• Ericky

BF Februari 2022

Trodde aldrig jag skulle få starta en sådan här tråd, men efter 10 månaders tröstlösa försök har vi nu äntligen plussat! Klart och tydligt på Clearblue digital :) 

Jag har haft ett jättestort stöd i BIM-trådarna jag varit med i sedan start och vill därför gärna fortsätta hänga på FL med ett nytt gäng för att dela erfarenheter och annat under resans gång :)

Jag får lite olika resultat på BF-datum. Min app som är mer personifierad säger 5 februari medan sidor på nätet där man kan räkna ut själv säger 30 januari. Väljer att gå efter min app. 

Gruppen är öppen för alla, men vore kul att höra hur länge ni andra förskt och om det är ert första barn eller ett syskon :)

Ericky, BF 5 februari 2022, tog sig på 10e försöket och vi väntar vårt första barn

• Svar på tråden BF Februari 2022
  • Lilith81
    Skuggviol skrev 2021-08-11 21:39:16 följande:

Jag hänger kvar här också, även om jag dessutom är med i en av fb-grupperna. Vi har fått svar på NIPT och har låg risk på alla trisomier samt väntar troligtvis en liten lillebror  Nu längtar jag efter RUL (14/9) och att känna regelbundna större rörelser! Har redan känt honom litegrann ett par gånger, det är ju så häftigt!

BF-lista februari 2022

2/2, Lunne, 34 år, andra barnet

4/2, Elisax86, 35 år, andra barnet

6/2, Skuggviol, 31 år, andra barnet

8/2, Trubadurenstjej, 39 år, tredje barnet

10/2, Iväntanpåivf, 39 år, första barnet

12/2, MBL1712, 36 år, tredje barnet

13/2, Dreamof4, 41 år, fjärde barnet

13/2, Anonym4848, 35 år, första barnet

25/2, Jemele, 24 år, första barnet

25/2 Lilith81, 41 år, fjärde barnet

28/2, Siiimooo, 26 år, första barnet

Grattis till bra NIPT svar och en liten pojke!

Själv väntar jag på svar fortfarande.
  • EliS86
    Skuggviol skrev 2021-08-11 21:39:16 följande:

Jag hänger kvar här också, även om jag dessutom är med i en av fb-grupperna. Vi har fått svar på NIPT och har låg risk på alla trisomier samt väntar troligtvis en liten lillebror  Nu längtar jag efter RUL (14/9) och att känna regelbundna större rörelser! Har redan känt honom litegrann ett par gånger, det är ju så häftigt!

BF-lista februari 2022

2/2, Lunne, 34 år, andra barnet

4/2, Elisax86, 35 år, andra barnet

6/2, Skuggviol, 31 år, andra barnet

8/2, Trubadurenstjej, 39 år, tredje barnet

10/2, Iväntanpåivf, 39 år, första barnet

12/2, MBL1712, 36 år, tredje barnet

13/2, Dreamof4, 41 år, fjärde barnet

13/2, Anonym4848, 35 år, första barnet

25/2, Jemele, 24 år, första barnet

25/2 Lilith81, 41 år, fjärde barnet

28/2, Siiimooo, 26 år, första barnet

Grattis till bra resultat på NIPT och en liten pojke! Hoppas resterande del av graviditet blir riktigt njutbar utan oro och bara massa myskänslor :)
  • Osäker28

Vi är i exakt samma situation som er! Det tog 10 månader, vi plussade den 16 juni och har bf 24 februari, första barnet efter 6,5 år tillsammans ????

• Joni123

Jag hänger också kvar här, bara glömt av att kolla av under semestern. 27 år, första barnet. Har KUB på måndag.

• Lilith81

Hur många dagar fick ni vänta på svaret på NIPT?

Hatar denna väntan, mår illa så fort mobilen ringer eller jag får sms.

Har gått 9 dagar nu. På helgen lär inget resultat komma, så jag får passa på att försöka slappna av.

• siiimbooo
    Joni123 skrev 2021-08-12 16:20:34 följande:

Jag hänger också kvar här, bara glömt av att kolla av under semestern. 27 år, första barnet. Har KUB på måndag.

Har kub på tisdag! Hoppas det går bra för båda !:)
  • ElleJoy
    Jag är också kvar! Om än inte lika aktiv.. försöker slappna av då jag nu är i vecka 16.

Såg att någon frågade om hur lång tid NIPT tog och för mig tog det drygt 2 veckor. Jag ringde och frågade efter 2 veckor och då sa de först att de inte hade fått resultatet. Jag bad dem att ringa tillbaka så snart de hade det, och de ringde upp senare samma dag. Skickade sen på posten och fick svaret några dagar senare p.g.a helg. De berättade dock att allt hade gått bra på telefon så slapp vänta för länge :) 

En fundering jag har är viktuppgång. Jag har knappt gått upp någonting! I början gick jag ned ca 1 kg och stod stilla ganska länge. Sen har jag gått upp 1-2 kg. Är 175 cm lång och väger nu 64,5 kg. Är det någon som har varit med om samma sak? Förstår att det är väldigt olika.. och jag har varit illamående och kanske ätit mindre. Tränade även mycket innan och tänker att en del muskler kanske har minskat. Jag ser ju att magen växer, även om den fortfarande är ganska liten. 

Gjorde ultraljud för snart 3 veckor sedan och tycker att det är så jobbigt att vänta 3 veckor till för RUL. Framför allt eftersom jag under den här tiden även får både min första och andra dos av Covid-19 vaccin och har hört att andra dosen kan ge feber och frossa. Räcker inte med oron för graviditeten när Covid också härjar Rynkar på näsan
  • EliS86
    Joni123 skrev 2021-08-12 16:20:34 följande:

siiimbooo skrev 2021-08-15 17:14:24 följande:

Har kub på tisdag! Hoppas det går bra för båda !:)

Hur har det gått för er som haft KUB nu i början på veckan? <3
  • Lilja3389

Hej

Jag hänger gärna här också! Har bf29/1 så är i v17 nu. Om de är okej är jag gärna med i fb gruppen också. :D

• siiimbooo
    EliS86 skrev 2021-08-17 14:23:15 följande:

Hur har det gått för er som haft KUB nu i början på veckan? <3

Här gick det bra iallafall! En fin liten bebis och vi fick ett tal på 1:18200 så det var skönt????
Svar på tråden BF Februari 2022