heterosexuell som tänder på samma kön.
Jag har alltid tolkat bisexualitet som att man attraheras av både män och kvinnor.
Om man endast attraheras av det ena könet, men ändå tänder på det sexuella med båda könen, vad kallas det då?
Jag har alltid tolkat bisexualitet som att man attraheras av både män och kvinnor.
Om man endast attraheras av det ena könet, men ändå tänder på det sexuella med båda könen, vad kallas det då?
Jag känner också att det finns nåt mellanläge. Jag kan fantisera om sex med män, och har även testat. Men jag tänder absolut inte på en manskropp, det är egentligen bara mannens kuk som är intressant. Men självklart kan jag avgöra om en man är snygg och tilltalande eller inte, det borde man väl kunna även som rent heterosexuell?
Men det är lite knepigt, egentligen tänder väl inte kvinnor heller på en manskropp på samma sätt som vi män tänder på en kvinnokropp??
Många kvinnor blir ju mer tilltalade av en snyggt klädd man än av en naken man? Vi män går ju igång bara vi får se en naken kvinnorumpa, nästan oavsett vem som har den nakna rumpan..
Jag har väl egentligen betraktat mig som bisexuell - men det är nog egentligen ganska missvisande. Heterosexuell med vida gränser och full av sexuell upptäckarglädje plus fascinerad av kukar.
Kanske borde det finnas något speciellt ord för det? Jag tror nämligen att det är ganska många män som är som mig.
Här kanske du hittar ordet du söker.
aromantiker.wordpress.com/liten-ordlista/
Jag håller med om att det måste finnas något mellan hetro och bi.
Är själv en kille som dejtar och attraheras och får bara känslor för tjejer men samtidigt fascineras jag av en mans hårda kuk och vill prova att bli tagen analt av en annan man.
Jag vill bara prova biten att bli knullad.
Tror att många är som jag 🤭
Vilken spännande diskussion. Har inte sett liknande formuleringar förut. Och vad jag känner igen mig.
Jag har inte varit med en man, men har länge varit nyfiken på det. Och just bara för sexbitens skull. Är inte attraherad generellt av män eller mäns kroppar.
Kan absolut se varför en del tycker att detta ska räknas som bisexualitet, men förstår vad teådstartaren menar ... och det är väl kanske något annat.
Vore intressant om någon kom på ett ord. "Party-bi" är väl det bästa hittills, men jag vet inte om det är helt rätt.
....Heteroromantiskt Bisexuell. Det är termen.
Ganska många sådana anklagas för att vara "garderobsbögar" och att de inte vågat komma ut än, men det är ofta att de inte vill komma ut. De vill leva som heterosexuella, uppfattas som heterosexuella, tänder på kvinnor. Men har även en sexuell grej för män som de vill hålla för sig själva och få utlopp för någon gång ibland.
När bastuklubbar var en grej så var det ett ställe sådana tog sig till, eller begav sig ut på "gay-cruise". Detta för att ha sex med män och/eller transsexuella. Utan att egentligen vilja ha det på annat sätt.
Ett antal kändisar som det går garderobsrykten om trivs säkerligen bra i garderoben och anledningen att de inte kommer ut är inte att de är rädda, att de tror det skadar karriären, utan för de trivs med just den livsstilen.
Heteroromantiskt Bisexuell, när jag läser om det så närmar det sig lite det jag känner.
Fast jag undrar om jag inte är egentligen analsexuell med båda könen eller jag vill utforska om jag är det.
När jag var ute i svängen för 20 år sen har jag för mig det hette binyfiken
Intressant.
Jag har inte mycket till övers för semantik och etiketter i det här sammanhanget men har också undrat hur jag ska beskriva mig själv. Har alltid levt som heterosexuell men har upptäckt på sistone att jag gillar att suga kuk. Jag är inte intresserad av någon form av romantik eller känslomässig relation med män, inget pussas och kramas och bryr mig mer om hur kuken ser ut än hur han ser ut i övrigt, förutsatt att han är hel och ren etc.
Så även om "bisexuell" stämmer på många vis, så beskriver ordet inte riktigt hur jag ser mig själv. Om heterosexuell betyder att man tänder på det motsatta könet så borde bisexuell betyda att man tänder på samma sätt på bägge könen och det kan jag inte påstå att jag gör. Inte på samma sätt.
Det vore intressant att höra vad kvinnorna har att säga om detta. Jag känner många kvinnor som har sex med andra kvinnor men vet inte om jag träffat någon som är mer eller mindre enbart intresserad av sex/könsorgan. De jag känner har nog alla någon form av relation till den de har sex med.
☝️ Heteroromantisk bisexuell, det är nog en ganska bra beskrivning.