• Ericky

BF Februari 2022

Trodde aldrig jag skulle få starta en sådan här tråd, men efter 10 månaders tröstlösa försök har vi nu äntligen plussat! Klart och tydligt på Clearblue digital :) 

Jag har haft ett jättestort stöd i BIM-trådarna jag varit med i sedan start och vill därför gärna fortsätta hänga på FL med ett nytt gäng för att dela erfarenheter och annat under resans gång :)

Jag får lite olika resultat på BF-datum. Min app som är mer personifierad säger 5 februari medan sidor på nätet där man kan räkna ut själv säger 30 januari. Väljer att gå efter min app. 

Gruppen är öppen för alla, men vore kul att höra hur länge ni andra förskt och om det är ert första barn eller ett syskon :)

Ericky, BF 5 februari 2022, tog sig på 10e försöket och vi väntar vårt första barn

• Svar på tråden BF Februari 2022
  • EliS86
    siiimbooo skrev 2021-10-01 10:53:26 följande:

"Skönt" att man inte är ensam iallafall om det och att få lite svar från andra.. man kan känna sig så himla ensam i alla känslor och i oron.. men får väl hålla ut till RUL-en o se! Pratade med BM hon trodde det var foglossningen som orsaka allt.. så får väl försöka vila! tack för du svara kram!

Skönt att få bekräftat från bm också, alltid bra att fråga en gång för mycket tänker jag :) ja sitter man själv med tankar och oro så blir det ju väldigt snabbt ohanterbart upplever iaf jag! Så viktigt och skönt att ha bollplank.

Allmän fråga, har ni andra fått intyg och registrerat hos FK att ni är gravida? Hade rul i mitten av september typ och fortfarande inte fått ett ärende hos dom..undrar om intyg kommit bort i posten eller nåt.
  • siiimbooo
    EliS86 skrev 2021-10-01 12:11:34 följande:

Skönt att få bekräftat från bm också, alltid bra att fråga en gång för mycket tänker jag :) ja sitter man själv med tankar och oro så blir det ju väldigt snabbt ohanterbart upplever iaf jag! Så viktigt och skönt att ha bollplank.

Allmän fråga, har ni andra fått intyg och registrerat hos FK att ni är gravida? Hade rul i mitten av september typ och fortfarande inte fått ett ärende hos dom..undrar om intyg kommit bort i posten eller nåt.

Jo men exakt.. tyvärr inte helt lugn o känner mig fortfarande orolig men får stå ut till månad..

Jag fick min o skicka in den redan i vecka 17, så har varit registrerad sedan dess ungefär... märkligt att det fortfarande inte gått igenom!
  • Iväntanpåivf
    EliS86 skrev 2021-10-01 12:11:34 följande:

Visste inte att man ska registrera hos FK. :o
  • EliS86
    siiimbooo skrev 2021-10-01 16:52:23 följande:

Jo men exakt.. tyvärr inte helt lugn o känner mig fortfarande orolig men får stå ut till månad..

Jag fick min o skicka in den redan i vecka 17, så har varit registrerad sedan dess ungefär... märkligt att det fortfarande inte gått igenom!

Lite Avis att du ska få se bebis på måndag! Jag både tror och hoppas allt kommer gå bra. Förstår nerverna men oddsen är med dig!

Ah så segt med intyg alltså.. får påminna om jag inte hör något nästa vecka :(
  • EliS86
    Iväntanpåivf skrev 2021-10-01 18:52:14 följande:

Visste inte att man ska registrera hos FK. :o

Oftast skrivs det i samband med KUB eller rul. Lite olika om man måste be om det (jättedumt iom rutin) eller om de skickar med alt så kommer det hem på posten efteråt. Vilken vecka är du i? Ring o kolla med din bm om du inte fått.
  • Iväntanpåivf
    EliS86 skrev 2021-10-01 21:08:50 följande:

Oftast skrivs det i samband med KUB eller rul. Lite olika om man måste be om det (jättedumt iom rutin) eller om de skickar med alt så kommer det hem på posten efteråt. Vilken vecka är du i? Ring o kolla med din bm om du inte fått.

Mystiskt. Har inte träffat BM sen i somras (v11) och minns inte att hon sa nåt. Är i v22 nu och RUL är passerat och gick bra men då sa de inte heller nåt.

Får försöka ringa bm på måndag. Problemet är bara att telefontiderna brukar ta slut.
  • Anonym4848
    Iväntanpåivf skrev 2021-10-01 21:12:24 följande:

Mystiskt. Har inte träffat BM sen i somras (v11) och minns inte att hon sa nåt. Är i v22 nu och RUL är passerat och gick bra men då sa de inte heller nåt.

Får försöka ringa bm på måndag. Problemet är bara att telefontiderna brukar ta slut.

Jag glömde fråga om intyget på RUL så fick ringa sen och fråga, då skickade de hem det med posten.
  • siiimbooo
    EliS86 skrev 2021-10-01 21:07:27 följande:

Lite Avis att du ska få se bebis på måndag! Jag både tror och hoppas allt kommer gå bra. Förstår nerverna men oddsen är med dig!

Ah så segt med intyg alltså.. får påminna om jag inte hör något nästa vecka :(

Tack så himla mycket <3

Ja men det tycker jag! ring o hör och påminn! Kan bli så utdraget annars!
  • siiimbooo

Vår lilla bebis mår bra och RUL-en såg bra ut! Skönt!! Det är en liten flicka som gömmer sig i magen :)

• EliS86
    siiimbooo skrev 2021-10-04 14:30:16 följande:

Vår lilla bebis mår bra och RUL-en såg bra ut! Skönt!! Det är en liten flicka som gömmer sig i magen :)

Ja va härligt! Stort grattis till en liten tjej!! Njut lite extra nu :) :)
Svar på tråden BF Februari 2022