• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2025-03-03 15:22:44 följande:
    KillBill skrev 2025-03-03 12:58:33 följande:
     Kan du utveckla varför du anser att det är en väldigt fri tolkning? 
    Det finns inte ens en antydan av vem man ska rikta "svärdet" mot eller av vilka skäl.

Vem är det som uttrycker detta eller i texten hävdas uttrycka det?

Sedan tror jag den här översättningen är felaktig. Den antyder att det är en vapensmed som talar, för en sådan skapar svärd.
    Jag tror att det ursprungliga uttrycket i det här sammanhanget snarare betyder kamp, strid eller krig.

Det är Jesus ord och av kontexten att döma så är den riktad mot den som inte tror på Jesus. Diu kan kolla själv i Matteus 10.34

Citatet är hämtat från den svenska bibeln. Menar du att den svenska bibeln är felaktigt översatt?
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2025-03-03 17:08:21 följande:
    Det är Jesus ord och av kontexten att döma så är den riktad mot den som inte tror på Jesus. Diu kan kolla själv i Matteus 10.34
    Om det var Jesus ord så har han ju verkligen inte levt som han lär. Det gjorde däremot Muhammed.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2025-03-03 17:54:07 följande:
    Om det var Jesus ord så har han ju verkligen inte levt som han lär. Det gjorde däremot Muhammed.

Du verkar vara en nestor när det kommer till Koranen, men när det gäller bibelstudierna... ja, där finns det en del att önska,  om vi säger så.. 

Skrattande

• Rataxes
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-03-02 15:00:29 följande:
    På Flashback råder yttrandefrihet, vilket gör att de kan skriva om sådant som alla tänker, men inte är tillåtet på andra forum. Det är därför det är det största och mest populära forumet.

Är du rädd för Flashback, och deras kommentarer? Vilka av våra delpersonligheter som kommer fram beror på omgivningen. Bland vissa kan man vara arrogant och sitta på höga hästar, bland andra är man rädd och vågar inte yppa sina åsikter. Och för att dölja detta rasistkortet.
    Dumvänsterns aversion mot Flashback beror på att de saknar kränkningsknappen där. Moderatorerna på Flashback jobbar seriöst till skillnad mot på FL...
    Diskuterar inte med angivarkryp.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2025-03-03 20:49:09 följande:
    Dumvänsterns aversion mot Flashback beror på att de saknar kränkningsknappen där. Moderatorerna på Flashback jobbar seriöst till skillnad mot på FL...

Inte ens den grövsta antisemitismen får högern att ifrågasätta om Flashback är en lämplig informationskanal..

• Padirac
    Tyra myra skrev 2025-03-03 16:13:05 följande:

Vill bara påminna om att Nazismens förföljelse av judar delvis förklarades med att det var judarna låg bakom Jesus död. 

och det fanns en religiös dimension förutom den etnonationalistiska dimensionen av kriget i balkan. 
  • Rataxes

Medan dumvänstern letar antisemitism på flashback blundar de för att massmord på judar firas på svenska gator och torg.

• KillBill
    Rataxes skrev 2025-03-04 05:02:15 följande:

Medan dumvänstern letar antisemitism på flashback blundar de för att massmord på judar firas på svenska gator och torg.

Till skillnad mot dig bekämpar jag antisemitism oavsett var den tillåts utryckas..
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2025-03-03 20:39:08 följande:

Du verkar vara en nestor när det kommer till Koranen, men när det gäller bibelstudierna... ja, där finns det en del att önska,  om vi säger så.. 

Skrattande

Vill du mena att människor som inte trodde på Gud eller det budskap Jesus förkunnade blev hotade med eller utsatta för dödligt våld av just Jesus eller att han uppmanade andra att bruka dödligt våld mot otrogna?
    Vart kan jag läsa om det i så fall?
  • Anonym (M)

Finns de bara tydlig regler så kan ju bam välja fritt om man vill leva ett liv i frid eller åka någonstans !
    De e ju Sverige som e som vanligt och skapar kaos,
    litet land som vill va bäst på allt till varje pris!

• KillBill
    Tom Araya skrev 2025-03-04 07:02:46 följande:
    Vill du mena att människor som inte trodde på Gud eller det budskap Jesus förkunnade blev hotade med eller utsatta för dödligt våld av just Jesus eller att han uppmanade andra att bruka dödligt våld mot otrogna?
    Vart kan jag läsa om det i så fall?
    Under korstågen, inkvisitionen, häxbränningarna osv dödades de som bekände sig till andra religioner  inte trodde på jesus eller misstänktes inte tro på jesus av dödligt våld och gärningsmännen ansåg sig ha stöd för dödandet i Bibeln 
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2025-03-04 08:14:52 följande:
    Under korstågen, inkvisitionen, häxbränningarna osv dödades de som bekände sig till andra religioner  inte trodde på jesus eller misstänktes inte tro på jesus av dödligt våld och gärningsmännen ansåg sig ha stöd för dödandet i Bibeln 
    Den biten är jag medveten om, men det var inte vad jag menade, utan vad Jesus och hans lärjungar gjorde, som rimligen också utgör en del av kristendomens rättesnöre i form av Bibeln.
  • Rataxes

Den här antisemitismen är något som dumvänstern inte bara blundar för, de stödjer den dessutom helhjärtat samtidigt som de ojar sig över inlägg på Flashback.

doku.nu/2025/03/02/palestinaaktivister-tillats-anvanda-universitetets-lokaler/

doku.nu/2025/02/23/ali-khans-patriark-hyllade-martyrer-i-folkets-hus/

Ordförande för Folkets Hus i Hammarkullen är den socialdemokratiske riksdagsledamoten Dzenan Cisija.

• Rataxes
    Tyra myra skrev 2025-03-03 16:13:05 följande:

Vill bara påminna om att Nazismens förföljelse av judar delvis förklarades med att det var judarna låg bakom Jesus död. 

Var det detta som inspirerade till muslimska SS-divisioner? Stormuftin av Jerusalem Amin al-Husseini som var personlig vän med Doffe och inspirerade "palestina"rörelsen? 
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2025-03-04 08:21:00 följande:
    Den biten är jag medveten om, men det var inte vad jag menade, utan vad Jesus och hans lärjungar gjorde, som rimligen också utgör en del av kristendomens rättesnöre i form av Bibeln.
    Jag  hänvisar till Bibeln Matteus 10.34.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2025-03-04 08:48:39 följande:
    Jag  hänvisar till Bibeln Matteus 10.34.
    Som inte beskriver att detta var Jesus gärningar, eller hur?
Svar på tråden Är invandringen en belastning?