Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2023-11-22 14:37:06 följande:
Jag gör återigen ett försök respektera TS, trådstarten och ämnet,
till skillnad mot vissa högljudda i tråden som endast och ständigt försöker flytta fokus bort från ämnet.
Vi övriga i tråden kanske ska fundera på om vi ska låta oss luras in i att delta i de högljuddas försök att alltid flytta fokus?
Till ämnet:
Ja, det är mycket tydligt att invandringen är en stor belastning. Detta är visat i mina inlägg och i andra medlemmars inlägg,
i väldigt många inlägg i tråden.
Om vi håller oss till ämnet och respekterar trådstarten så är det mycket tydligt att ingen enda i tråden har lyckats visa att invandringen inte skulle vara en belastning.
Ingen enda har någonsin en enda gång lyckats visa att invandringen inte skulle vara en belastning.
OBS: Jag använder här ordet invandringen bara för att respektera trådstarten.
Men jag avser alltid invandringspolitiken.
Jag skulle vilja säga att invandringen är mer än en belastning. Den är systemhotande.
I Västsverige läste jag igår, styr just nu 77 kriminella gäng, många av dem klanbaserade, alla är dominerade av invandrare. Invandrarkriminella infiltrerar just nu överallt inom våra myndigheterkommunen, riksdagen, till och med vårdcentraler ägs av invandrarkriminiella.
Invandrarkriminella begår välfärdbrott och lurar det allmänna på hundratals miljoner i olika upplägg med allt från personlig assistans till andra bedrägerier. Bedrägerier mot gamla och naiva pensionärer.
Kriminella invandrare mördar, utpressarna, korrumperar.
Man förstör demokratin.
Visst finns det Invandrare som bidrar, men vi måste sluta vara naiva annars kommer vårt land snart vara förstört.