vill du vara vänlig och visa siffrorna, redovisa den etablerade vetenskap som visar att nuvarande och tidigare regeringars budget skulle vara fel gällande de privata och offentliga finanserna,
    och därmed att du skulle ha rätt.

Redovisa vilken etablerad vetenskap det är som du hänvisar till.

Du efterlyste siffror.
    Presentera nu dina siffror som du anser skulle stödja ditt tyckande.

Jag har med källhänvisning försökt lära dig förstå vad utopi är. Men du verkar trots detta inte klara av, eller vill, förstå vad utopi betyder och innebär.

Hur lång tid ska det behöva ta innan den allra mest naiva i detta forum ska våga vakna upp ur sina utopiska drömmar???

Utopi, 
    inbillad lycksalighet  
    notera att detta gäller också för din alldeles egna utopi, Padirac:

1.      /närmast orealistiskt/ idealt /framtida/ scenario eller samhälle; 

framtidsdröm; inbillad lycksalighet, overkställbar framtidsplan

Padirac skrev 2023-12-13 20:26:38 följande:
    Vänta nu - nu påstår du att jag sagt saker som jag inte sagt.

Jag påstår  - förutom det du missat att jag påstår  - att enskilda årsbudgetar och de siffror de presenterar inte är samma sak som de långsikta kalkyler som görs på tex pensionsavsättningar, -uttag, skatteintäkter och offentliga utgifter baserat på befolkningsmängd och demografi.

Din klagan är att lika vid att gnälla över priset på köttbullar till jul och påstå att dessa påverkar din årsinkomst.
    Dina ständiga försök att flytta fokus bort från ämnet, dina ständiga försök att dölja och förneka sanningen,
    är oöverträffade.

Du är suverän på detta.

Jag och så många andra medlemmar åker dit gång på gång. Du är så skicklig och så vältränad när det gäller att dölja och förneka sanningen och du lyckas gång på gång lägga ut dimridåer med ditt mål att flytta fokus bort från huvudämnet, bort från sanningen, för att i stället få diskussionen att handla om helt andra saker.

Jag hävdar ingenting om dina siffror.
    Jag hävdar att invandringen är en belastning.
    Vilket stöd jag har för detta har jag presenterat.
    Ett tydligt stöd är regeringens budget.
    Och för att det ska vara lättare för dig att acceptera sanningen så har jag också talat om att samma stöd fanns i den förra S-regeringens budget.
    Både sittande regering och den förra S-regeringen har i sina budgetar visat att invandringen är en belastning.

Men grattis Padirac. Du lyckas ständigt lura mig och så många andra att gå i dina fällor.
    I stället för ett erkänna regeringarnas officiella och allmänt accepterade budgetar så lyckas du återigen flytta fokus, bort från trådens ämne, så att vi i stället diskuterar helt andra saker. 

Som man kan se på min anonyma signatur, "Krig i Danmark och Polen?" så gav jag mig in i den här tråden när du och andra försökte hävda att s k flyktingar som kom till Sverige flydde från krig, att de flydde för sina liv.
    Jag påstod att du och andra hade fel.
    De s k flyktingar som kom till Sverige kom i huvudsak från Danmark och vid den tiden också från Polen.
    Och då frågade jag dig och andra om de s k flyktingarna, som ni påstod flydde för sina liv, om du och ni verkligen anser att det råder krig i Danmark och i Polen?

Den frågan har du aldrig besvarat,
    trots dina lögner om att de s k flyktingarna som kom in över Sveriges gräns flydde från krig och flydde för sina liv.

Alla (utom du?) vet att det inte råder krig i Danmark.
    Ingen måste fly från Danmark för att rädda sitt liv.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?