Mimosa86 skrev 2021-06-28 03:07:40 följande:
Jo fast det finns ju en till dimension som ni killar ofta missar, vi kvinnor måste alltid göra en bedömning om mannen i fråga är reko. Det finns inget farligare för oss att träffa/ vara med än en man. Det kan kan t.o.m. vara livsfarligt.
Om jag träffar en man som har något så läskigt som en dock som föreställer en livlös kvinna (dockor är bland det läskigaste jag vet) så skulle jag bli skraj och undra vad som försegår under hårfästet på den här snubben. Är han normal eller är det här en farlig man?
Ja om du tycker att alla dockor är läskiga förstår jag att du reagerar. Det är ju något av en fobi. Och det är sant att kvinnor måste göra en säkerhetsbedömning av en ny man, det glömmer vi män lätt. Önskar bara att de gjorde det lite oftare och lite noggrannare...
Men kopplingen mellan sexdockinnehav och psykopat/våldsman förstår jag inte. Har du någon statistik eller undersökning som visar att dessa män är farligare än andra?
TS skriver om en relation dän de tu lärt känna varann. Då är väl säkerhetsbedömningen redan gjord, är dockan verkligen skäl nog att ompröva den?