Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-07-28 12:09:34 följande:
Jag kan förstå att din oro finns utifrån det du beskriver! Det kan inte vara lätt att bära på. Det står säkert i tråden men den är så lång, hur länge har ni försökt? Efter ett år kan man söka och få hjälp att undersöka om det finns några bekymmer eller något man kan göra för att hjälpa till på traven.
Detta är vårt första ?planerade? försök. Vi har kört avbrutet under ca sex månader och förra månaden så hade vi fullt ut under ägglossning för att min sambo kände sig redo. Så vet inte helt om förra månaden ?räknas?, men på sett och vis gör den ju det. För ett barn var välkommet!
Jag vet att vi kan få hjälp om ett år <3 det är bara det att för mig har längtan byggts upp under flera år (ville ha barn redan som 15åring, men inte träffat rätt man). Och nu när vi väl börjar så får jag en otrolig oro att det inte ska gå.
Men känns så fint att ni stöttar och att jag kan få skriva av mig här och jag vet att allas längtan är lika stor min/vår längtan efter ett barn är <3
Jag vet också att på ett eller annat sett så kommer vi få barn! Men det är bara känslan också att det kan ta flera år som också gör lite ont i hjärtat också.