Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2024-03-18 09:51:57 följande:
Jag liksom de allra flesta har FÖRSTÅTT detta sedan LÄNGE.
Tack för att du bekräftar att du också nu har insett att de som väljer att resa från Danmark till Sverige inte flyr från krig, de flyr inte för sina liv, utan de väljer att resa från Danmark till Sverige för att de själva VILL göra det.
För min egen del är det tydligt, och det är bevisat, från mina allra första inlägg i den här tråden, att jag förstår och alltid har förstått att det INTE råder KRIG I DANMARK.
Om du trycker "visa endast" och läser mina inlägg så ska du se att det blir tydligt., eller åtminstone lättare, också för dig.
Men tack igen till dig Nihka för att du bekräftar, att också du numera förstår, att alla dessa s k flyktingar, de som utgör en mycket stor belastning, som väljer att resa från Danmark till Sverige gör detta för att som du själv skriver,
för att de själva VILL.
Inte för att de flyr från krig, inte för att de flyr för sina liv.
Nihka,
jag erkänner utan omsvep att jag tidigare aldrig hade kunnat tro eller hoppas att också du skulle komma till insikt, våga erkänna att du ändrat dig, och att du skulle hjälpa till att så tydligt bekräfta det jag och andra har hävdat hela tiden.
Den politik vi har fört i Sverige har låtit främmande människor från väldigt främmande kulturer resa från t ex Danmark till Sverige för att de själva VILL, precis så som nihka m fl skriver.
Alltså inte för att de flyr från krig.
De flesta som har valt att resa till Sverige har gjort detta för att gratis få komma i åtnjutande av Sveriges välfärd.
Att så många främmande människor från främmande kulturer har fått resa till Sverige bara för att de själva VILL och fått ta del av vår välfärd är den största enskilda orsaken till den fruktansvärt höga belastningen, till problemen i vård/skola/omsorg och till Sveriges hemska samhällsproblem.
Tack för att du bekräftar att flyktingar inte slutar vara flyktingar när de förflyttar sig.
Trodde aldrig du skulle komma till insikt, men även jag kan ha fel!
Tack, tackelitack, tack-tack!