Inlägg från: Lillajag1990 |Visa alla inlägg
  • Lillajag1990

BIM Augusti

Ok. Behöver hjälp nu!!!

Testade ett vanligt gravtest. Tyckte mig se ett mycket mycket mycket svagt sträck. Tog ett testa tidigt och fick ett ljust rosa sträck som blev tydligare efter några minuter. Tog ett digitalt som visar icke gravid.

Vad tror ni?

• Lillajag1990
    Anonym (Tredje) skrev 2021-08-03 09:24:46 följande:

Min bim är 8/8 så tånkte ta testa tidigt imorgon på morgonen

Det som talar för graviditet: inga flyttningar inför mens, dålig mage, även första gången vi vet äl är prickad eftersom vi hade älstickor

Det som talar mot graviditet: fick en finne vilket brukar hända innan mens, verkar ha svårare att bli gravid nu eftersom det är tredje försöket, gick på första försöket de andra 2 graviditeterna

Så svårt med dessa symtom. Men kört förrän mensen kommer!!! Jag har också fått massa finnar och det brukar jag få vid mens. Så förvirrande!
  • Lillajag1990

Här kommer en till bild. Ser att sträcker blir sämre på mobilkameran. Och när det laddas upp.

• Lillajag1990
    Anonym (Tredje) skrev 2021-08-03 09:48:44 följande:

Jag ser strecket men vet inte om digitalt är mer tillförlitligt kanske?

Jag vet inte heller. Kanske det är för tidigt med digitalt?? Aldrig fått något streck överhuvudtaget. Och detta är starkt och rosa. Är ju ett testa tidigt test som är mycket känsligt. Kan det vara det?
  • Lillajag1990
    Anonym (Tredje) skrev 2021-08-03 10:01:14 följande:

Om

Det är testa tidigt så är du gravid

Tror du det??!! Herre gud, kan inte tro det. Måste få ett digitalt test som är positivt först! Innan jag kan tro det. Vad tror du om att testa igen med digitalt om två dagar?

Angående min mens är den lite oregelbunden. Så trodde bim skulle vara 1/8 men kan lika gärna vara idag. Eller om två dagar.
  • Lillajag1990
    MBTM skrev 2021-08-03 11:29:41 följande:

Jag tycker man ser ett tydligt streck! Men konstigt att digitalt visar negativt. Kanske äl var senare än du trodde? Kanske prova ett digitalt imorgon eller övermorgon med morgonurin? Så spännande ju, verkar ju som att det är ett plus ändå?? 

Tror jag haft äl senare än vad jag tror och det där är ju ett testa tidigt som reagerar tidigare än digitalt. Så jag ska testa i övermorgon tror jag. Det är ju ett tydligt streck. Och tydligare i verkligheten. Så spännande.
  • Lillajag1990

Nu kommer ytterligare ett. Köpte ett ?testa tidigt cb?. Inte kissat på 3.5h. Detta måste väl vara positivt?

• Lillajag1990

Nu kommer ytterligare ett. Köpte ett ?testa tidigt cb?. Inte kissat på 3.5h. Detta måste väl vara positivt?

• Lillajag1990
    QueenS skrev 2021-08-03 15:54:24 följande:

Absolut, jättestort grattis <3

Kan inte tro det!!! Ska göra ett digitalt om några dagar när jag fått lite mer hcg. Då kanske det blir mer verkligt!!
  • Lillajag1990
    Anonym (Louise) skrev 2021-08-03 15:59:53 följande:

Absolut, stort grattis!! Har du haft några symtom? Något som varit annorlunda från tidigare?

Tack! Kan inte fatta!! Måste göra digitalt om några dagar när jag har lite mer hcg så jag kan fatta!!

Nja. Jag har haft det kan jag nu. Hade mycket hugg i höger äggstock som strålade ner mot fiffi i fredags, mådde otroligt illa på fredag kväll, hela natten och lördag morgon. Gjorde då ett testa tidigt på lördag som var negativt. Trodde mensen var på g. Haft lite ont i höger äggstock och lite molvärk i ryggen. Och idag kom ett plus! Kan inte fatta. Fortfarande tidigt så hoppas det går vägen nu!!!
  • Lillajag1990
    MBTM skrev 2021-08-03 18:31:40 följande:

Ååååh stort grattis!! <3

Tack!!! Så svårt att förstå! Gjorde ett vanligt test nu på kvällen som blev svagt positivt. Så nu är det tre test som är positiva. Börjar förstå nu!
  • Lillajag1990
    MBTM skrev 2021-08-03 20:25:05 följande:

Fattar verkligen, har också tagit 3 test!! Blir nog ett till imorgon hahah

Ska också ta nytt imorgon och ett digitalt. Hoppas det höjts något tills imorgon :)

Håller tummarna för oss att allt kommer gå bra!
  • Lillajag1990
    Sheltie skrev 2021-08-03 22:40:34 följande:

GRATTIS!! vad glad jag blir för din skull! :D 

Tack!! Känns helt overkligt. Och konstigt att jag inte vet när jag haft/ska ha BIM.trodde verkligen inte det tagit sig denna månad. Hoppas det går vägen nu!
  • Lillajag1990
    QueenS skrev 2021-08-04 06:22:57 följande:

Nu känns det som att jag vågar tro att det gick vägen, min dotter blev också till på andra försöket så det känns lite extra roligt :)

Måtte du stanna älskade lilla pyre!

Grattis!!!
  • Lillajag1990

Jag och min sambo har också börjat fundera lite smått på att försöka bli gravida med vårt första barn. Tog ut hormonspiral för några veckor sedan och fick min mens igår och har BIM 31/8. 

Funderar på hur ni har gjort med covidvaccin och höra hur ni resonerar. Jag har förväntad ägglossning runt 15-17/8, vågar man ta vaccinet någon dag innan? Har läst att vaccintillverkarna rekommenderar att vänta 2 månader innan man blir gravid (svenska.yle.fi/artikel/2021/01/25/vaccintillverkare-kommer-med-uppmaning-att-undvika-graviditet-i-tva-manader-efter) [/quote]

Jag tog min andra dos 29/7 och plussade nu den 3/8. Jag tycker det är viktigt att vaccinera sig så jag gjorde det. Vi trodde inte det skulle gå så fort som det gjorde. Därför började vi försöka precis innan andra dosen :) men jag tycker det känns bra att vara fullt vaccinerad nu. Men alla gör som de känner :). Kanske inte hjälpte dig något?

• Lillajag1990
    Anonym (Tredje) skrev 2021-08-05 18:37:31 följande:

Ok så nu de sista dagarna innan bim analyserar msn ju allt

Mina flyttningar helt kritvita och tjocka brukar man ha det innan bim el kan det vara ett gravtecken ändå?

Jag har så nu :) jag plussade inte heller förrän typ på bim eller bim-1 skulle jag tro och då bara med testa tidigt. Finns hopp :)
  • Lillajag1990
    mandy93 skrev 2021-08-06 07:03:18 följande:

Asså jag tror inte på detta?? BIM+2 och ingen mens i sikte så tog ett till test nu på morgonen?? Visst är det ett plus(?)

Grattis!!!
Svar på tråden BIM Augusti