• Malu84

För oss 35+ som försöker bli gravida

Här har jag gett upp denna månaden nästan , tror det är äl fredag-söndag men jag har haft behandling mot svamp så vi har inte hunnit för preppa med samlag så det blir inte många chanser denna månaden ? får vara glad om vi får till något kring äl . Sambon jobbar helg med . Men men snart 1 år sedan jag tog ut spiralen men faktiskt bara 2-3e månaden jag känner igen min vanliga mens och älflytningar . 

• Malu84

Här har vi haft svamp infektioner och sambon har vart förkyld och jobbat helg , fick till det första gången på 3 veckor i går och idag visar äl testet positivt . Vilken grej ! Trodde vi skulle bomma helt och hållet men nu finns det en chans ! Kanske vi kan hinna en gång till på detta försöket tom! 

• Malu84

Sex i lördags, positivt äl test söndag och sex i går .. det var allt som blev denna gången . Vi får se om det räcker , igår var nog kanske lite för långt efter . Vi får se , försök nummer  typ 11 ? 

• Malu84
    Symetrical skrev 2024-02-20 18:04:29 följande:

Fick nipt-resultatet idag. Inga avvikelser 🥲🙏🏼❤️

Åh vad fint ! Grattos !
  • Malu84
    Bär skrev 2024-03-09 17:58:48 följande:

Mensen över, så nu tar vi nya tag..

Fick ett litet slag i ansiktet idag då en vän meddelade att hon är gravid.. Jag försöker verkligen vara glad för hennes skull, men grät när vi skiljdes åt. 
    Tycker alla blir gravida just nu, men en annan trampar på samma ställe..

Åh jag förstår din känsla , min barndomsvän ska ha barn i april min kusin om 10 dagar och här sitter jag och hr försökt 1 år utan minsta tendens . 

men bara för jg blir ledsen för egen del så försöker jag ändå glädjas åt dom . Jag har ju två barn sen innan så jag är egentligen nöjd men sambon har inga . Vi är äldre och skulle Bara försöka och se om det blir något , han är lugn i det men jag skulle vilja veta om det är ålder eller hans sjukdom eller något annat som gör att det inte blir något . 

• Malu84

Jag råkade nog ogilla någons inlägg av misstag och kunde inte ändra det ! Förlåt ! Jag skulle bara in och läsa lite ju ! 

Här vet jag inte hur det går , vi har inga äl tester denna månaden men bör vara typ dags för det nu .. men väldigt oklart .
    Spännande med grafer och tester ! 

• Malu84

Hoppas ni alla mår bra ! 

Här har jag denna månaden skitit i ägglossningstest för att få lite lugn ? problemet är att jag känner mig inte alls lugn , haha jag är så stressad för att jag inte vet istället ! Visst vi har haft lite sex då och då och jag tycker jag haft lite äl tendenser i veckan men man vet ju inte!  
    när man kollar gamla månader så har jag haft äl mellan dag 14-21 så jag tänker att det är nog där det brukar men nästa månad blir det stickor igen ! Dag 21 idag och inget konstigt alls och fortfarande 9 dagar kvar till mens 

• Malu84

Jag är på försök typ 12 ? svårt denna månad att veta bim , vi körde inga test för ägglossning denna månad så jag tänker har jag inte fått mens innan månaden är slut så testar jag , brukar ha äl mellan dag 14-21 oftast kring dag 16 och nu är jag på dag 24 . Så jag väntar och ser !

• Malu84

Åh denna cykeln känner jag mig uppgiven , ett år sedan drygt jag tog spiralen .. inte ens nästan gravid någongång , känner mig uppgiven och nu bör mensen komma inom några dagar , känns också som det är på ingång . uppgiven och less , tiden tickar , vi blir 40 respektive 50 i år . 

Han vill inte göra någon utredning utan kan mer tänka blir det så blir det och är helt okej med det .. Men jag har så svårt att acceptera att det inte fungerar ? Att inget händer ? Vi pratar om att ge upp efter sommaren , han tycker han blir för gammal och jag går lite sönder varje gång mensen kommer . Nu har jag slutat äta socker en period för att se om jag hinner gå ner några kg och bättra på chansen med jämnare blodsocker och några kg lättare . 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida