Abbesthlm skrev 2022-10-25 14:24:20 följande:
Intressant.
Jag har inte mycket till övers för semantik och etiketter i det här sammanhanget men har också undrat hur jag ska beskriva mig själv. Har alltid levt som heterosexuell men har upptäckt på sistone att jag gillar att suga kuk. Jag är inte intresserad av någon form av romantik eller känslomässig relation med män, inget pussas och kramas och bryr mig mer om hur kuken ser ut än hur han ser ut i övrigt, förutsatt att han är hel och ren etc.
Så även om "bisexuell" stämmer på många vis, så beskriver ordet inte riktigt hur jag ser mig själv. Om heterosexuell betyder att man tänder på det motsatta könet så borde bisexuell betyda att man tänder på samma sätt på bägge könen och det kan jag inte påstå att jag gör. Inte på samma sätt.
Det vore intressant att höra vad kvinnorna har att säga om detta. Jag känner många kvinnor som har sex med andra kvinnor men vet inte om jag träffat någon som är mer eller mindre enbart intresserad av sex/könsorgan. De jag känner har nog alla någon form av relation till den de har sex med.
Man kan vara bisexuell i olika hög grad, Du är det i viss utsträckning, varför är det så svårt att erkänna?