• Anonym (Kim)

Fråga till kvinnor

Du träffar en trevlig man på nätet, ni dejtar några gånger och det klickar. Ni inleder ett förhållande, det känns bra men så råkar du öppna en garderob hemma hos honom och där står en superfin sexdocka med svällande bröst och villig mus. Dock lite dammig då den tydligen inte använts sen han träffade dig. Hur reagerar du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fråga till kvinnor
  • Anonym (Göte)
    Anonym (....) skrev 2021-06-28 01:08:24 följande:

Fast nu när jag väl tänker på det så skulle jag asgarva, säga whaaaat?, dragit ut dockan och skrattandes fråga honom om den. Jag hade skrattat ihjäl mig och krävt att den ska vara med på fest, åka i bilen, ha midsommarkrans, stå som en fågelskrämma ute i hans trädgård iklädd nåt kul.

Jag skulle lagt upp någon bild på dockan i olika sammanhang på nätet, startat en blogg om den. Krävt att den ska följa med oss på restaurang, bara för att se hur folk reagerar när han och jag och dockan sitter på uteservering, om restaurangpersonalen varit okej med att vi är 3 som bokat bord bara att 1 råkar vara en docka.

Dockan skulle också kläs i fotbollströja och följt med att kolla på EM såklart.

Den hade också fått följa med oss ut på klubb på natten, Stureplan eller så. Han hade fått dansa med den där ute. Skitkul ju. Allt hade lagts upp i dockans blogg.

Ja, det säger ju ganska mycket om vem du är. Jag är helt säker på att dockor köpts pga att förra flickvännen delade ditt sätt att tänka om människor.
  • Tecum
    Mimosa86 skrev 2021-06-28 03:07:40 följande:
    Jo fast det finns ju en till dimension som ni killar ofta missar, vi kvinnor måste alltid göra en bedömning om mannen i fråga är reko. Det finns inget farligare för oss att träffa/ vara med än en man. Det kan kan t.o.m. vara livsfarligt.

Om jag träffar en man som har något så läskigt som en dock som föreställer en livlös kvinna (dockor är bland det läskigaste jag vet) så skulle jag bli skraj och undra vad som försegår under hårfästet på den här snubben. Är han normal eller är det här en farlig man?
    Ja om du tycker att alla dockor är läskiga förstår jag att du reagerar. Det är ju något av en fobi. Och det är sant att kvinnor måste göra en säkerhetsbedömning av en ny man, det glömmer vi män lätt. Önskar bara att de gjorde det lite oftare och lite noggrannare...
    Men kopplingen mellan sexdockinnehav och psykopat/våldsman förstår jag inte. Har du någon statistik eller undersökning som visar att dessa män är farligare än andra?
    TS skriver om en relation dän de tu lärt känna varann. Då är väl säkerhetsbedömningen redan gjord, är dockan verkligen skäl nog att ompröva den?
  • Anonym (Tvärtom)

Viktigt att vi inte dömer människor utifrån egna känslor om något. Risken är stor att vi börjar tro att en sexdocka = skadad människa, sjuk osv utan att ha bevis för att så är fallet. 

• Anonym (....)
    Anonym (Göte) skrev 2021-06-28 12:39:32 följande:

Ja, det säger ju ganska mycket om vem du är. Jag är helt säker på att dockor köpts pga att förra flickvännen delade ditt sätt att tänka om människor.

Jag är helt säker på att snubben fått dockan i present av sina killkompisar på sin svensexa som ett skämt.
  • Aurora Borrealis
    Tecum skrev 2021-06-28 14:21:51 följande:

Ja om du tycker att alla dockor är läskiga förstår jag att du reagerar. Det är ju något av en fobi. Och det är sant att kvinnor måste göra en säkerhetsbedömning av en ny man, det glömmer vi män lätt. Önskar bara att de gjorde det lite oftare och lite noggrannare...

Men kopplingen mellan sexdockinnehav och psykopat/våldsman förstår jag inte. Har du någon statistik eller undersökning som visar att dessa män är farligare än andra?

TS skriver om en relation dän de tu lärt känna varann. Då är väl säkerhetsbedömningen redan gjord, är dockan verkligen skäl nog att ompröva den?

Det ligger i allmänbildningen att veta att all forskning som finns om ämnet visar att 99,99 procent av alla psykopater som finns är män. Så varför ta risken om någon man visar sig vara väldigt udda från normen och ägnar sig åt konstigheter?

Det finns ju också udda män som hänger upp bilder överallt i hemmet på sin kvinnliga granne t ex. Så en människodocka i garderoben behöver man väl inte analysera mer än att de flesta andra män inte har en människodocka i garderoben? Människodocka i garderob = väldigt udda man som inte tillhör normen av någon anledning. Vad den anledningen är hade jag inte stannat för att ta reda på.
  • Tecum
    Aurora Borrealis skrev 2021-06-28 23:13:15 följande:
    Det ligger i allmänbildningen att veta att all forskning som finns om ämnet visar att 99,99 procent av alla psykopater som finns är män. Så varför ta risken om någon man visar sig vara väldigt udda från normen och ägnar sig åt konstigheter?

Det finns ju också udda män som hänger upp bilder överallt i hemmet på sin kvinnliga granne t ex. Så en människodocka i garderoben behöver man väl inte analysera mer än att de flesta andra män inte har en människodocka i garderoben? Människodocka i garderob = väldigt udda man som inte tillhör normen av någon anledning. Vad den anledningen är hade jag inte stannat för att ta reda på.
    Din siffra på 99,99% kan vi glömma. För så fort som någon kvinna gör ett våldsbrott, dödar en man, sin rival eller sina barn heter det att hon är psykiskt sjuk. Så enligt normen på FL är alla kvinnor som begår våldsbrott psykopater...

Vet inte om att ha en sexdocka är "väldigt udda", även om du tycker det. Det är farligt att döma ut människor bara för att man inte gillar en av hans ägodelar. Det är ungefär som att säga att har du en spritflaska hemma är du alkoholist.
  • Anonym (Göte)
    Tecum skrev 2021-06-29 20:14:36 följande:
    Vet inte om att ha en sexdocka är "väldigt udda", även om du tycker det. Det är farligt att döma ut människor bara för att man inte gillar en av hans ägodelar. Det är ungefär som att säga att har du en spritflaska hemma är du alkoholist.
    Exakt! Han kan vara ensam... eller överbetald... eller desperat... eller nyfiken... eller ha skojfriska kompisar, etc etc. Han KAN mycket väl vara en pervers psykopat. Oavsett vilket är det inget man kan avgöra bara genom att öppna en garderobsdörr och se en docka. Tror man sig kunna det är man ute och cyklar.
  • Aurora Borrealis
    Tecum skrev 2021-06-29 20:14:36 följande:

Din siffra på 99,99% kan vi glömma. För så fort som någon kvinna gör ett våldsbrott, dödar en man, sin rival eller sina barn heter det att hon är psykiskt sjuk. Så enligt normen på FL är alla kvinnor som begår våldsbrott psykopater...

Nej. Läs boken "Lär känna psykopaten" . I den står forskning, källor och intervjuer med dömda psykopater. Du hittar boken på biblan eller i bokonlineaffärer.

Naturligtvis måste man döma ut människor, bättre före än efter, om de är väldigt udda och sticker ut långt från vad de flesta andra gör och man själv inte delar deras läggning sexuellt. Om man inte själv attraheras av dockor så bör man hitta någon som tänder på det man själv tänder på så att man är kompatibla sexuellt.
  • Anonym (Göte)
    Aurora Borrealis skrev 2021-06-30 01:59:15 följande:
    Nej. Läs boken "Lär känna psykopaten" . I den står forskning, källor och intervjuer med dömda psykopater. Du hittar boken på biblan eller i bokonlineaffärer.

Naturligtvis måste man döma ut människor, bättre före än efter, om de är väldigt udda och sticker ut långt från vad de flesta andra gör och man själv inte delar deras läggning sexuellt. Om man inte själv attraheras av dockor så bör man hitta någon som tänder på det man själv tänder på så att man är kompatibla sexuellt.
    "Bättre före än efter."... betyder alltså att människor som äntligen funnit något som lindrar ensamheten ska dömas ut tillsammans med psykopaterna?
    "Sticker ut långt från vad dom flesta gör"... betyder alltså att även homosexuella, transexuella och bisexuella ska dömas ut (igen).

Året är 2021. Dom flesta har anpassat sig till det, vilket gör dig själv till den udda som sticker ut långt från dom flesta.
  • Anonym (HormonElla)
    Anonym (....) skrev 2021-06-28 23:06:39 följande:
    Jag är helt säker på att snubben fått dockan i present av sina killkompisar på sin svensexa som ett skämt.
    En realdoll kostar ca 30 000 ordinarie pris så det är rejält rika kompisar i så fall-känns inte särskilt troligt.

Men just nu var det tydligen rea- 14 lax kan man få en docka för ser jag vid en snabb koll.
Svar på tråden Fråga till kvinnor