• Malu84

För oss 35+ som försöker bli gravida

Alvedon83 skrev 2024-03-24 06:59:06 följande:
    Har ni barn sedan tidigare? Förstår att det känns tröstlöst, vi har också försökt över ett år utan att lyckas.

Jag har två sedan innan och är otroligt tacksam för dom , han har inga . 

• Malu84

Tack för pepp ! Jag kunde inte tagga inlägget ! 

vi får kämpa på lite till . Får vi se när mensen kommer , känns som det är på gång . 

• Malu84

Jag är väl också kvar .. sista dagen på mens typ . Uppgiven och trött på skiten om man får säga så . 

• Malu84

Åh fyyy vilken vidrig månad ! Jag har ganska många cyklar tänkt att fiffi mår nog inte helt 100 ibland lukt ibland massor av flytningar och ja massa problem med klåda och klumflytningar sen blir det lite bättre och sen vidrigt och sen mens  och hållt på så gansk så länge . Men tillslut tänkte jag att jag måste kolla upp det ? Jojomen både en kraftig svamp infektion och bakterier så här blev det svamp tablett och vaginal antibaktriel salva att spruta upp i fiffi ? 
    Haft sex en gång denna månaden , visade sig bli dagen innan positivt äl test så chansen kanske finns men den är nog liten . Men jag mår så mycket bättre och siktar på nästa månad är på dag 23av30. ? 

• Malu84
    Idaho1989 skrev 2024-04-23 16:48:39 följande:

Igår skulle jag och sambon ha lite myspys, mitt i allt får jag svinont i magen (vi slutade såklart direkt), hade så ont att jag spydde och låg sen i fosterställning och skakade. Idag har jag fortfarande ont men hanterbart. Någon som varit med om liknande?
    Ringde vårdcentralen idag, men barnmorskan var inte på plats, eftersom jag inte har feber, inga blödningar eller dylikt så tyckte de jag kunde avvakta till imorgon om det inte blir värre eller jag får feber.

min Tjejkompis fick så när hennes ägg fäste ! Hon hade tre barn innan och aldrig haft det såhär men hon kräktes och hade svin ont , molvörk några dagar till sen som vanligt . Sen ringde hon bm och då visafe Det på graviditet och enligt mens borde det bero På infästning av ägget . Bebis kom idag ! 

men bm sa också att man kan få så när äggblåsor spricker vid ägglossning . 

• Malu84

Åh jag måste bara få skriva av mig .. 
    vi har stressat sönder hela vårt sexliv , vi är 40 respektive 50 år iår , vi sa från början blir det så blir det men det verkar inte bli och nu kan vi knappt ha sex längre , han blir stressad får knappt stånd och allt är så konstlat och jag känner mig så oattraktiv när det inte fungerar . 

vi fick till det en gång på 3 veckor, dagen innan positivt äl test , annars bara massa försök som inte gick ? 

jag är så ledsen frustrerad och uppgiven och tycker så synd om min sambo ? 

• Malu84

Åh vad ni är snälla som kommer med tips om och stöd ! 

vi försöker prata om det och det känns bra iaf . 

vi kämpar på ! 

hoppas ni alla får en fin helg ! 

• Malu84
    pandarinen skrev 2024-05-18 23:13:28 följande:

Jag känner så väl igen mig i det du beskriver. Vi har försökt i 3.5 år. Och första året var det kul och spännande, sen andra - tredje året var det hemskt. Det var så osexigt, min man blev stressad och kände press att han måste gå så att han fick inte upp stånd eller så föll ståndet direkt. Å jag var stressad att vi måste ha sex nu, imorgon är det försent typ. 

Det blev tillslut- japp då är det liggdagar nu då!

Det är stressande att ta en paus i babyverkstan, speciellt när den biologiska klockan tickar, men vi tog en paus, på 2-3 månader. Det var skönt. Nu är vi igång lite igen, men jag har inte kört med älstickor den här gången och det är också skönt, Först stressande för att inte veta vilken exakt dag vi måste ha sex, men samtidigt skönt att inte veta för det blir ju också sån frustation och stress och sedan stress att vi inte haft tillräckligt med sex osv. 

Och sedan motivation att ha sex efter glad gubbe var ju noll efter all stress, men att ha sex efter glad gubbe kan ju också öka chansen att bli gravid. 

Hur länge har ni försökt? 

När man kommit till det här stadiet, så är det inte kul med sex, och vi har typ bara sex 1-2 gånger i månaden runt ÄL, det är som en blockad. Och det gör ju inte chansen större att få barn heller. 

En sak som funkade bra på min man, var att inte ha sex flera dagar i rad. Utan varannan dag under äl. Har ni testat det? 

Åh vad skönt att höra, känns så tabu belagt detta ämnet  ! 

ja vi får se vart det barkar av , vi har försökt i 15 månader . 

så hemskt att det ska bli såhär , tycker så synd om honom som måste prestrera också och så påtagligt om han ?misslyckas ? . 

jag sk prova som du säger att jag locka ner det några rader och se om det blir bättre . 

• Malu84

Längesen jag var inne nu ! Här händer inte mycket , vi har väl lite gett upp men så hade jag så himla mycket äl flytningar nu i dagarna och haft en hel del sex så då tändes hoppet att kanske är det nu det går , tills jag tänkte att jäklar bastun på möhippan igår kanske inte var så jäkla smart med tanke på att äl var i går eller i förrgår , så jag kokade väl bort dom stackars spermierna som ev kommit på besök . 

jaja fyller 40 nästa vecka och reser bort några dagar så då får jag iaf något annat att tänka på , försök nummer 18 eller nått nu kanske . 

• Malu84

Hej igen allihopa ! 

vi har inte riktigt gett upp helt än men är inte riktigt så alerta som vi var i början , men denna månaden har vi iaf testat med äl test . Haft ihop det Torsdag och Lördag , med väldigt positivt test i Lördags , idag är det inte posetivt längre så ägget har väl släppt lördag / Söndag så vi ger det en sista chans idag igen . Så nu håller vi tummarna igen ! Tror kanske vi är rätt körda då vi hållit på i 1,5 år utan minsta grej . Men vi var eniga i början med att blir det så blir det annars inte , jag är 40 och han 50 så vi vet att åldern är emot oss . 

Hoppas ni alla mår bra och att det känns okej med vilket beslut man än tagit i bebis verkstaden . 

• Malu84
    Anonym (M89) skrev 2024-10-07 17:05:59 följande:
    Heja heja! Är det ert första barn? ❤️
    Jag har 2 sen innan men han inga , så klart vi hoppas lite ! 
  • Malu84

Beräknad mens i helgen typ , men tror inte det gick denna gången heller , känner mig som vanligt inför mens med ömma bröst och lite illamående , men så har jag känt sen jag tog ur spiralen så jag tror det är mens på ingång . 

Försöker väl några ggr till sen ger jag upp ! 

• Malu84
    Anonym (R) skrev 2024-10-17 15:13:25 följande:
    Jag känner med dig och har tänkt att jag kanske kommer hamna där med. Det är en sorg att inte få precis de barn man önskar. Men tror inte att du ska känna någon sorg för din son. Det finns många fördelar med att vara ensambarn också. En tightare relation mellan barn-föräldrar till exempel.
    Malu84 skrev 2024-10-16 12:04:02 följande:

Beräknad mens i helgen typ , men tror inte det gick denna gången heller , känner mig som vanligt inför mens med ömma bröst och lite illamående , men så har jag känt sen jag tog ur spiralen så jag tror det är mens på ingång . 

Försöker väl några ggr till sen ger jag upp ! 

Åh, hoppas att du slipper mensen denna gång, men vet hur det känns när man anar vad som är på väg. Om inte denna gång så håller jag tummarna för nästa. Hur länge har ni försökt? Är det första barnet?Vet inte om det är en myt, men det ska väl kunna vara positivt att immunförsvaret är upptaget med lite annat? Det gäller bara att man inte är så dåliga att man inte får till det ...
    Jag har 2 tjejer sen innan men min sambo har inga , vi är 40 respektive 50 så vi är väldigt ödmjuka inför detta och  tänker inte gå vidare till en utredning om det inte går , vi har försökt i 1,5 år . 
  • Malu84

Grattis ! 

själv Kom nog mensen tidigare än vanligt ! Har alltid 30 dagar cykel men nu kom skiten redan dag 25/26 ? 

• Malu84
    Fjellmyran skrev 2024-11-16 23:10:28 följande:

Hur ligger ni andra till i era cykler nu? Jag tror att jag precis haft ÄL, BIM i slutet av månaden. 

Kör ni nån särskild metod eller? ÄL-test, tempmetoden eller dylikt? 

Jag är precis dagarna innan mens , egentligen ska den komma idag men äl var något sen så vi får se . Jag har mensvärk men inga ömma bröst vilket jag alltid har inför mens , men fiffi är rätt torr och det brukar man väl bli innan mens så jag skulle tippa på att det är mens på ingång tråkigt nog . Vårt näst sista försök innan vi ger upp planerna på gemensamt barn , jag har två sen innan han inga men han fyller 50 nu i december och jag fyllde 40 i somras . Så håll tummarna för oss dessa två ggr Som är kvar ! 
  • Malu84
    Alvedon83 skrev 2024-11-17 08:10:31 följande:
    Har du testat nåt? 

Nä jag blir bara besviken , äl var typ 2 dagar sent så jag tänker har det inte kommit mens i mitten av veckan testar jag då. 

men jag har låga förhoppningar vi har försökt sen februari 23 utan minsta tillstymme till graviditet . 
    vi var överens från början att vi inte ska göra någon utredning därför har vi inte sökt hjälp ( vilket jag ångrat massa gånger att jag gått med på ) . 

• Malu84

Jag hoppas det går bra för er alla . 

Här har vi tyvärr stängt verkstaden , jag har fått axel problem och äter dåliga mediciner samt ska operera in ännu en protes i den krånglande axel. Så här sätts spiral igen den 15/1 . ledsamt på ett sätt men skönt att komma till ett avslut ändå . Vi har mina flickor och jag är så tacksam för dom . Samtidigt tråkigt att sambon inte får några egna . Men vi är 40 och 50 år så allt var en chansning . 

Lycka till allihopa ! Jag hejar på er ! 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida