• Ericky

BF Februari 2022

Trodde aldrig jag skulle få starta en sådan här tråd, men efter 10 månaders tröstlösa försök har vi nu äntligen plussat! Klart och tydligt på Clearblue digital :) 

Jag har haft ett jättestort stöd i BIM-trådarna jag varit med i sedan start och vill därför gärna fortsätta hänga på FL med ett nytt gäng för att dela erfarenheter och annat under resans gång :)

Jag får lite olika resultat på BF-datum. Min app som är mer personifierad säger 5 februari medan sidor på nätet där man kan räkna ut själv säger 30 januari. Väljer att gå efter min app. 

Gruppen är öppen för alla, men vore kul att höra hur länge ni andra förskt och om det är ert första barn eller ett syskon :)

Ericky, BF 5 februari 2022, tog sig på 10e försöket och vi väntar vårt första barn

• Svar på tråden BF Februari 2022
  • Anonym4848

Räknar också ner till RUL, går sååå sakta! 24/9, så 2 veckor imorrn. Livrädd att det avstannat eller att nåt är allvarligt fel.. :( Vi vet redan att det är en flicka <3

• EliS86
    siiimbooo skrev 2021-09-09 21:29:16 följande:

Ja men så kul! mysigt med en av varje även om man såklart inte bryr sig i slutändan! :)

Ja, en evig väntan som förhoppningsvis går snabbt! Ska bli intressant att se vad det blir, även om det så klart inte spelar någon roll och ännu mindre efter 9 långa försök.. men jag har varit säkert på flicka sedan v7 och mannen på pojke sedan samma vecka typ.. så snart får man se vem som har "rätt" ! :)

Anonym4848 skrev 2021-09-09 22:54:15 följande:

Räknar också ner till RUL, går sååå sakta! 24/9, så 2 veckor imorrn. Livrädd att det avstannat eller att nåt är allvarligt fel.. :( Vi vet redan att det är en flicka <3

Alltså den väntan är ju såååå lång! Särskilt om det finns en oro <3 försök tänka att det statistiskt talar för att allt är fint, när KUB eller NIPT visat bra resultat och man klarat den första riktigt kritiska perioden på 12 veckor. Men är själv lagd åt det oroliga hållet så fattar verkligen hur man kan känna. Om ni har mvc besök innan Rul så be om att få lyssna med doppler! Det brukade lugna mig :)
  • siiimbooo
    Anonym4848 skrev 2021-09-09 22:54:15 följande:

EliS86 skrev 2021-09-10 10:27:35 följande:

Alltså den väntan är ju såååå lång! Särskilt om det finns en oro <3 försök tänka att det statistiskt talar för att allt är fint, när KUB eller NIPT visat bra resultat och man klarat den första riktigt kritiska perioden på 12 veckor. Men är själv lagd åt det oroliga hållet så fattar verkligen hur man kan känna. Om ni har mvc besök innan Rul så be om att få lyssna med doppler! Det brukade lugna mig :)

Har varit likadan fram till kuben och sen lugnade jag mig lite.. och det var sååå skönt för hjärnan.. givetvis är man orolig ändå men de här katastroftankarna tär verkligen på en! Håller med EliS86.. försök ta det lugnt för då mår både du och bebisen bättre! Jag har fått komma in 2 gånger och lyssnat med doppler! och det är så lugnande och skönt! Så se om du kan få göra det! :) kram till båda!
  • Anonym4848
    EliS86 skrev 2021-09-10 10:27:35 följande:

Försöker verkligen hänga kvar vid det, att kub och Nipt varit bra! Hjälper ju inte att jag inte har nån mage än heller, känns ju som att nåt omöjligt kan växa därinne..men när man googlar verkar det vanligt med första barnet.. men på typ Instagram ser ju alla typ höggravida ut i v 10 Typ. Och jag är i v 18 och syns knappt nåt...har inget besök innan, får bita ihop. Tack! <3
  • Anonym4848
    siiimbooo skrev 2021-09-10 10:51:59 följande:

Har varit likadan fram till kuben och sen lugnade jag mig lite.. och det var sååå skönt för hjärnan.. givetvis är man orolig ändå men de här katastroftankarna tär verkligen på en! Håller med EliS86.. försök ta det lugnt för då mår både du och bebisen bättre! Jag har fått komma in 2 gånger och lyssnat med doppler! och det är så lugnande och skönt! Så se om du kan få göra det! :) kram till båda!

Jag var lugn i typ 2 dagar efter KUB, sen började det mala igen.. :( har inga besök på mvc innan så får bita ihop helt enkelt. Har ju ändå gått 5 veckor sen KUB idag, 2 till borde jag väl överleva hoppas jag.. :/
  • EliS86
    Anonym4848 skrev 2021-09-10 13:45:06 följande:

Jag var lugn i typ 2 dagar efter KUB, sen började det mala igen.. :( har inga besök på mvc innan så får bita ihop helt enkelt. Har ju ändå gått 5 veckor sen KUB idag, 2 till borde jag väl överleva hoppas jag.. :/

Jobbigt med så långa glapp mellan mvc besöken! Du kan ju testa att ringa och säga att du känner dig lite orolig? Fråga om du får komma in och lyssna för att känna lite lugn, det kan de nog ordna <3

Finns också appar för att lyssna men jag har aldrig lyckats fånga något hjärtljud med mobilen?

När det gäller mage så är det väldigt individuellt! Barnet/livmordern kan liksom ligga inåt mot ryggen och då dröjer det ännu längre vid första barnet. Jag va också liten länge med första, berättade i vecka 25 på jobbet där jag va varje dag och alla blev helt tagna på sängen.
  • siiimbooo
    Anonym4848 skrev 2021-09-10 13:45:06 följande:

Förstår =/ Jag hade nog försökt få ett besök o ringt o berättat om din oro.. men förstår att det kanske inte går. Jag hoppas dessa två veckorna går snabbt för dig!
  • Anonym4848
    EliS86 skrev 2021-09-10 18:15:50 följande:

Jobbigt med så långa glapp mellan mvc besöken! Du kan ju testa att ringa och säga att du känner dig lite orolig? Fråga om du får komma in och lyssna för att känna lite lugn, det kan de nog ordna <3

Finns också appar för att lyssna men jag har aldrig lyckats fånga något hjärtljud med mobilen?

När det gäller mage så är det väldigt individuellt! Barnet/livmordern kan liksom ligga inåt mot ryggen och då dröjer det ännu längre vid första barnet. Jag va också liten länge med första, berättade i vecka 25 på jobbet där jag va varje dag och alla blev helt tagna på sängen.

Vill ju liksom inte vara jobbig..och tänker också att,jag kan behöva spara sånt till längre fram. Tänker att det alltid kommer finnas oro och är ju typ 22 veckor kvar om allt går som det ska..är också rätt van vid katastroftankar tyvärr..

Jaa hoppas att det ändå är nåt som växer som det ska därinne, fast det knappt syns nåt! Syns bara lite när jag ligger på rygg.
  • Anonym4848
    siiimbooo skrev 2021-09-11 10:17:59 följande:

Förstår =/ Jag hade nog försökt få ett besök o ringt o berättat om din oro.. men förstår att det kanske inte går. Jag hoppas dessa två veckorna går snabbt för dig!

Tack snälla! Man vill ju som sagt inte vara jobbig och tjata på vården.. sparar det till längre fram, om vi kommer dit.. får kämpa på, 13 dagar kvar..
  • EliS86
    Anonym4848 skrev 2021-09-11 10:34:23 följande:

Vill ju liksom inte vara jobbig..och tänker också att,jag kan behöva spara sånt till längre fram. Tänker att det alltid kommer finnas oro och är ju typ 22 veckor kvar om allt går som det ska..är också rätt van vid katastroftankar tyvärr..

Jaa hoppas att det ändå är nåt som växer som det ska därinne, fast det knappt syns nåt! Syns bara lite när jag ligger på rygg.

Jag fattar att du känner så men man får vara jobbig! Att fråga skadar ingen, fint att du tänker på vården men de säger ifrån om det av någon anledning inte skulle va möjligt med ett extra möte.

Med första barnet var jag livrädd (hade ett missfall innan och sedan försökt i 1 år), var helt ärlig med mina rädslor och fick extra besök för att både lyssna med doppler och för att diskutera förlossningen i detalj. BMs är oftast lyhörda och vill säkerställa att du som mamma mår bra, då mår bebis också bra :) det är en del av deras jobb <3
Svar på tråden BF Februari 2022