• Anonym (Kim)

Fråga till kvinnor

Du träffar en trevlig man på nätet, ni dejtar några gånger och det klickar. Ni inleder ett förhållande, det känns bra men så råkar du öppna en garderob hemma hos honom och där står en superfin sexdocka med svällande bröst och villig mus. Dock lite dammig då den tydligen inte använts sen han träffade dig. Hur reagerar du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fråga till kvinnor
  • Pinnen2

Nu vet jag inget om dockor men varför verkar de så lockande? Är de så avancerade att de kan jucka emot och agera som om de samspelar? Om de bara ligger still, varför ger de mer njutning än vanlig onani?

• Anonym (Kim)
    Anonym (Nej tack) skrev 2021-06-01 15:43:28 följande:
    Tror inte ett dugg på din teori. Har inget förakt mot oskulder, om det är vad du menar med incels. Om du menar incels på riktigt, sådana som hatar kvinnor, så känner jag förstås antipati mot dem, då de hatar mig baserat på mitt kön. Noll koppling till dockor dock. Men att ha sex med en låtsasperson är i mina ögon avvikande. Att ligga där och kyssa på en död mun som inte gör något tillbaka och att knulla en dockkropp och låtsas att det är en person, nä det känns faktiskt inte helt sunt.
    Okej, det är bara en teori i brist på andra.

Jag har läst om kvinnor som har en docka i sängen för att ha någon att krama, är det också osunt?
  • Anonym (Nej tack)
    Anonym (Kim) skrev 2021-06-01 15:49:59 följande:
    Okej, det är bara en teori i brist på andra.

Jag har läst om kvinnor som har en docka i sängen för att ha någon att krama, är det också osunt?
    Märker att du ständigt vill driva detta till en könsfråga. Det är det inte för mig. Hur som helst, det beror på vad det är för docka du menar. Om det är en människoliknande docka som personen låtsas vara en person så ja, jag tycker att det är avvikande också.
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (Kim) skrev 2021-06-01 15:23:52 följande:
    Finns det en marknad för manliga sexdockor i Sverige? Är de så avancerade at en kvinna har någon glädje av dem?
    Jag har dålig koll på dockmarknaden öht. 
    Jodå. Kan inte svara hur stor marknad men kvinnor brukar sällan skylta med vad de har. De som vill ha en köper och så är de tysta. 
  • Anonym (Tvärtom)
    Pinnen2 skrev 2021-06-01 15:48:15 följande:

Nu vet jag inget om dockor men varför verkar de så lockande? Är de så avancerade att de kan jucka emot och agera som om de samspelar? Om de bara ligger still, varför ger de mer njutning än vanlig onani?

Tror det är det här som skiljer kvinnor o män åt. 
    Kvinnor har svårt att förstå vad män får ut av det och därför analyserar man det som att det skulle vara fel, sjukt eller något annat. 

Varför kan man inte acceptera att män finner en trillfredsställelse i det och fungerar på det sättet? 

Det finns ju många saker som kvinnor finner tillfredsställelse i som män inte förstår. Men hur skulle det vara om man då stämplar det som sjukligt. 

• Anonym (ppp)
    Anonym (Kim) skrev 2021-06-01 15:08:06 följande:
    Men alltså, han fantiserar ju inte om dockan, han fantiserar om Jenny på jobbet eller den där filmstjärnan! Precis som du fantiserar om någon när du använder din dildo.
    Varför tror du att kvinnor nödvändigtvis fantiserar om en person när man använder dildo? Det gör inte jag. 
  • Anonym (ppp)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2021-06-01 17:38:36 följande:

Det finns ju många saker som kvinnor finner tillfredsställelse i som män inte förstår. Men hur skulle det vara om man då stämplar det som sjukligt. 

Kan du ange några saker som män inte förstår att kvinnor finner tillfredsställelse i? 
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (ppp) skrev 2021-06-01 17:43:31 följande:
    Kan du ange några saker som män inte förstår att kvinnor finner tillfredsställelse i? 

T.ex. har vi dildon, jag kommer aldrig kunna förstå hur det känns men jag accepterar det att vi är skapta olika och det ger välbehag för er.

Många kvinnor vittnar om att de finner män attraktiva mer utefter deras personlighet än kroppen. En man som vet vad han vill och visar självförtroende vittnar många kvinnor (med vissa undantag) skapar attraktion. 

Jag som man har svårt att förstå hur det fungerar och finner mer attraktion i att sen en kvinna naken, men inte ser jag det som sjukligt för det.

Finns säkert en hel del saker vi inte förstår varandra på men varför ska vi döma det som sjukligt bara för att vi inte förstår varandra?? Eller en annan människa??

En annan sak som inte har med tillfredsställelse att göra men närbesläktat är kvinnornas hormoncykel. Många kvinnor har en period där de lätt kan bli på så att säga sexuellt medans i annan fas inte. Jag som kille har ju svårt att förstå hur det fungerar eftersom jag mer eller mindre har en jämn balans på det och kan bli på i stort sett alla dar mer eller mindre. 

Men inte tycker jag kvinnor är sjuka för det.

Tyvärr så har män istället fått skit för att dem kan vara på hela tiden, vi tänker bara på sex, vi gillar bara nakna kvinnor och inte ser lika mycket till personlighet, vi det och det.. Varför? Varför måste vi vara lika kvinnorna och fungera lika?

Varför kan vi inte acceptera varandras skillnader utan att döma dem?

• Anonym (Nej)

I mina ögon hade det klingat sexuell desperation.. eftersom det är i dockformat. jag hade nog ifrågasatt varför denna fanns.

Hade jag hittat en garderob med sexleksaker däremot hade jag dukat upp dom på sängen och prompt velat att vi provar allt, men just docka.. det känns inte helt bra faktiskt.

Svar på tråden Fråga till kvinnor